Apulaispormestari

Tuore apulaispormestari Heikki Pälve ei näe Kupittaan siirtolapuutarhaa kaupunkilaisten yhteisenä viherkeitaana, eikä ole säilyttämisen kannalla: ”Se olisi huono päätös”

JANE ILTANEN
Kaupunkiympäristön apulaispormestari Heikki Pälve ei pidä Kupittaan siirtolapuutarhaa kaupunkilaisten yhteisenä keitaana.
Kaupunkiympäristön apulaispormestari Heikki Pälve ei pidä Kupittaan siirtolapuutarhaa kaupunkilaisten yhteisenä keitaana.

Rakennusmateriaalien ja energian hinta nousee vinhaa vauhtia, ja Turunkin rakennushankkeet uhkaavat kallistua. Kaupunkiympäristön uudeksi apulaispormestariksi maanantaina valittu Heikki Pälve (kok) ei...

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Tilaamalla varmistat, että saat luotettavaa uutissisältöä. Saat kokonaiskuvan ympäröivästä yhteiskunnasta ja maailmasta – oman alueemme näkökulmasta.

Tilaa 1. kk 1,90 €

1. kuukausi vain 1,90 €, jonka jälkeen tilaus jatkuu normaalihintaan. Voit perua tilauksen, milloin haluat.
Oletko jo käyttänyt tarjouksen? Tilaa tästä

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Tilaamalla varmistat, että saat luotettavaa uutissisältöä. Saat kokonaiskuvan ympäröivästä yhteiskunnasta ja maailmasta – oman alueemme näkökulmasta.
Tee tilaus verkkosivuillamme.

Ystäväsi on lahjoittanut sinulle tämän jutun. Hyviä lukuhetkiä.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (49)

Vanhimmat ensin
Vastaa
Mankala
Goodbye Kupittaa
Puskutraktorit ovat jo tulossa.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
CeeJii
Vast: Goodbye Kupittaa
Hyvä näin. Sopii vaikka siirrettäväksi esimerkiksi lentokentän ympäristöön. Ei kesämökkejä tarvitse olla keskustassa sentään. Sama koskee melkeinpä myös Koivulan siirtolapuutarhaa. Tällaiset tulisi olla selkeästi kaupunkialueen ulkopuolella.

Tuntuu kummalliselta, että raitsikkaa halutaan, kun jo nyt löytyy paljon modernimpaa ja parempaa vaihtoehtoa. Raitsikan perusongelma on raiteet katutasossa, jotka aiheuttavat suuria kunnostustarpeita tasaisesti, kun meidän ilmasto on mitä on.

Miksei ajatella hieman tulevaisuuteen?
Monorail (tai esimerkiksi Skycab) kulkee toisessa tasossa ja ei häiritse kadun muuta liikennettä.
Robottitaksit tekevät myös nopeasti tuloaan ja ne tulevat täysin mullistamaan joukkoliikenteen.

Seisooko Turku sitten upouusi Mustapekka (raitiovaunu) kädessään hämmästyneenä, kun kukaan ei juuri sillä tahdo kulkea.
Raitiovaunu on sen verran kallis investointi, että maallikkona sanoisin, että se on järkevää vain, jos Turku ei koskaan aikoinaan olisi niitä purkanut pois käytöstä - ja niinhän ei käynyt...

Satama pitäisi kokonaisuudessaan siirtää lähemmäs Airistoa. Alukset kasvavat koossa ja nykysataman alueelle olisi kyllä järkevämpääkin käyttöä, kun suuret asfalttikentät autoille ja busseille ja kaiken maailman varastolle ja hökkeleille. Kaupungin parasta aluetta esimerkiksi Suomen hienoimman kaupunkipuiston pystyttämiseksi linnan ympäristöön ja sinne modernit tornihotellit puistoa ympäröimään ja veden äärelle vaikka moderni, osittain kelluva tapahtumakeskus, joka voisi olla yhdistelmä historian museota, musiikkitaloa ja kongressikeskusta.
Mutta jostain syystä ei tässä kaupungissa ole mitään kunnon visionäärejä.
Arkkitehtitoimistot suoltavat tavanomaista ja tylsää sontaa, jotka voittavat "kilpailut".
Kaikki mukaan!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Tribune
Vast: Goodbye Kupittaa
Niinpä. Raha puhuu. Ei kun kypärä päähän kaivuuhommiin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: Goodbye Kupittaa
CJ: monoraileja, skycabeja ym. muita härpäkkeitä voit nähdä esimerkiksi Bladerunner elokuvissa, mutta et Turussa vielä ainakaan 100 vuoteen. Muistatko miten kävi Salon Hyperloopin? Katso myös millä perustein Tampere valitsi ratikan. Turun Sataman siirto Hirvensaloon tai Ruissaloon ei ole realistinen ajatus.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Anna
Vast: Goodbye Kupittaa
Onhan se sellainen juttu, että Kupittaan puutarhat ovat jääneet lähes muutaman kymmenen "puutarhurin" alueeksi. Ei ole haluttu, että ulkopuoliset olisivat päässeet kävelemään tai katselemaan, vaan mulkosilmit yritetty ajaa uteliaat tai kiinnostuneet pois yksityisalueelta!

