Liikenne

Koulukadun rautatiesillan uusiminen tuo isot ruuhkat Turun keskustaan – "Paikka on yksi vilkkaimpia"

ARI-MATTI RUUSKA
Koulukadulla oli keskiviikkona iltapäivällä ruuhkaa, vaikka rautatien ali pääsi ajamaan kolmea kaistaa pitkin.
Koulukadulla oli keskiviikkona iltapäivällä ruuhkaa, vaikka rautatien ali pääsi ajamaan kolmea kaistaa pitkin.

Koulukadun ylittävä rautatiesilta on menossa ensi vuonna remonttiin, mikä tulee aiheuttamaan isoja ongelmia liikenteelle laajalle alueelle. Aluepäällikkö Erkki Mäkelä Väylävirastosta sanoo, että Turus...

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Tilaamalla varmistat, että saat luotettavaa uutissisältöä. Saat kokonaiskuvan ympäröivästä yhteiskunnasta ja maailmasta – oman alueemme näkökulmasta.

Tilaa 1. kk 1,90 €

1. kuukausi vain 1,90 €, jonka jälkeen tilaus jatkuu normaalihintaan. Voit perua tilauksen, milloin haluat.
Oletko jo käyttänyt tarjouksen? Tilaa tästä

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Tilaamalla varmistat, että saat luotettavaa uutissisältöä. Saat kokonaiskuvan ympäröivästä yhteiskunnasta ja maailmasta – oman alueemme näkökulmasta.
Tee tilaus verkkosivuillamme.

Ystäväsi on lahjoittanut sinulle tämän jutun. Hyviä lukuhetkiä.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (10)

Vanhimmat ensin
Vastaa
yxxy
Mahdoton tilanne edessä
Koulukadun junasillan 3,60 m matala alitus pullonkaula kun ajoneuvokorkeus on 4,40 m ! Mutta Turussa ei ole päästy tästä järkyttävän pahamaineisesta alikulkusillasta ehkäpä siksi ettei kaupunki ole nähnyt vaivaa kehittyä liikennevirtojen mukana. Ja silta on tuhonnut arviolta satoja ajoneuvoja, ehkä jopa toista tuhatta lähes, arviot sadan vuoden olemassaolollaan. On lisäksi vedottu siihen, että VR:n silta kuuluu Tampereen hallintavetkostoon...tai jotain sellaista.

Turistibussit, ne eivät voi käyttää Koulukadun alikulkulkua kuorma-autoista puhumattakaan. Tosin isommilla yhdistelmillä ei enää tänään ole yli 12 m pituisina oikeutta tuolla alueella liikennöidäkään. Mutta sillan uusiminen, sitä on todella vuosikymmeniä toivottu ja odotettu vaikkei enää oikein uskoa asiaan ole olemassa.
Nyt vain liikennevirrat ovat valtaisat ja väylänä Koulukatu on mahdotonta korvata kun aiempi Puutarhakatukin on jo supitettu sivukaduksi eikä siis ole mahdollista ohjata liikennettä Pansiontien kautta kohden Raumantietä jonneka Koulukatu johtaa, siis ulos kaupungista.

Ehkä on syytä harkita lossiliikennettä välille Majakkaranta - Pansion ns. satama jos sellaisesta voi edes puhua, sekin kun jäi kehittämättä!
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Mahdoton tilanne edessä
Silta ei ole tuhonnut yhtään ainoaa ajoneuvoa vaan ajoneuvojen osaamattomat kuljettajat. Jos et tiedä ajoneuvosi korkeutta, et aja siltojen ali, yksinkertaista.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
yxxy
Vast: Mahdoton tilanne edessä
Pyöräilijä tietää, totta, että autoilijat tieverkoston käyttäjinä ovat yhteiskunnassamme suurin ongelmaryhmä.

