ICT-alan lakko vaikuttaa Carunan palveluihin – sähköjä ei maksamattomien laskujen vuoksi työnseisauksen aikana katkota
Sähköyhtiö Caruna tiedottaa, ettei aio katkaista sähköjä maksamattomien laskujen vuoksi työnseisauksen aikana. ICT-alan lakko alkoi maanantaiaamuna kello kuusi ja päättyy 8. toukokuuta.
Caruna kertoo työnseisauksen vaikuttavan asiakaspalvelutoimintoihinsa, sillä useita palvelukanavia hoitava alihankkija kuuluu lakon piiriin. Sähkönjakeluun työnseisaus ei vaikuta.
Carunan oma henkilöstö hoitaa asiakaspalvelutoimintoja työnseisauksen ajan, minkä vuoksi asiakaspalvelussa saattaa olla ruuhkaa. Palvelua saa eri kanavissa toistaiseksi vain kello 9–15. Caruna kehottaa olemaan yhteydessä asiakaspalveluun vain akuuteissa asioissa, kuten jos sähköt ovat poissa.