Se on ollut virhe, että vierailijoita on pitkään kohdeltu kaltoin, ettei saa kävellä alueella.

Alue ei ole ollut vapaa ihana turistikohde, vaan pelätty että vierailijat varastavat. Tässä on tulos sisäpiiriläisille.

Ette aukaisseet ovia, vaan lukitsitte ne ja huutelitte ohikulkijoille!

Mökkien omistajille toivon, että alue säilyy mutta Teidän asenteista johtuu, mitä tapahtuukin. Prinssien ja prinsessojien olisi pitänyt suudella sammakkoa, mutta ajattelitte vain itseänne ja yksityisyyttänne.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
CeeJii
Vast: Goodbye Kupittaa
@Mankala
Ja varmaan moni uskoi, että SpaceX kehittää maan pinnalle takaisin laskeutuvan kantoraketin ja kohta Starship valmistuu. Robotaksit ovat jo koekäytössä monessa kaupungissa ja Skycabejä löytyy jo ihan naapurimaassa. Kannattaa käydä katsomassa.

Ainoa asia, mikä on mahdotonta, on ihmisten ikuinen konservatismi ja epäluulo.
Minä ainakin mieluummin käyttäisin kaupungin katualueet muuhun kun autojen parkkeeramiseen ja jonotteluun. Mitä aikaisemmin hyppäys tehdään, sen parempi. Voi olla innovaattori tai perästä tulija.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
EpäHumanisti
Toivottavasti vastustetaan järkisyistä
Toivon että ne jotka vastustavat ratikkaa tekevät sen toiminnallisella ja taloudellisella perusteella eikä ideologisella.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Angus
Vast: Toivottavasti vastustetaan järkisyistä
Olin kommentoimassa, että ei ratikkaa vastusteta ideologisista vaan käytännön ja taloudellisista syistä. Kunnes luin alempaa AKurkisen näkemyksen "Ratikka ei ole enää tätä päivää!"...
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
ArvoTasa
Vast: Toivottavasti vastustetaan järkisyistä
Raitiotien vastustaminen ei perustu ideologiaan vaan taloudellisiin seikkoihin ja tarpeettomuuteen, ideologia edellä menevät kannattajat.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Masa_Pasa
Vast: Toivottavasti vastustetaan järkisyistä
Kuitenkin sen on todettu olevan kaupunkia taloudellisesti hyödyttävä hanke. Ihmeellistä silmien sulkemista ammattilaisten ja asiantuntijoiden raporteilta. Tällaista voisi sanoa jopa ideologiseksi vastustamiseksi. Jotenkin vaan luotan enemmän kansainvälisiin tutkijoihin enemmän kuin paikallislehden kommenttipalstan nimimerkkeihin. Mutta ehkä se on vaan jotain ideologiaani.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hima-Hönö
Vast: Toivottavasti vastustetaan järkisyistä
Arvon Masa_Pasa: Ehkä se on jotain ideologiaa kun esiintyy sana arvonnousu.
Ehkä sekin on jotain ideologiaa kun toteaa toteutuuko tuo arvonnousu tasaisesti kaikille.
Ideologioista ei tosin kannata kinastella sillä melkein jokaisella on oma ideologiakäsityksensä.
Jostain ihmeen syystä jotkut ideologit eivät hyväksy toisten ideologiaa.
Eli olisiko ideologien syytä pohtia ideologian merkitystä yhteiskunnassa.
Mutta on kiintoisa termi tuo ideologia.
Sehän selittää ettei mielipiteillä ole väliä.
Vain ideologialla on väliä että voi perustella oman kantansa ideologistisesti.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Masa_Pasa
Vast: Toivottavasti vastustetaan järkisyistä
Kun Turun kaupunki myy rakennusoikeutta, saa Turun kaupunki siitä tuloja. Ja nämä tulot menevät Turun kaupungin budjettiin eli kyllä, jakautuvat tasaisesti.

Ja mikä ihmeellinen kateus se aina nostaa päätään, kun joku hyötyy joutavasta maapläntistä? Oletko sinäkin heitä, jotka maksavat satasen, ettei naapuri saa viittäkymppiä?

