Pysäköinti

Hermoja raastava parkkipula Kupittaalla helpottuu, mutta riittävätkö edes Turun suurimman, uuden parkkitalon tuhat autopaikkaa?

RIITTA SALMI
Mikko Halonen (vas.)  ja Petro Aihinen työskentelivät maanantaina Kupittaalle nousevan uuden lähes tuhatpaikkaisen parkkitalon rakennushommissa.
Mikko Halonen (vas.) ja Petro Aihinen työskentelivät maanantaina Kupittaalle nousevan uuden lähes tuhatpaikkaisen parkkitalon rakennushommissa.

Kupittaalle on nousemassa Turun ylivoimaisesti suurin parkkilaitos, Park City, josta löytyy ruudut lähes tuhannelle autolle, paikka 90 polkupyörälle ja lähemmäs parisataa sähköautopaikkaa. Jopa 25 mil...

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Tilaamalla varmistat, että saat luotettavaa uutissisältöä. Saat kokonaiskuvan ympäröivästä yhteiskunnasta ja maailmasta – oman alueemme näkökulmasta.

Tilaa 1. kk 1,90 €

1. kuukausi vain 1,90 €, jonka jälkeen tilaus jatkuu normaalihintaan. Voit perua tilauksen, milloin haluat.
Oletko jo käyttänyt tarjouksen? Tilaa tästä

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Tilaamalla varmistat, että saat luotettavaa uutissisältöä. Saat kokonaiskuvan ympäröivästä yhteiskunnasta ja maailmasta – oman alueemme näkökulmasta.
Tee tilaus verkkosivuillamme.

Ystäväsi on lahjoittanut sinulle tämän jutun. Hyviä lukuhetkiä.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (31)

Vanhimmat ensin
Vastaa
S.F.
Kaupunkisuunnittelun ruma kukkanen
"Parkkeerausta on hankaloittanut se, että parkkilaitokset ovat pieniä ja niitä on hajallaan siellä sun täällä."
- Parkkeerausta ja autolla liikkumista on hankaloittanut eniten se, että kaupunkisuunnittelijat ovat olleet ylipäätänsä nihkeitä autoliikenteen kehittämiselle Kupittaan alueella. Suunnitelmissa kun siintää visio, missä ihmiset tulevat Kupittaalle raitiovaunulla Varissuolta.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Masa_Pasa
Vast: Kaupunkisuunnittelun ruma kukkanen
Eikö se ratikka menekään Kauppatorille? No onpas se sitten ihan tyhmä ja maksaa miljadin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Asko Ojala
Vast: Kaupunkisuunnittelun ruma kukkanen
Miten autoilua voisi helpottaa vielä entisestään? Jo nyt katutilasta jopa 90% menee autoihin. Kävelyn ja pyöräilyn olosuhteet surkeat. Liikennevaloja kyllä on, mutta nekin lähinnä sen takia että toisestakin suunnasta tulevat autoilijat pääsevät liikkumaan.

Vai pitääkö esim. Biocity purkaa ja laittaa tilalle moottoritien monitasoliittymä? Tai veronmaksajien piikkiin tunneli suoraan motarilta parkkihalliin? Hintalappu näille _____?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Kaupunkisuunnittelun ruma kukkanen
Raitiotie menee vieläpä sataman linnakortteliin jonne on rakennettu asuintaloja aika paljon lisää. Ja laajennuksella se ratikka menee vaikka Hirvensaloon.

Autoteitä ei Turkuun nykyistä enempää mahdu, vähemmän kylläkin. Raitiotie ja täysin uudelleen, pyöräilyn ehdoilla rakennetut pyörätiet toimisivat hyvin vaihtoehtona.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
ArvoTasa
Vast: Kaupunkisuunnittelun ruma kukkanen
Raitiotiehen ei ole varaa, Arven junailemat 15 miljoonaa hankesuunnitteluun olisi voinut käyttää johonkin hyödylliseen. Kielteinen päätös pitää tehdä mahdollisimman pikaisesti suurempien vahinkojen estämiseksi.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Masa_Pasa
Vast: Kaupunkisuunnittelun ruma kukkanen
Arvon ArvoTasa, hankesuunnitelma ja sen kustannusarvio kannattaa tehdä ennen kuin julistaa hankkeen kannattamattomaksi. Tai näin toimii päättäjä, joka perustaa päätöksensä tietoon. Voi toki ihan fiilikselläkin vetää, mutta se ei toimi pitkän päälle. Voit omassa taloudessasi kokeilla.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Kaupunkisuunnittelun ruma kukkanen
Vielä vähemmän Turulla on varaa rakentaa lisää 'autoteitä' jotta naapurikunnista päästäisiin helpommalla Turkuun töihin.

