Turun keskusta

Yrittäjät ihmeissään kesäkadun siirrosta: "150 metrin kadunpätkä ei voi olla autoliikenteelle korvaamaton"

MILLA KANGASJÄRVI
Ravintola Aunen yrittäjäkaksikon Pia Kukkola toivoisi kesäkadun pysyvän Eerikinkadun ja Linnankadun välisellä osuudella. Aune ja muut kadun ravintoloitsijat ovat avaamassa pysäköintiruutuihin parklet-terasseitaan huhtikuun alussa, tuli kesäkatua tai ei.
Ravintola Aunen yrittäjäkaksikon Pia Kukkola toivoisi kesäkadun pysyvän Eerikinkadun ja Linnankadun välisellä osuudella. Aune ja muut kadun ravintoloitsijat ovat avaamassa pysäköintiruutuihin parklet-terasseitaan huhtikuun alussa, tuli kesäkatua tai ei.

Aie siirtää Kristiinankadun kesäkatua jokirantaan päin saa kritiikkiä Turun Sanomien tavoittamilta yrittäjiltä. Siirron tarkoitusperät ovat jääneet hämärän peittoon, eikä kaupunki ole ollut yrityksiin...

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Tilaamalla varmistat, että saat luotettavaa uutissisältöä. Saat kokonaiskuvan ympäröivästä yhteiskunnasta ja maailmasta – oman alueemme näkökulmasta.

Tilaa 1. kk 1,90 €

1. kuukausi vain 1,90 €, jonka jälkeen tilaus jatkuu normaalihintaan. Voit perua tilauksen, milloin haluat.
Oletko jo käyttänyt tarjouksen? Tilaa tästä

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Tilaamalla varmistat, että saat luotettavaa uutissisältöä. Saat kokonaiskuvan ympäröivästä yhteiskunnasta ja maailmasta – oman alueemme näkökulmasta.
Tee tilaus verkkosivuillamme.

Ystäväsi on lahjoittanut sinulle tämän jutun. Hyviä lukuhetkiä.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (28)

Vanhimmat ensin
Vastaa
Pekka
Niinpä....
Huutaisitte joskus muutakin kuin aina samaa "autoilijat syypäitä". Ei se aina juhlaa siellä ratin takanakaan ole, kun kaupungissa on hurja määrä pyöräilijöitä, joille liikennesäännöt ovat vain omaan etuun soveltamista varten. Onneksi tähän asti onnistunut noita väistämään, niin autolla kuin jalankin liikkuessani.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
MikkoPK
Vast: Niinpä....
Erinomaista, että autoilijoiden taidot ovat kehittyneet sen verran, että ei ole pyöräkolareita tullut.

Sen verran uskomatonta piittaamattomuutta ja osaamattomuutta saa Turussa kokea autoilijoiden toimesta liikenteessä. Eilenkin minua tuli auto vastaan kevyenliikenteenväylälleä. Kuulemma ihan vai pienen matkan oikaisen.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Niinpä....
Hih, sitten kun oikeasti miettii että kuinka kaukaa haettu aasinsilta on se, että kesäkatu ja sen siirto ovatkin whataboutistille juuri pyöräilijöiden syytä ja vielä että miksi asiasta piti päästä avautumaan juuri tässä keskustelussa...

