Lentomatkailu

Lentomatkustaja, varaudu seisomaan jonossa tuntikausia – Euroopan lentokentillä on nähty pandemian jälkeen valtavia ruuhkia

TOLGA AKMEN
Euroopan lentokentillä, kuten kuvassa näkyvällä Gatwickin lentokentällä Lontoossa, on kysytty matkustajilta kärsivällisyyttä. Lähtöselvitykseen on voinut olla tuntikausien jono henkilöstövajauksen takia. Työvoimapulan syvyydestä kertoo, että esimerkiksi Heathrow'n lentokenttä on ilmoittanut palkkaavansa 12 000 työntekijää lisää.
Euroopan lentokentillä, kuten kuvassa näkyvällä Gatwickin lentokentällä Lontoossa, on kysytty matkustajilta kärsivällisyyttä. Lähtöselvitykseen on voinut olla tuntikausien jono henkilöstövajauksen takia. Työvoimapulan syvyydestä kertoo, että esimerkiksi Heathrow'n lentokenttä on ilmoittanut palkkaavansa 12 000 työntekijää lisää.

Monia kesälomalaisia polttelee lähteä ulkomaanmatkalle, kun eletään ensimmäistä kesää koronarajoitusten jälkeen.

Matkalle lähtiessä on syytä ottaa huomioon, että monilla lentokentillä Euroopassa ja muu...

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Tilaamalla varmistat, että saat luotettavaa uutissisältöä. Saat kokonaiskuvan ympäröivästä yhteiskunnasta ja maailmasta – oman alueemme näkökulmasta.

Tilaa 1. kk 1,90 €

1. kuukausi vain 1,90 €, jonka jälkeen tilaus jatkuu normaalihintaan. Voit perua tilauksen, milloin haluat.
Oletko jo käyttänyt tarjouksen? Tilaa tästä

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Tilaamalla varmistat, että saat luotettavaa uutissisältöä. Saat kokonaiskuvan ympäröivästä yhteiskunnasta ja maailmasta – oman alueemme näkökulmasta.
Tee tilaus verkkosivuillamme.

Ystäväsi on lahjoittanut sinulle tämän jutun. Hyviä lukuhetkiä.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (5)

Vanhimmat ensin
Vastaa
Sepponen
Jepjep
500 työntekijää päivittäin Turun asemalla, taitaa olla sama määrä mitä matkustajia ?
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hima-Hönö
Vast: Jepjep
"Aaltonen toteaa, että Turun lentoasemalla käy töissä henkilökortillisia työntekijöitä yli 500. Heistä vain noin 30 on Finavian työntekijöitä, loput ovat muiden yhtiöiden palkkalistoilla. Tämän lisäksi on tytäryhtiöitä, joilta Finavia ostaa työvoimaa."

Ehkä Sepposella on ilman Twitteriä vaikea hahmottaa kokonaisuutta.
Vertaus: Kun ostaa reikäleivän kaupasta niin sekin on työllistänyt yllättävän paljon ihmisiä.
Minä en siis tiedä mutta oletan olettavani miten asiat hoituvat käytännössä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Sepponen
Vast: Jepjep
Ton kokoista kenttää pyörittäisi kesällä 10 hengellä.. mitä nuo 500 mahtaa tuolla tehdä?

Hönö on vissii ollu himassa liikaa
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hima-Hönö
Vast: Jepjep
Aivan arvon Sepponen.
Olen ollut Himassa liikaa.ja liinan kauan,
Siksi olenkin yrittänyt laajentaa tajuntaani esimerkiksi näille palstoille.
Pyydän siis vilpittömästi anteeksi kaikilta joita olen ymmärtänyt väärin.
Onhan aina aivan eri asia se mitä sanotaan kasvokkain ja mitä kirjoitetaan täällä.
Omalta osaltani on todettava että kirjoitan sitä mitä puhun.
Tuosta voi tehdä päätelmän että olen tosikko.
Minun tosikkomaisuuteeni kuuluu myös että voin vaihtaa mielipidettäni.
En siis ole takinkääntäjä vaan arvostan asiallisuutta asioissa..
Joten arvon Sepponen. Olemme eri mieltä tästä asiasta.
Voinemme siis olla eri mieltä asioista riitelemättä,
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
vexi
Jonojen ennustettamattomuus ongelma
Muutama lähtö Helsinki-Vantaalta koronan hellitettyä vajaa vuosi sitten.
Joskus "turva"tarkastuksessa ei juuri muita matkustajia, joskus taas puolen tunnin-tunnin jono. Mikä siinä on niin vaikeaa ennustaa paikalle saapuvien matkustajien määrää vuorokauden eri aikoina ja varata riittävät resursit paikalle? Monimutkaisempiakin tietokoneohjelmia pyörii lentoasemalla. Taikka sitten ottaa oppia vaikka Splitistä Kroatiasta, jossa jonojen kasvaessa vähänkin, nopeutetaan "asiakkaiden" käsittelyä. Toinen äärimmäisyys on Saksa, jossa jokaisen matkustajan tarkastukseen käytetään runsaasti aikaa, mukaanlukien henkilökohtainen kopelointi, (Gestapon perinteet elävät? )
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.