Tietyöt

Liikenne kulkee kiertotietä Paimiossa Pakurlan siltatyömaan ohi – kevyt liikenne pääsee läpi

ELY-KESKUS
Paimion Pakurlan silta ei ole enää korjattavissa. Sen viereen rakennetaan uusi silta.
Paimion Pakurlan silta ei ole enää korjattavissa. Sen viereen rakennetaan uusi silta.

Ajoneuvoliikenne ohjataan kiertotietä neljän kuukauden ajan Paimiossa Pakurlan siltatyömaan vuoksi. Kiertotie otetaan käyttöön maanantaina 9. toukokuuta ja se on käytössä noin neljä kuukautta.

Kiertotie on viitoitettu Kravinkujan, Turku–Helsinki-moottoritien ja Paimiontien kautta. Kiertotie on noin 12 kilometrin pituinen. Hidas moottoriliikenne ohjataan käyttämään maantietä 110, jolloin kiertotien pituus on noin 14 kilometriä.

Kevyt liikenne kulkee töiden ajan työmaan läpi puolentoista metrin levyistä kivituhkapintaista reittiä pitki.

Pakurlan sillan ja Tammisillan välillä ei ole liikennekatkon aikana linja-autoliikennettä.

Paimion ja Turun väliä liikennöivän linja-autoliikenteen linjat 704 ja 706 sekä Kemiöstä Sauvon ja Paimion kautta Turkuun liikennöivän linjan 702 reitit siirtyvät tilapäisesti ajamaan Kravinkujan kautta moottoritielle. Moottoritieltä linjat palaavat Tammisillan liittymän kohdalta normaalille reitille. Reitti on sama myös Turusta päin ajettaessa.

Jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

Vuonna 1970 valmistunut Pakurlan silta sijaitsee Paimiossa, missä Paimiontie ylittää Paimionjoen. Pakurlan silta on elinkaarensa päässä eikä siltaa voi enää peruskorjata. Uusi silta rakennetaan vanhan sillan viereen. Sillan rakennustöiden yhteydessä rakennetaan myös kiertoliittymä Paimiontien ja Kravinkujan liittymään. Kiertoliittymän rakentamisella parannetaan liittymän liikenneturvallisuutta ja liikenteen sujuvuutta. Kiertoliittymän rakennustyöt rahoittaa Paimion kaupunki. Destian tekemät rakennustyöt kestävät loppuvuoteen 2023 asti.

Sillan uusimistyöt aloitettiin tammikuussa ja ne ovat edenneet aikataulussa, tiedottaa Varsinais-Suomen Ely-keskus. Toukokuussa uudelle sillalle tehdään päätyjen pohjarakennustöitä. Päätyjen pohjanvahvistusrakenteet ulottuvat osittain käytössä olevan sillan tulopenkereiden alle, minkä vuoksi ajoneuvoliikenne katkaistaan nykyisellä sillalla töiden ajaksi.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Aloita keskustelu tästä jutusta
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Luitko jo nämä?