Oikeasti kun vähänkään katsoo tilastoja, huomaa kyllä että mikä liikkumismuoto aiheuttaa muille ne vammat ja kuolemat. Jostain syystä vain Turku on päättänyt paapoa juuri sitä ryhmää.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
EpäHumanisti
Vast: Niinpä....
Tässä on varmaan hyvä muistuttaa että autoilijoiden ja pyöräilijöiden kolareista 2/3 on autoilijoiden syytä. Siihen ei auta vaikka autoilijat kuinka huutaisivat että pyöräilijöiden syytä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hima-Hönö
Vast: Niinpä....
Onneksi ette syytelleet liikaa toisianne,
Itse kävelen autolle eli olen mitä olen.
Vieläkin pyrin kohteliaasti huomauttamaan: Olemme yksilöitä (Suomessa).
Ketä tunnustaa naapurin idioottimaisuudet omiksi virheikseen.
Miettikää että yleistämällä asiaa sotkette itsenne kuvioon,
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Marita Mikkonen
Vast: Niinpä....
Kaupunkien keskustoihin rakennetaan parkkitaloja miljoonilla nyt toriparkki Turussa mikään ei kelpaa autoilijoille valitus ja pyörillä tai potkulaudoilla liikkuvia, syytellääm. Pakko änkeä niska punasena raivoamaan ahtaille keskustojen kaduille parkkeeraamaan nykyään yli isoilla autoilla. Ei voi sanoa etteikö ikuisesti jalankulkioisröta ja pyöräilijöistä valittavat autoilijoita olla otettu huomioon. Monissa Euroopan isoissa kaupungeissa on keskustat juuri vanhojen ja kapeiden katujen vuoksi muutettu autottomiksi. Onko se nyt niin kauhean vaikeaa nostaa se takapuoli ja kävellä keskustan alueella. Vois jo Suomessakin kehittää kaupunkien keskustoja viihtyisiksi alueiksi, joissa voisi olla pienyrittäjien, käsityöläisten ja ravintola toimintaa. Marketteihin pääsee isoille ruoka ostoksille suoraan parkkihallista usein liukuportaita tai hissillä markettiin. Tosin siellä joutuu kävelemään ja työntämään ostoskärryjä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
ArvoTasa
Vast: Niinpä....
- Kirjastosilta ja sen jatkeena oleva Kauppiaskatu pihakatuna mahdollistaisivat suoran reitin torille, siksihän silta rakenettiinkin ko. kohtaan. Kirjaston parkkipaikka ilmaiseksi puolen tunnin paikoitukseen kirjastossa asioinnin ajaksi.
- Toriparkki on yksityinen yritys, jota ajoivat lähistön kiinteistönomistajat, siis eivät autoilijat, saadakseen lisää rakennusoikeutta tonteilleen. Autoilijat haluavat ilmaisia tai ainakin kohtuuhintaisia pysäköintipaikkoja keskustassa asiointejaan varten.
- En usko että autoilijat vaativat kesäkadun siirtoa, syytä täytyy kysyä poliitikoilta ja virkamiehiltä.
- Jos ydinkeskusta rauhoitetaan vain jalankulkijoille, julkiselle liikenteelle, huoltoajolle ja asukkaille sekin käy, mutta silloin ajokiellon pitäisi koska myös kaksipyöräisiä. Pyörän voi parkkeerata Toriparkkiin, Louheen tai kauppakeskusten parkkihalleihin, myös maksullisia keskitettyjä kadunvarsipaikkoja voisi lisätä ellei halua pysäköidä oleviin maksullisiin parkkiruutuihin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
AnanasOnArkaAsia
Vast: Niinpä....
Turussa ei kukaan tunnu osaavan liikennesääntöjä, liikennemerkkejä tai ihan vaan järjen käyttöä. Täällä niin autoilijat kuin pyöräilijät ajaa yksisuuntaista väärään suuntaan (Yksisuuntaisuus koskee kaikkia mikäli sitä ei erikseen ole mainittu liikennemerkillä) ja vaan heiluttelee käsiä kun joku tulee vastaan oikeaoppisesti. Parkkeerataan skuutit ja Woltautot miten sattuu. Eikä edes osasta käyttää liikenneympyrää oikein.

Syy on ihan yhtälailla pyöräilijän kuin autoilijan. Jalankulkijat joutuvat näiden kahden ryhmän idioottien takia kärsimään.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Niinpä....
Valitan Arka, skuuttikuski on yhtä lailla rinnastettavissa pyöräilijäksi kuin segwaylla ajeleva jalankulkijaksi.

