Kaavoitus

Hämeenkadun varren täydennyksestä kinaa – alueelle aiotaan mahduttaa neljä uutta kerrostaloa

SCHAUMAN ARKKITEHDIT, HAROMA & PARTRNERS
Hämeenkadun tienoo olisi jatkossa tällainen.
Hämeenkadun tienoo olisi jatkossa tällainen.

Hämeenkadun seudulle Turun itäiseen keskustaan esitetään asemakaavaluonnosta, jossa puhutaan neljän uuden kerrostalon mahduttamisesta alueelle. Kerttulinreuna-niminen luonnos tuodaan tiistaina kaupunk...

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Tilaamalla varmistat, että saat luotettavaa uutissisältöä. Saat kokonaiskuvan ympäröivästä yhteiskunnasta ja maailmasta – oman alueemme näkökulmasta.

Tilaa 1. kk 1,90 €

1. kuukausi vain 1,90 €, jonka jälkeen tilaus jatkuu normaalihintaan. Voit perua tilauksen, milloin haluat.
Oletko jo käyttänyt tarjouksen? Tilaa tästä

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Tilaamalla varmistat, että saat luotettavaa uutissisältöä. Saat kokonaiskuvan ympäröivästä yhteiskunnasta ja maailmasta – oman alueemme näkökulmasta.
Tee tilaus verkkosivuillamme.

Ystäväsi on lahjoittanut sinulle tämän jutun. Hyviä lukuhetkiä.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (16)

Vanhimmat ensin
Vastaa
Heiskalaine
Ei mitään hätää
Asukasyhdistys Kerttuli, älkää olko huolissanne viheralueista, kyllä Turun vihreät tulevat teidät jyräämään. Vihreitten kanta on, että betonin päällä puut kasvavat mitä parhaiten.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
zmrzlina
Vast: Ei mitään hätää
Eipä sitä oikeistostakaan hirveästi vastustusta moiselle aatemaailmalle löydy.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Asko Ojala
Vast: Ei mitään hätää
Jos haluaa lisää vihreää oman kerrostalon pihaan, niin helpoin tapa lisätä sitä on luopua asvalttikentästä autoille ja laittaa tilalle vihreää.

Miksi et aja tätä vaihtoehtoa Heiskalainen?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Jannis_H
Vast: Ei mitään hätää
Miksi autot pitäisi laittaa pois ja mihin ne autot vietäisiin?
Millä suuri osa työssäkäyvistä menisivät aamuisin töihin, päiväkotien kautta jne?
Tiedäthän, että on ihmisiä jotka tarvitsevat autoa työssään ja työpaikka voi olla monen mutkan takana.

Mikset ota tätä huomioon Asko Ojala?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Asko Ojala
Vast: Ei mitään hätää
Jannis: Tiedäthän, että ihmisellä täytyy olla myös asunto. Moni tarvitsee sellaisen. Asunto on siis tärkeämpi kuin autopaikka.

Sitä paitsi suurin osa pysäköi autonsa kommunistiseen malliin ilmaiseksi julkiselle maalle.

Autot pitäisi pakottaa parkkihalleihin, jolloin niiden säilytyksestä maksettaisiin markkinavuokra. Emmehän halua elää sosialismissa! Sitä vastaan on veteraanitkin taistelleet.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
CeeJii
Korkeammalle vaan
Näin keskeisellä paikalla tulisi saada rakentaa vieläkin korkeammalle. Näin keskusta on elinvoimaisempi ja toimii tehokkaammin. Ekologista asumista. Tämä on todettu jo kauan sitten ympäri maailman.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
TeePi
Vast: Korkeammalle vaan
Mielestäni nykyinen korkea ja erittäin tiivis kerrostalorakentaminen on hirveän näköistä. Asunnoista katsellaan naapuritalon ikkunoita ja seinää, taivaasta voi nähdä vilauksen jos oikein päätään kallistaa ylöspäin. Haluavato asukkaat oikeasti tälläistä rakentamista? En usko.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Asko Ojala
Kyllä kiitos
Hyvin mahtuu.

Kerttulin alueen DDR-tyyppinen väljä lähiörakentaminen on häpeällistä näin keskeisellä alueella, ja asuntopula tuntuu erityisesti opiskelijoiden kukkarossa.

Ironista että samoissa huomautuksissa ollaan oltu huolissaan pysäköinnistä ja viheralueista. Kerttulissa varmaan puolet kaikesta tilasta on pysäköintiä. Autot maan alle ja puita tilalle! Ainiin; mutta kun se maksaa…
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hima-Hönö
Vast: Kyllä kiitos
Asko Ojala: Kyllä Turkuun nyt jo rakennetaan tulevia slummialueita aivan riittävästi.
Ei tarvitse kuin kerran käydä nykyisissa isoissa varastoissa niin saa käsityksen tiiviydestä.
Korkeat varastohyllyt ovat vieri vieressä ja trukinmentävä käytävä välissä.
Ainoat puolustajat nykyisessä ylitiiviissä rakentamisessa ovat rahakiimaiset rakennuttajat.