Vasta nyt, muutamien vuosien ajan ovat pyöräilijät joutuneet pimeän aikaan käyttämään valoja vaikka ovat tiestöllä kulkijoina. Eli eivät ole mitenkään vaaroja aiheuttaneet kun tietävät säännöt ja myöskin tarkoin niitä noudattaneet. Tosi jotkut pyöräilevät humalassa, mutta siitäkään viranomaisilla ei ole ollut pahaa sanottavaa. Mutta...hyvää jatkoa esimerkiksi pikillä työ- ym. matkoilla liikkuessasi!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
EpäHumanisti
Vast: Mahdoton tilanne edessä
Mielenkiinnolla odotan koska joku tulee kommentoimaan miten pyöräilijät eivät liity aiheeseen(sillat). Mutta hieman epäilen ettei tälläinen aiheen ohi keskustelu aiheuta harmitusta niissä tyypillisissä kommentoijissa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Justjootaas
Yrittäkää edes
”……vaihtoehtona on, että sillan kansi tuotaisiin kokonaisena paikalle ja nostettaisiin nosturilla paikoilleen, mikä lyhentäisi remontin vaatimaa aikaa”.

Mielestäni tämä vaihtoehto ole syytä toteuttaa joka tapauksessa. Lisäksi työtä on tehtävä kolmessa vuorossa eli vuorokauden ympäri seitsemän päivää viikossa, jotta sen kesto voidaan minimoida. Jos kuukausitolkulla puuhastellaan arkisin seitsemästä kolmeen, niin johan tuossa hommassa menee ikuisuus.

Maailmakin pelastuu, kun päästöt jäävät jonoissa minimiin.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
yxtarkka
Nähty on pilvin pimein esim. You tubessa
Kehittyneissä maissa sillat rakennetaan konepajalla teräsosista ja kootaan pilareitten päälle. Näin varsinainen sulkutyö liikenteen osalta jää minimoiduksi. Mutta osataanko Turussa???
Teräspalkkisilta antaisi myöskin alituskorkeutta, sitäkin kun tarvitaan.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mietiskelijä
Vast: Nähty on pilvin pimein esim. You tubessa
Kyllä osataan, jos halutaan. Myllysillan uusiminenkin meni tosi sutjakasti.
Koulukadun sillan välttämätön uusimistarve on ollut tiedossa kymmeniä vuosia. Olisi tullut paljon halvemmaksikin uusia ajoissa.
Alikuluissa ruuhkat ovat eriaikaisesti eri suunnista. Kannattaisi ehkä panna Puistokadun alikulkuun vaihtuvat kaistamerkinnät, sulkea Koulukadun alikulku kokonaan, tehdä suunnitellusti ja esivalmisteisista osista, kolmessa vuorossa silta nopeasti kuntoon. Ei siinä kauan menisi, kun liikenne ei häiritsisi työmaata. Koneitakin voisi ottaa suuremman määrän työmaan käyttöön. Vielä kun tehdään kesäloma-aikana, kun liikenne on vähäisempää. Tuolloin pitää tietenkin huomioida, että virkamiehet ovat pitkällä kesälomalla, jolloin mikään homma ei tietenkään heidän osaltaan etene.
Jos taas tehdään toriparkin tyyliin, ei taida tulla vuodessakaan valmiiksi.
Eihän rakentamiseen tarvita kuin hyvät suunnitelmat, paljon rahaa, pitävät sopimukset ja kunnon sanktiot. Silloin onnistuu.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
maalaisjärki
Sillan rakennuksen kustannukset
Olen itsekin ihmetellyt suomalaista sillan rakennusta. Rakennustyömaa kestä helposti 2 vuotta. Miksi kaikki työ tehdään paikan päällä aiheuttaen tolkuton liikennehaitta. Lisäksi töitä tehdään hyvin usein yhdessä vuorossa. Kilpailutuksista taitaa tosiaan olla unohtunut se haitta-aspekti yhteiskunnalle ja tienkäyttäjille, jonka pitkä väkertäminen paikan päällä pakkasessa ja tuiskeessa saa aikaan. Vai eikö siltainsinööreille kouluteta muuta kuin betonirakentamista. Terässillan voi tehdä konepajalla ja kohtuu nopeasti nostaa paikalleen. Toki sekin tarvitsee perustukset, mutta varmasti tekeminen olisi paljon nopeampaa.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Lisää