Turun terveydenhuollon puhelinruuhkan purku alkaa
Kaiku24 Oy ottaa hoitaakseen Mäntymäen, Runosmäen, Kirkkotien ja Varissuon terveysasemien kiireelliset puhelut 7. kesäkuuta alkaen. Heinäkuun alussa Kaiku24 Oy:n hoidettavaksi siirtyvät myös Keskustan terveysaseman kiireelliset sekä kiireettömät puhelut.
Yhteistyösopimus Kaiku24 Oy:n kanssa terveysasemien ajanvaraus- ja neuvontapuhelinpalveluista on voimassa ensi vuoden kesäkuun loppuun asti. Yhteistyöllä Kaiku24 Oy:n kanssa haetaan parannusta Turun terveysasemien vaikeaan puhelinpalvelutilanteeseen. Kaiku24 aloittaa toiminnan ottamalla hoitaakseen ensin terveysasemien kiireelliset puhelut, joita on kuukaudessa arviolta runsaat 5 000 kappaletta Hoitaja- tai lääkärivastaanottoa tarvitseville potilaille varataan tarpeeseen sopiva aika kaupungin omille terveysasemille. Terveysasemien ajanvarauspuhelinnumero säilyy ennallaan.
– Turun kaupungin terveysasemien omat hoitajat keskittyvät tässä vaiheessa hoitamaan kiireettömiä puheluita. Kaiku24 Oy:ssä työskentelevillä hoitajilla on käytössään kansalliset hoidon tarpeen arvioinnin kriteerit, Turun terveysasemien paikalliset ohjeet sekä hoidon tarpeen arvion validoitu laatumittari. Hoidon tarpeen arvioinnissa ovat mukana myös Kaiku24 Oy:n omat lääkärit, avoterveydenhuollon ylilääkäri Päivi-Leena Honkinen kertoo.
Kaiku24 Oy on julkisomisteinen, voittoa tavoittelematon ylialueellinen asiakaspalvelun palveluntarjoaja. Yritys tuottaa hoidon tarpeen arvioinnin, neuvonnan ja asiakkaan hoitoon ohjauksen palveluja sosiaali- ja terveydenhuollon eri osa-alueilla ja ympäri vuorokauden.
Palvelut tuotetaan ja asiakkaat hoidetaan monikanavaisesti hyödyntäen puhelinpalveluja ja digitaalisia asiointikanavia.