Tieliikenne

Kuorma-auto jäi jumiin Koulukadun rautatiesiltaan

ARI-MATTI RUUSKA
Arkistokuva.
Arkistokuva.

Kaivinkonetta kuljettanut kuorma-auto jumittui rautatiesiltaan Turun Koulukadulla maanantaina aamupäivällä. Tilanteesta aiheutui liikenteelle hetkellisesti haittaa, ja paikalla oli liikenteenohjaus. Paikalle hälytettiin Lounais-Suomen poliisi sekä vahingontorjuntaan Varsinais-Suomen pelastuslaitos.

Lounais-Suomen poliisin mukaan liikenne ei missään vaiheessa ollut täysin pysähdyksissä. Pelastuslaitokselta puolestaan kerrotaan, että pelastajat olivat paikalla siivoamassa muun muassa lasinsiruja.

Viranomaiset saivat tiedon tapahtuneesta noin kello 9.30. Poliisin mukaan tilanne oli ohi noin tuntia myöhemmin.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (15)

Vanhimmat ensin
Vastaa
EpäHumanisti
Toimiiko valot?
Eikös siinä ole ne vilkkuvat varoitusvalot, onko ne rikki vai mistä mahtaa johtua että tuohon kohtuullisen usein törmäillään?

Kerran olen nähnyt tilanteen jossa periaatteessa* voi vahingossa osua siltaan, lavetissa oli huomattavan pitkät rampit jotka näyttivät laukaisseen vilkkuvalot, veturi oli siinä vaiheessa jo lähes sillan alla. Onneks takanatulija huomasi painaa tööttiä ja kuski älysi hidastaa. *Vaikka tietenkin kuskin pitäisi tietää ajokkinsa korkeus.

Tosin kerran näin myös tilanteen jossa ilmeisesti lavetilla ollut kaivuri oli liian korkea ja kaivuri oli purettu lavetilta ja lavetti ajoi sillan alta jonka jälkeen kaivuri ajoi typerästi jalkakäytävällä/pyörätiellä sillan ali sen sijaan että olisi ajanut turvallisesti autotiellä. Onneksi olivat huomanneet ennen törmäystä, mutta olisi suonut että olisi edes vähän ajateltu mitä sen jälkeen tehdään.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
W.Palmu
Vast: Toimiiko valot?
Se on se kun ajetaan kuulokkeet korvilla ja rokki soi täysillä, ettei kuulla mitään muuta, ja samalla naputellaan tekstiviestejä, niin varoitusvalot ja muut liikennesäännöt jää näkemättä.

Kaikkea se Suomen tieliikennelaki salliikin, kuten nuo kuulokkeiden käytöt, ja sen, ettei poliisi valvo riittävästi kännykän käyttöä ajon aikana.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
EpäHumanisti
Vast: Toimiiko valot?
Jos kuulo on oleellinen osa autolla ajoa niin pitäisiköhän sitten kieltää radiot autoista? Tai sopiiko kuunnella vähemman paheellista musiikkia kuin rokki? Ja mites kuurot?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
SaunaSivari
Vast: Toimiiko valot?
@epähumanisti miksi? Pienempi haitta siitä kaivurista siellä pyörätiellä on, spandexi nousee vaan satulasta ja kiertää, ei voi olla vaikeaa?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Toimiiko valot?
Keltaisella painetaan kaasua, kaikki noin toimivat.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
EpäHumanisti
Vast: Toimiiko valot?
@Saunasivari, mitä haittaa moottoriajoneuvosta muka olisi ajotiellä jonne se kuuluu? En ole vielä kuullut autosta jossa ei olisi rattia ja muita ohjauslaitteita joilla voi väistää. Senkun kiertää, ei voi olla vaikeaa?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Toimiiko valot?
Jos saunasivarille spandexina on helppoa kiertää kaivinkone, ei se tarkoita että se olisi helppoa yhdellekään pyöräilijälle vaan se on sitä vain yhdelle spandexille.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
SaunaSivari
Vast: Toimiiko valot?
Yhtä typerää on kuin jalankulkijan suojatiellä pysäyttää se ainoa lähestyvä auto juurikin bussi tai kuorma-auto, sehän se on ekoloogista, mutta kun minulla on oikeus🚲
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
kukkanen
Rekka
Eipä ole pitkään aikaan ollutkaan. Joku tais unohtaa ettei mahdu.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
yxtarkka
Henkilöautoilijat yleisesti kommentoivat ajoneuvokuljettajien virheitä
Miettikääs onko tämä nykyaikaa kun kaupungin keskustan pääväylällä on 3,60 m alituskorkeudella oleva silta hevospeliaikakaudelta 1930-luvulta. Nykyinen ajoneuvokorkeus on maksimissaan 4,40 m ja tässäkin pitäisi olla silta-alituksessa pelivaraa n. 20 sm. Näin voi olla vain Turussa etteivät edes turistibussit voi alikulkua käyttää.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
CeeJii
Vast: Henkilöautoilijat yleisesti kommentoivat ajoneuvokuljettajien virheitä
Ei tuo ole mikään syy.
Selvästi on asiasta kyltitetty, ja jos kuskilla ei ole tarkkaa tietoa, kuinka korkea hänen ajoneuvonsa on, niin ei kyllä ole edes asiaa sellaisen ajoneuvon rattiin! Virhe on silloin monella eri tasolla, eli huomio- ja päättelykyvyn puutteesta. Sellaisia raskaan ajoneuvon kuljettajia ei pitäisi edes olla liikenteessä!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Angus
Vast: Henkilöautoilijat yleisesti kommentoivat ajoneuvokuljettajien virheitä
Olen samaa mieltä kuin CeeJii. Kyse ei ole siitä, onko oikeanlainen silta oikeassa paikassa, vaan liikennesääntöjen noudattamisesta.

Maailmalta löytyy vaikka kuinka paljon siltoja, joita ei ole suunniteltu 4,4 metrin korkeuisille kuljetuksille. (Ammatti)kuljettajan täytyy tietää siltoja koskevat säännöt ja liikennemerkit.

Eikä kai ole ollut koskaan kenenkään tarkoitus, että yli-isot tai edes normaalit rekat yms. kulkisivat halki ydinkaupungin. Niille suositellaan keskustan ohittavia reittejä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Henkilöautoilijat yleisesti kommentoivat ajoneuvokuljettajien virheitä
Eiköhän tässä suurin ongelma ole autoilijan lihasmuisti joka kertoo että kun keltainen syttyy, painetaan kaasua.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
CeeJii
Mitkä seuraumukset?
Koskaan ei sanota, mitä seuraumuksia tällaisesta törppöilystä on... Kunnon pikavoitto, joka ylittää iltalehtikynnyksen, niin kaikki rekkamiehet kyllä tietää sitten....
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
exturkulainen
Vast: Mitkä seuraumukset?
Silta ahdistelee ammattiautoilijaa, kaupunki korvausvastuussa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.