Kunnallispolitiikka

Vasemmistoliitto nostaisi Turun henkilöstön palkkoja – ehdotuslistalla myös maksuton joukkoliikenne

EERO SAARIKOSKI

Turun Vasemmistoliitto vaatii, että Turun kaupunki nostaa kaupungin työntekijöiden palkkoja, laskee joukkoliikenteen hintoja ja säilyttää maltillisen hinnoittelun sähkön siirtomaksuissa ja vesihuollos...

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Tilaamalla varmistat, että saat luotettavaa uutissisältöä. Saat kokonaiskuvan ympäröivästä yhteiskunnasta ja maailmasta – oman alueemme näkökulmasta.

Tilaa 1. kk 1,90 €

1. kuukausi vain 1,90 €, jonka jälkeen tilaus jatkuu normaalihintaan. Voit perua tilauksen, milloin haluat.
Oletko jo käyttänyt tarjouksen? Tilaa tästä

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Tilaamalla varmistat, että saat luotettavaa uutissisältöä. Saat kokonaiskuvan ympäröivästä yhteiskunnasta ja maailmasta – oman alueemme näkökulmasta.
Tee tilaus verkkosivuillamme.

Ystäväsi on lahjoittanut sinulle tämän jutun. Hyviä lukuhetkiä.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (14)

Vanhimmat ensin
Vastaa
S.F.
Huono ehdotus
"ehdotuslistalla myös maksuton joukkoliikenne"
- tuo johtaisi vain joukkoliikenteen tehottomuuteen, kun bussiin noustaisiin yhden pysäkkivälin matkalle. Ylipäätänsä maksuttomuus on palveluissa huono periaate.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
zmrzlina
Vast: Huono ehdotus
”bussiin noustaisiin yhden pysäkkivälin matkalle”

Ei noustaisi. Aika harvalla ensinnäkään lienee tarvetta matkustaa vain yhden pysäkkivälin verran. Miksi kukaan, jonka pitää päästä kymmenen välin päähän nousisi kyytiin vain yhden ajaksi? Ne harvat, joiden päätepiste tosiaan on sadan metrin päässä, ymmärtänevät kävelemisen olevan nopeampi vaihtoehto kuin bussin odottaminen. Poikkeuksena luonnollisesti liikuntarajoitteiset sekä autoaktivistit, joille kävely on hankalaa. Tämä vähemmistö tuskin merkittävästi vaikuttaisi tehottomuuteen, mutta itseäni ei pieni tehottomuuslisäys haittaa, jos sillä helpotetaan liikuntarajoitteisten elämää. Autoaktivistit ovat taatusti samaa mieltä kanssani, niin usein he kyseisen ryhmän nostavat esiin parkkipaikoista puhuttaessa.

Maksuttomuus palveluissa ei muutenkaan ole ylipäätään huono periaate. Maksuton koulu tarjoaa kaikille mahdollisuuden hyvään työpaikkaan, maksuton terveydenhuolto takaa, että kaikki saavat hoitoa sairastuessaan, maksuttomat tiet takaavat ihmisten vapaan liikkuvuuden, maksuton palokunta pelastaa ihmishenkiä, maksuton poliisi vähentää rikollisuutta, maksuton joukkoliikenne vähentää autojen, pyörien ja skuuttien määrää, jolloin teillä ja kaduilla on enemmän tilaa ja turvallisempaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Kohuniklaamon_jätevesiseuranta
Vast: Huono ehdotus
@S.F.
"--- kun bussiin noustaisiin yhden pysäkkivälin matkalle. "

Tämä toki olisi sallittua vain Vasemmistoliiton jäsenkirjan esittäneille matkustajille. Muut kävelkööt.

