Sillat

1950-luvulla rakennettu silta korjataan Liedossa – liikenteelle haittaa syyskuuhun asti

VARSINAIS-SUOMEN ELY-KESKUS

Varsinais-Suomen Ely-keskus aloittaa Liedossa valtatiellä 10, Hämeentiellä sijaitsevan Lietniemen sillan korjaustyöt tällä viikolla työmaan perustamisella. Korjaustyöt kestävät syyskuuhun saakka. Korjaustöiden aikana kaistanleveyksiä rajoitetaan ja liikenne siirretään yhdelle kaistalle ilta-/yöaikaan. Siltapaikalla töistä aiheutuu haittaa liikenteelle.

Lietniemen silta on Ely-keskuksen mukaan tyypiltään teräsbetoninen holvisilta ja se on valmistunut 1955. Sillan nykyiset reunapalkit, kaiteet ja pintarakenteet uusitaan. Korjausten myötä sillan hyötyleveys kasvaa 9,5 metriin.

Sillan pintarakenteiden purkutyöt aloitetaan alustavasti viikolla 17. Pintarakenteet ja reunapalkki uusitaan vaiheittain puoli kerrallaan. Työvaiheiden mukaan liikenteen käytössä on yksi neljän metrin levyinen kaista tai kaksi kaistaa, joiden leveys on yhteensä hieman alle seitsemän metriä. Liikenteen ollessa yhdellä kaistalla liikenteenohjaus hoidetaan käsiohjauksella tai liikennevaloilla. Nopeusrajoitus on työmaalla 50 km/h tai 30 km/h työvaiheiden mukaan.

Sillan yli kulkee lähes 13 500 ajoneuvoa vuorokaudessa.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (1)

Vanhimmat ensin
Vastaa
Hapansilakka-liike
Haastava notko
Tuo lienee Savijoen ylittävä silta.
Todella veemäinen yhdistelmällä kantavuuskuormalla jo normaalisti.
Kääntyminen vasemmalle Turun suuntaan mennessä tulisi kieltää, seuraavasta valoristeyksestä pääsee. Lietoon päin Sillilään oikealle ei ihan niin paha, mutta siinä oleva bussipysäkki ylämäkeen on iso ongelma. Bussi tullessaan eteen (näin saa tehdä) vie vauhdin täysin ja liukkaalla jää jumiin.
Jos olisi rahaa, korkea notkon ylittävä silta olisi oikea ratkaisu.
Ja rahaa kun ei ole, niin kääntymiset ja bussipysäkit pois on ratkaisu - tuskin toteutuu.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.