S-ryhmän koronasta kärsineet toiminnot palailevat vähitellen ennalleen
S-ryhmän tammi–maaliskuun veroton vähittäismyynti oli lähes 2,93 miljardia euroa, jossa oli kasvua edellisvuoteen verrattuna 7,1 prosenttia.
Marketkaupan kasvu oli S-ryhmässä alkuvuonna 1,5 prosenttia vuodentakaiseen verrattuna. S-ryhmän marketkauppa sisältää päivittäistavaran lisäksi Prisman käyttötavarakaupan sekä rautakaupan.
Koko suomessa päivittäistavaran myynti kasvoi alkuvuonna yhden prosentin.
S-ryhmän liikennekauppa eli ABC-asemat ylsivät alkuvuonna lähes 30 prosentin kasvuun edellisvuoteen verrattuna. Myynti ylitti koronaa edeltävän vuoden 2019 tason.
Polttonesteiden myynnin kasvun taustalla on öljytuotteiden hintojen nousu. ABC-ravintoloissa kasvua toi koronarajoitusten purkaminen.
Koko ryhmän ravintoloiden ja hotellien myynti kasvoi yli 60 prosenttia edellisvuodesta ja tavaratalo- ja erikoiskaupan myynti lähes 20 prosenttia.