Kyllä Turun on huolehdittava siitä, että Turussa töitä tekevät myös pystyisivät asumaan Turussa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
ArvoTasa
Vast: Kaupunkisuunnittelun ruma kukkanen
"Kyllä Turun on huolehdittava siitä, että Turussa töitä tekevät myös pystyisivät asumaan Turussa."
Pyöräilijän kanssa samaa mieltä, keinot vain erilaiset. Viimeistään siinä vaiheessa kun ympäristökuntien järkevät ja vastuulliset päättäjät irtautuivat raitiotiehankkeesta, olisi Turun poliitikoiden tullut tehdä samoin. Kaikkia muitakin investointeja olisi tarkasteltava kriittisesti, ellei pyrkimys ole kriisikunnaksi. Työntövoima naapurikuntiin voimistuu jos velkaantumista vaan lisätään, eikä edes hiilineutraali ilmasto pysy kaupungin rajojen sisällä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
EpäHumanisti
Vast: Kaupunkisuunnittelun ruma kukkanen
Aika erikoinen kommentti, koko Turkuhan on suunniteltu nimenomaan autoilun ehdoilla.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Kaupunkisuunnittelun ruma kukkanen
Siis oikeastiko ArtoTasa luulee että Turku olisi sitä vetovoimaisempi, mitä kauempaa tänne pääsee helposti ja halvalla autolla töihin?

Nyt kun naapurikunnat irtautuivat siitä ratikasta, Turun nimenomaan pitää rakentaa koko Turun liikenne vain raitiotien , pyöräilyn ja jalankulun ympärille jolloin naapurikunnista on vaikeampi tulla tänne autolla töihin eikä muutto sinne innosta niin paljoa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Esko
Vast: Kaupunkisuunnittelun ruma kukkanen
"Jo nyt katutilasta jopa 90% menee autoihin. Kävelyn ja pyöräilyn olosuhteet surkeat."
Onko tuo prosenttiluku saatu Stubbilta, paikkaansa se ei ainakaan pidä.
Kävelijöille Turussa on tilaa ruhtinaallisesti, vain todella isoissa tapahtumissa on ruuhkaa, kuten Vappu aattona. Silloin on tosin käytössä koko Aurakatu. Pyörälyolosuhteet eivät ole surkeat, paremmat ne voisivat olla, mutta hyvin niilläkin pyörällä pääsee. Autoille kadut sen sijaan ovat välillä ruuhkaiset, joten autoilulle tarvittavaa tilaa ei tule vähentää. Huom! itse kuljen Turun keskustassa enimmäkseen polkupyörällä, joten tiedän mistä on puhe.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Kaupunkisuunnittelun ruma kukkanen
OOH!! Koko AURAKATU vappuna jalankulkijoiden käytössä! Sehhän tarkoittaa 100%:n varmasti että 1000% katutilasta on jalankulkijoiden käytössä!!11

Oikeasti Esko, noin 90% katutilasta on todellakin varattu autoille. Katutilaksi ei tässä edes lasketa parkkialueita. Ottaisit edes joskus selvää jostain asiasta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Esko
Vast: Kaupunkisuunnittelun ruma kukkanen
"Oikeasti Esko, noin 90% katutilasta on todellakin varattu autoille."
Turun ilmakuvista voi sen verran päätellä, että jalankulkijoille ja pyöräilijöille on tilaa reilusti enemmän kuin 10 %. Äkkiä katsoen sanoisin, että lukema on vähintään 30 %. Kävely- tai pyöräteillä ei ole ruuhkia. Niille ei ole sen takia lisätarvetta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Kommentattori
Vast: Kaupunkisuunnittelun ruma kukkanen
Sivullisena todettakoon, että 90/10% keskustelun voitti Esko. Nimimerkki Pyöräilijä toisteli vain omaa mutu-arviotansa ilman perusteluja. Esko toimitti selkeän lähteen omalle arviollensa, joten parempi argumentti on lähtökohtaisesti oikeassa niin kauan kunnes toisin todistetaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Angus
Vast: Kaupunkisuunnittelun ruma kukkanen
Tuosta katutilan jakautumisesta oli taannoin artikkeli tässä TS:ssa, ja kyllä siitä leijonanosa todellakin on varattu autoille. Tarkkaa prosenttia en muista, mutta ei tainnut jäädä kauas 90 %:sta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Kaupunkisuunnittelun ruma kukkanen
Hih, kommentaattori kuvittelee minun toistavan jotain kun 1. kertaa sen totean. Valitan, Esko tai sinä ette todellakaan ole mitään voittajia.

Asiasta on hyvin tarkkoja laskujakin tehty, tosin Helsingin osalta. Siellä tarkka prosentti on 86% moottoriajoneuvoille. Turusta on TS:n juttu jonka mukaan ydinkeskustasta sellaisenaan ajoradat ja parkkipaikat peittävät yli puolet. Loput ovat rakennuksia, jalkakäytävää, toria ja sitten pieni ripaus pyöräteitä.