Raitiotien vastustaminen ei perustu taloudellisiin seikkoihin, se on nähty. Vastustaminen on uuden pelkoa ja muutosvastarintaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hima-Hönö
Vast: Toivottavasti vastustetaan järkisyistä
"Kun Turun kaupunki myy rakennusoikeutta, saa Turun kaupunki siitä tuloja. Ja nämä tulot menevät Turun kaupungin budjettiin eli kyllä, jakautuvat tasaisesti."
Tuo Masa_Pasan esittämä osoittaa aivan päinvastaista etenkin kun tarkastelee Turun budjetteja.
Esimerkkejä epätasaisuuksista on aivan riittämiin joten en tässä toistele niitä.

"Ja mikä ihmeellinen kateus se aina nostaa päätään, kun joku hyötyy joutavasta maapläntistä?"
Tuossahan on hyvin ilmaistu yhdessä pilkkulauseessa asian ydin, siis tuossa loppuosassa.
Vai kateus. Tuosta ilmaisusta voi itsekukin tehdä arvioinsa onko asia noin. Outoa kuitenkin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
AKurkinen
ovi kii
Ratikka ei ole enää tätä päivää ! Sähköbussit kulkevat ilman raiteita ja mielettömiä kaupunkia halkovia sähkölinjoja !
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: ovi kii
Entä Tampere?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
AKurkinen
Vast: ovi kii
Mitä siitä, Mankala ?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: ovi kii
Eikö Tampere elä nykypäivässä, kun siellä on uusi ratikka?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
skelet
Vast: ovi kii
Turustahan raitsikat poistettiin jo aikoja sitten. Turku on edelläkävijä ja Tampere tulee jälkiratikassa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
ArvoTasa
Vast: ovi kii
Entäpä Venetsia, siellä on ympäristöystävälliset gondolit?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Angus
Vast: ovi kii
Mitä Venetsiasta?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Masa_Pasa
Vast: ovi kii
Voi tietysti ajatella, että Turku on edelläkävijä, koska poisti ratikat. Eli Turku oli edelläkävijä vuonna 1972. Eli silloin jo melkein 1980-lukua. Tämän jälkeen kaupunkikehitys onkin pysäytetty ja Turku on yhä 1980-luvulla. Ei edelläkävijä missää suhteessa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
ArvoTasa
Vast: ovi kii
@Agnus: Venetsia kuuluu asiaan yhtä paljon/vähän kuin Tamperekin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: ovi kii
AT ei erota gondolia ratikasta, mutta kommentoida täytyy.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Angus
Vast: ovi kii
ArvoTasa, tässä keskustellaan ratikasta. Tampereella on ratikka, vieläpä uudehko. Sikäli sillä on yhteys keskusteluun.

En ole kuullut, että Turkuun olisi suunnitteilla gondoliliikennettä. Sitä en tiedä, onko Venetsiassa ratikka. Jos on, voi sitä toki käyttää esimerkkinä keskustelussa, mutta ratikan vuoksi, ei gondolien.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
ArvoTasa
Vast: ovi kii
Tampere ei ole Turku, eli ei ole mitään tarvetta vertailla saati kilpailla mistään. Turulla ei ole varaa eikä ennen kaikkia mitään tarvetta palauttaa raitiotietä.
Gondolit sen sijaan voisivat olla vetonaula ja kehityshanke täällä Suomen Venetsiassa, ajatelkaapa, Musiikkitalon konserttiin Aurajokea pitkin!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Vanhakettu
Viihtyisyys ja kaikille vapaa jokiranta edellä!
Toistakymmentä Aurajokirannan kirsikkapuuta kaatumassa Manillan uuden laiturin tieltä – "Rantaan saadaan oleilun, istuskelun ja pyöräilyn alueet". Ei kai kaunis kirsikkapuurivistö estä oleilua, istuskelua tai pyöräilyä.
Jokirantaa pitää suunnitella kaikkien turkulaisten veronmaksajien vapaasti käytettävänä
virkistysalueena! Sehän on selvää, että kunnossapidosta pitää huolehtia. Periaatteessa puulaituri on ihan ok.
Yhä lähemmäksi jokea työntyviä kerrostaloja suunniteltaessa on muistettava, että kaupunki on luvannut, että rannassa säilytetään kaikilta osin erittäin suosittu Majakkarannasta Tuomiokirkolle johtava kevyen liikenteen väylä. Ja nimenomaan rannassa. Pihlajaniemen ja Esikunnan uusien asuntoalueiden valmistuessa väylää voi jatkaa Uittamolle tai Ispoisten uimarannalle asti.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Masa_Pasa
Vast: Viihtyisyys ja kaikille vapaa jokiranta edellä!
Ei ne puut oleilua estäkään, ne puut estää rannan tukemisen ja korottamisen. Ja koska ajoradalta ei tietenkään ole mahdollista ottaa tilaa pyöräilylle, pitää se ottaa viherkaistalta. Mutta arvaapas mitä, näiden nuorien puiden tilalle istutetaan pitkä rivi uusia puita.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Lisää