Ja jalankulkijat eivät nyt ainakaan noudata lakia kävellessään pyöräteillä. Sen sijaan valittavat kun joku pyöräilee heistä ohi sieltä puolelta jossa on enemmän tilaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mietiskelijä
Vast: Niinpä....
Jalankulkija saa kävellä pyörätiellä. Pyöräilijä ei saa ajaa jalkakäytävällä.
Jos jalkakäytävällä on vesilätäkkö, jalankulkija voi väistää sen pyörätien kautta. Jos pyörätiellä on tietyö, pyöräilijän on väistettävä ajoradan kautta tai jalkakäytävän kautta taluttaen.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Tarukoo
Typerää toimintaa Turun kaupungilta
Yhtä ihmeissäni kuin yrittäjät! Tuo kadunpätkä ei ole autoilijoille välttämätön. Kesäkatu toimi erinomaisesti viime kesänä, ja terasseilla oli kiva poiketa. Rica, Aune, Nomad, ihania terasseja. Eikö yrittäjät ole saaneet tarpeekseen kärsiä koronasta, tällaistä kiusantekoa ei enää tarvita.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Lepp1s
Vast: Typerää toimintaa Turun kaupungilta
Sitten olet yhtä huonosti kartalla kuin yrittäjät: eikö tämän pitänyt olla kokeilu? Lupasiko joku sitä tähän uudelleen? Tietääkseni ei, nyt on sitten jokin toinen kokeilu.

Jos haluaa jotain syytellä, niin kaupunki aika mielivaltaisesti keksii näitä tempauksia ja kysymykset esitetään sitten myöhemmin jos esitetään.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
EpäHumanisti
Vast: Typerää toimintaa Turun kaupungilta
Jos kokeilu on hyvä, niinkuin tässä tapauksessa, niin olisi loogista että sitä hyvää asiaa jatkettaisiin eikä lopeteta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Jurmalainen
Yrittäjien puolella.
Minulla pelaa muisti sen verran, että viime kesänä tuosta keksinnöstä ei ollut mitään haittaa. Hokema, jolla korostetaan autottoman keskustan ihanuutta, saa tällä tempulla taas kerran ikään kuin korvilleen. Oliko niin, että hyöty kesäkadusta meni vääriin taskuihin? olisiko pitänyt mennä niille kahdelle, joiden ovelle kesäkatua tuodaan. Voihan se tietysti olla niinkin,, että om,an auton pysäköinti tutulle paikalle ei onnistunut viime kesänä ja sen takia nyt halutaan varmistaa, ettei siinä istu kukaan juomassa sitä kaljaa, joka turmelee Turun katukuvan. Ei kai sellainen sentään ole mahdollista.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Masa_Pasa
Kristiinankatu kunniaan
Kristiinankatu on jalankululle ja pyöräilylle sekä skuuteille paras väylä Rantakadulta Yliopistonkadun kävelykadulle. Muut mahdollisuudet on Aurakatu, ei etenkään nykyasussaan mitenkään houkutteleva ja busseja siinä tulee jatkossakin kulkemaan. Toisessa suunnassa seuraava kohta on entisen Ylioppilasteatterin kohdalla ja sosiaalitoimiston takaa Humalistonkadulle. Ei houkuttele ja kohta siinä on työmaa edessä.

Kristiinankatu menee Hansakorttelin ohi ja keskelle kävelykatua. Sen varrella on lukuisia ravintoloita, levykauppa jne. Eli juuri niitä liikkeitä, joiden eteen ei ole mitään tarvetta ajaa autolla. Katu ei myöskään ole sellainen läpiajoreitti, jota ei voisi korvata helposti viereisillä kaduilla.

En näe mitään syytä, miksei Kristiinankatu voisi olla esimerkiksi pihakatu Rantakadulta Eerikinkadulle, ihan ympärivuotisesti.

Artikkelissa Rica Barin yrittäjä Haapasalo kertoi yrittäjille kerrotun, että EU-rahoitteinen Space4People -hanke on päättynyt, eikä kokeilu tule missään nimessä jatkumaan. Miksi yhden korttelin katkaisu vaatii EU-rahaa? Ja vieläpä niin paljon, että ilman sitä se ei missään tapauksessa onnistu.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Lisää