Nyt kuitenkin kyse on katutilasta, ei kaupungin pinta-alasta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Anna
Vast: Kaupunkisuunnittelun ruma kukkanen
Föli-bussit kulkevat tosi heikosti alueella!

Jos föli-bussi kulkisi noin 20 minsan välein esim. Keskusta, Hämeenkatu, Lemminkäisenkatu, Untamonkatu, Joukahaisenkatu, Tykistökatu, Savitentaankatu, Hämeentie, Hämeenkatu, Keskusta!

Uskoisin että matkustajia olisi U-sairaalaan, Dentalia, Bio- ja DATA-Cityyn, AMTK:hon, Kupittaan rautatieasemalla, T-sairaalaan jne.

Tuo reitti olisi hyvä 20 minsan välein noin klo 6-18.

Kumarran ja kiitän.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Esko
Vast: Kaupunkisuunnittelun ruma kukkanen
"Nyt kuitenkin kyse on katutilasta, ei kaupungin pinta-alasta."
Siitä tässä on ollut puhe koko ajan. Kerro mistä löytyy keskustan alueelta edes lyhyitä katuosuuksia, joissa autoille on kadun leveydestä käytössä 90 %?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Kaupunkisuunnittelun ruma kukkanen
Kyse ei myöskään ollut keskustan katutilasta vaan Turun katutilasta. Ja katutilaa ovat myös ne parkkialueet. Toisaalta esim. Helsinginkatu on keskustaa ja 100%:sesti autoille.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Esko
Vast: Kaupunkisuunnittelun ruma kukkanen
Helsinginkadusta on autoilijoilden käytössä Turun ilmakuvan mukaan melko tarkkaan 65 %. Helsinginkadulla on kävelijöille ja pyöräilijöille ruhtinaallisesti tilaa autoilijoihin verrattuna, eivätkä he joudu ikinä kulkemaan ruuhkassa. "Pyöräilijän" kannattaisi oikeasti perehtyä siihen mitä asiaa hän yrittää ajaa, muuten menee loppukin uskottavuus. Parkkipaikkoja ottaminen huomioon ei muuta tilannetta, sillä silloin on toiseen vaakakuppiin otettava autoilulle kiellettyjä alueita, kuten torit ja puistot.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Nettoveronmaksaja
Vast: Kaupunkisuunnittelun ruma kukkanen
Naurattaa kun täällä luullaan että suuri osa alueelle töihin tulevista matkaa raitiovaunulla Varissuolta. Varmaan sieltä tulee myös niin hyvät veronmaksajat jatkossa, että maksavat tuon virkamiesten päättömyyden.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
PohdiskelijaPoika
Syynä osaltaan suunnittelu
Yhtenä syynä osaltaan on muiden liikennemuotojen puute. Pyöräilyn olosuhteet edelleen heikot, joskin kohennetut. Joukkoliikenne olematon, alueella tulisi ehdottomasti olla runkolinjaston solmukohta sekä kaupungin sisäistä raideliikennettä.

Lisäksi toki niitä parkkipaikkoja autoille.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Syynä osaltaan suunnittelu
Tuolla alueella pyöräilyn olosuhteet eivät ole kohentuneet vaan heikentyneet. Esim. Lemminkäisenkadun Kupittaan puiston pätkälle on tullut useampi kiinteistöliittymä HK:n teollisuusalueen purun jälkeen. Eikä niistä tulevat autoilijat yleensä noudata väistämisvelvollisuuttaan pyörätien osalta. Tämän lisäksi pyörätie on aivan liian kapea kaikilta osin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Asko Ojala
Autoilu on itsekästä
Pieniä pysäköintilaitoksia nimenomaan pitää suosia, ja niitä pitää ripotella 2-3 korttelin päähän toimistoista. Pieni arkiliikunta tekee hyvää.

Kauhistuttaa ajatella Joukahaisenkadun liikennetilannetta kun 1000 autoa lähtee neljän aikoihin kotiin. Ja kadulle pitäisi vielä tulla ratikka!
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
yxtarkka
Kupittaalla ovat kupit pahasti nurin
Raitiovaunuko suunnitelun taustalla? No se selittäisi pielessä olevat asiat Kupittaan ahtauden päätekijänä. No oikeammin päätekijä taitaa löytyä kaavoitus- ja kiinteistöosastoista. Siellä ei ole peilejä seinillä!
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Kupittaalla ovat kupit pahasti nurin
Autotiet ovat 1970-lukua, tämä on jo ymmärretty ihan Amerikassakin. Nykyään on tehokkaita joukkoliikennevälineitä jotka mahdollistavat tiiviimmän toimistorakentamisen ja asuinalueille enemmän viheralueita.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Lisää