Eli huolesi on turha tältä osin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Sivustaseuraaja
Vast: Huono ehdotus
zmrzlina: Olen itse todistanut kymmeniä kertoja kun vaunuja työntävä henkilö on noussut bussiin Aurakadulta (Aura- ja Yliopisonkadun kulma) ja poistunut Eerikinkadun Lidlin kohdalla. Se on tasan yksi pysäkinväli. Useamman kerran lyhyempiäkin pysäkinvälejä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
zmrzlina
Vast: Huono ehdotus
Eli ihmiset matkustavat jo yhtä pysäkkiväliä? Onko nykyinen joukkoliikenne sen takia tehotonta? Eivätkö bussit sitä paitsi muutenkin pysähtele keskustassa käytännössä joka pysäkillä, joten pysähdysten määrä ei kasvaisi merkittävästi, jos ollenkaan, ja koska käyttäjien ei tarvitsisi maksaa, voisi kyytiin nousta useampi henkilö samassa ajassa.

En edelleenkään usko yhden välin matkojen räjähdysmäiseen kasvuun, paitsi ehkä talvella, kun jalkakäytävät eivät ole hoidettuja, mutta hienoa jos kaupunki pystyy näin vastaamaan ihmisten tarpeisiin. Sehän se kaupungin tehtävä on.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Angus
Vast: Huono ehdotus
Olen itse ollut todistamassa, kun kaksi yläkouluikäistä nousi bussiin ja jäivät seuraavalla pysäkillä pois. Kiitos kuskille, joka ripitti heitä siitä. Oli tosiaan työmatka-aika (jotain 15-16) ja kuski selitti, että täällä on oikeasti väsyneitä ihmisiä, jotka haluavat vain päästä kotiin. Ja että siihen ei tarvita mukuloita, jotka huvikseen pysäyttelevät bussia laiskuuttaan. Minusta se oli kuskilta hyvin tehty.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Jussi-55
vasemmistolle lisää valtaa
Saadaan kaupungin talous kuralle, kaupungille lisää velkaa, aateveljet suojatöihin kaupungille, yritykset muuttavat naapurikuntiin kohoavien verojen vuoksi samoin muuttavat ahkerat työntekijät.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Rahaa_On
Ja mistä rahat?
Sitä ei tarina kerro.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Esko
Vast: Ja mistä rahat?
Tyhmä kysymys, otetaan tietenkin pikavippi.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Ja mistä rahat?
Veroja ylös ja maksuton joukkoliikenne tarkoittaisi että liikkumisen kulut vähenisivät koska omaa autoa ei tarvittaisi.

Veroja pitää muutenkin korottaa jos halutaan lapsille ja nuorille edes jonkinlainen tulevaisuus ilman että heille syydetään lisää velkaa maksettavaksi.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Laina
Vast: Ja mistä rahat?
Kunhan pormestaristoa pyörittävälle grynderilobbaajaporukalle sanotaan jämäkästi, et nyt loppuu ratikan paapominen ja suunnittelurahojen hassaus, ketterät sähköautot ovat joustavaa tulevaisuutta.
Ei tarvi koko liikenteen pysähtyä, kuten Tampereella, kun ratikka jumittaa kuin Jumikulaari konsanaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Ja mistä rahat?
Autot eivät ole ratkaisu liikenteeseen. Joukkoliikenne, pyöräily ja kävely ovat. Päätavoitteena kun pitää olla yksityisautoilun vähentäminen, kakkosena sitten rahtiliikenteen siirto raiteille aina kun mahdollista ja kolmantena myös bussiliikenteen siirto raiteille.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
credo
Miten on ?
Onko liikaa vaadittu että kunnallisjärjestö olisi samalla kertonut, ketkä ovat pienpalkkaisia, ketkä kaikkein pienpalkkaisimpia ? Vai kuka kertoo ?
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Miten on ?
Otetaan kunnan työntekijöiden keskipalkka, siitä lasketaan sopimuskorotus euroissa ja sen verran annetaan palkankorotusta kaikille kunnan työntekijöille - euroissa. Ne, jotka ovat tyytyväisiä korotukseen, ovat pienipalkkaisia, ne jotka eivät, ovat suuripalkkaisia ja loput sitten keskipalkkaisia.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.