Taksit

Taxidatan ajokaista kuumentanut jälleen tunteita Turun satamassa – lauantai-illalla ajoa oli ohjaamassa kolme tarkastajaa

LENNART HOLMBERG
Lauantai-illan ruuhkaan tarvittiin Taxidatan tarkastajia varmistamaan, että taksikuskit pysyivät omilla kaistoillaan.
Lauantai-illan ruuhkaan tarvittiin Taxidatan tarkastajia varmistamaan, että taksikuskit pysyivät omilla kaistoillaan.

Viking Linen laivaterminaalin edustalla Turun satamassa tilanne taksinkuljettajien välillä on kärjistynyt kolmen vuoden moitteetta sujuneen yhteiselon jälkeen. Lauantai-illan ruuhkaisimpaan aikaan ajo...

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Tilaamalla saat rajattoman lukuoikeuden yli 60 piinkovan ammattilaisemme tekemään digisisältöön: reilusti paikallisjuttuja, tärkeimmät kotimaan ja ulkomaan uutiset, mahdollisuuden kuunnella juttuja, näköislehden, striimaukset ja muun videosisällön.

Kokeile digiä
1 kk 7,90 €

Kokeile

Tilaus päättyy automaattisesti.

Tilaa digi
3 kk 5,90 €/kk

Tilaa

Yht. 17,70 €/3 kk, jonka jälkeen voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Tilaamalla saat rajattoman lukuoikeuden yli 60 piinkovan ammattilaisemme tekemään digisisältöön: reilusti paikallisjuttuja, tärkeimmät kotimaan ja ulkomaan uutiset, mahdollisuuden kuunnella juttuja, näköislehden, striimaukset ja muun videosisällön.
Tee tilaus verkkosivuillamme.

Ystäväsi on lahjoittanut sinulle tämän jutun. Hyviä lukuhetkiä.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (9)

Vanhimmat ensin
Vastaa
Susi
Mafia meininkiä !
Ministeri Bernerin teot tuottivat mafia mallisen taksi käytännön. Olisiko jo aika viheltää peli poikki ja palata vanhaan järjestelmään. Tämä taksi kaistojen myynti ei ole ainoa epäkohta. Syrjäseuduilla taksin saaminen vaikeutui huomattavasti ja "kelakyydit" ovat muuttuneet epäluotettaviksi. On palattava vanhaan järjestelmään !
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Esko
Vast: Mafia meininkiä !
Näin siinä kävi, kun pimeistä takseista tehtiin laillisia. Joku vielä kehtaa väittää, että Suomessa lainsäädäntö on korkeastasoista. Premminkin sitä voisi kehua tavattomasta hitaudesta ja helposti kierrettävistä porsaanreiistä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Sivustaseuraaja
Vast: Mafia meininkiä !
Olen itse käyttänyt Taxidataa, eikä periaatteessa mitäään valittamista, mutta ihmettelen millä meriiteillä se on saanut kaistansa. Maksanut siitä jotain?
Nyt alalla on aivan liikaa kaikenlaisia hämäräperäisiä yrittäjiä, joten en pane vastaan mikäli palataan vanhaan. Turusta lähtiessä pitää olla tarkkana mihin autoon istahtaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Angus
Vast: Mafia meininkiä !
Itselläni on se käsitys, että Taxidata on luotettava taksiyritys, toisin kuin ehkä jotkut muut. Ymmärrän ehkä vielä Vikingin halun suosia sitä, mutta sitä en tajua, miksi kaupunki on antanut suostumuksensa yhden yrityksen suosimiselle yli muiden. Väkisinkin tulee mieleen, että raha puhuu tässä. Vai mitä perusteita tällaiselle on kunnalla, jonka kai pitäisi periaatteessa suhtautua neutraalisti ja objektiivisesti eri saman alan yrityksiin?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hit’n’run
Vast: Mafia meininkiä !
Taxidata nyt ei ole yhtään sen parempi kuin muutkaan isot taksiyhtiöt. Kyytejä jää ajamatta, asiakkaalle ei ilmoiteta ja ”hyvitykseksi” tarjotaan hassunhauskaa tekstaria. Sikäli mukava keino tienata vähän fyffeä kun ei tarvitse edes ajaa metriäkään. Riittää kun asiakas kilauttaa puhelinta 02-alkuisessa numerossa niin jo alkaa saldoa tippua tilille.

Välttäkää monopoleja.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Me57rtsi
Vast: Mafia meininkiä !
Juuri näin! Olen ihmeissäni siitä, ettei Bernerin tekosia ole korjattu. Taksitolpalla uudistuksen alussa ollessani, jouduin kokemaan melko pelottavaa käytöstä täysin kielitaidottomilta kuskeilta, jotka eivät ymmärtäneet mitään puhetta! Leimasivat minut sairauteni vuoksi rasistiksi! Jostain kumman syystä osasivat suomeksi sanan "rasisti" ja uhkasivat nyrkein yksin ollutta naista! Onneksi eräs "oikea" taksikuski pelasti minut viime hetkellä! Sen jälkeen en ole tolppia käyttänyt, vaan tilaan taksini puhelimella. Aina!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Sentristi
Diversiteettiä
Sitä tilattiin ja nyt voidaan korjata satoa.

Nautitaan siitä.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Hobo
Taxidatan "kilpailukyvyn" ylläpitoa
Taxidatan ”kilpailukykyä” on pystytty ylläpitämään vain näitä ”paalupaikkoja” järjestämällä, edelleen jatkuvilla kelakyydeillä ja kaupungin kuljetuskorttilaisilla. Vikingterminaalin kaista ei suinkaan ole ainoa laatuaan. Sama järjestely on mm. lentokentällä ja Gatorade Centerillä, jossa esim. viime viikonloppuna valtaisa joukko konserttikävijöitä joutui pitkään odottelemaan, kun Taxidata ei ikiomalla tolpallaan pystynyt kyytejä kunnolla hoitamaan. Käytännössä muiden taksien kannattava toiminta on siellä estetty tai niiden mahdollisuus asiakaspalveluun ainakin tehty mahdollisimman vaikeaksi. Näin on ollut myös mm. DBTL:n, Saaristo Openin ja yritysfestivaali SHIFTin aikana. Turha edes puhua aidosta kilpailusta, ja voi myös kysyä, mihin näissä kohteissa hävisi asiakkaan vapaus valita kyydintarjoaja. Valitettava tosiasia on myös se, että tilanteeseen omalta osaltaan vaikuttavat tietyt alalla toimijat, jotka eivät piittaa liikennesäännöistä tai -merkeistä, perinteisistä tavoista tolpilla, asiakaspalvelun laadusta ja hinnasta – eivätkä osaa aina edes kommunikoida asiallisesti. Nämä ammattitaidottomat kyydintarjoajat ovat jo pitkään onnistuneet merkittävästi heikentämään myös kaikin puolin asiallisesti toimivien alan yrittäjien ammatinharjoittamista.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
PohdiskelijaPoika
Kaikki kyydit sovelluksella
Taxidatan autoja vältän saamani huonon palvelun vuoksi. Käytän kyllä taksia tarpeen mukaan silloin tällöin. Kaikki kyydit tilaan vain ja ainoastaan sovelluksilla, joiden yli menee maksu luottokortilta. Tällöin kuluttajasuoja on mahdollisimman jykevä.

Tolpille en mene tuon kuskien uhkaavan käytöksen vuoksi, samaten kun en myöskään mene sisäänheiton perusteella.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.