"Autot maan alle ja puita tilalle! Ainiin; mutta kun se maksaa…"
Onneksi opiskelijoilla on varaa etenkin kun jo etukäteen tietää että noin keskustassa uusien asuntojen hinnat ovat halpoja etenkin Ojalan mallin mukaan.
Pontevasti vielä mainittiin DDR ja lähiö. Nykyiset asukkaat lienevät eri mieltä.
Mutta kun oikein etsii niin kyllähän Turkuun tiivistysrakentamista mahtuu.
Väliäkös sillä että Turkulaiset vastustavat kun päättäjät ovat rahan talutusnuorassa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Jannis_H
Vast: Kyllä kiitos
Ei muutama puu ratkaise yhtään mitään kaupunkialueella.
Tarvitaan tuhansia puita ja silloin se on metsä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Asko Ojala
Vast: Kyllä kiitos
Hima-Hönö:

Voidaan sopia niin, että keskustassa on tiivistä ja syrjemmässä väljää. Jos haluaa asua väljästi voi muuttaa vaikka Kaarinaan.

Eikös keskustan ole tarkoituskin olla tiiviisti rakennettu? Vai kannatatko 60-lukulaista amerikkalaista autokaupunkia?

Keskusta ei myöskään voi olla eläkeläisten "saavutettujen etujen" asuinpaikka jossa mikään ei voi koskaan muuttua. Turun taudin aikaan on raivattu itselleen yllin kyllin tilaa ja nyt sitten kynsin hampain pidetään kiinni ettei kukaan uusi vain pääsisi keskustaan asumaan! Kommunisteja, siis.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Angus
Vast: Kyllä kiitos
Jannis_H. Jo muutama puu korttelissa lisää viihtyisyyttä ja hyvinvointia, luo varjoja, tasoittaa sateen vaikutuksia ja vaimentaa liikenteen melua. Ilmaa puhdistavaa vaikutustakin löytyy, vaikka muutama puu kadun varressa ei tietenkään ihmeitä saa aikaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hima-Hönö
Vast: Kyllä kiitos
Asko Ojala: Ensin oli DDR ja opiskelijat.
Nyt tuli amerikkalainen autokaupunki ja eläkeläisten mollaus.
Ilmiselvä autoviha ja kommunismilla perustelu jatkuu.
Markkinatalouden veto autoparkkeeraamiseen on aikamoista.
Ainut mikä paistaa Ojalan kirjoittelusta on rahastuksen kaipuu.
Muistutan raitsikkakirjoittelusta maininnan "ARVONNOUSU".
Joten Ojala. Vielä on monia asioita mihin voit yrittää perustella kommenttisi.
Totean kuitenkin että kannanotot eri asioihin löytyvät hakemalla arkistosta.
Sieltä löytyy selkeä kaava miten kirjoittelet kannanottojasi.
Kun tutustuu esim. Helsingin nykypolitiikkaan niin selviää miten asukkaat kokevat asiat.
Eivät ole tyytyväisiä kun jatkuvasti vähennetään tarpeellisen auton pysäköintimahdollisuuksia.
Kuten mainitsit niin Turun sekä Helsingin naapurikunnissa otetaan ilolla vastaan uusia veronmaksajia.
Asukasystävällisessä kaupungissa on muitakin arvoja kuin ylitiivis rakentaminen.
On muuten todella outo määritelmä Turun taudista. Sanoisin jopa että tarkoituksella vääristelty.
Kas kun nykyäänkin tuo tauti jyllää monenkin "yrittäjän" ja poliikon kannanotoissa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Asko Ojala
Vast: Kyllä kiitos
Hima-Hönö:

Jos asuntojen arvon nousu on rahastusta, niin sitten varmaan vastustat mm. Vähä-Hämeenkadun taloyhtiöiden vastalauseita tätä kaavaa kohtaan. Niissä perusteltiin asiaa sillä, että asuntojen arvo laskee.

Koita siis päättää, halutko että asuntojen arvo laskee vai nousee?

Tyypilliseen turkulaiseen sielunmaisemaan paras vaihtoehto on tietysti ”mitään ei saa tapahtua”.

Asuntojen arvonnousu johtuu muuten siitä, että yhä useampi halua muuttaa niihin. Perus taloustiedettä ja markkinatalouden logiikkaa. Tiedän: vieras juttu DDR-Suomessa eläneille, eikä nykytilanteesta hyötyvät (lähinnä eläkeläiset jotka ovat jo asumisensa turvanneet) edes halua yrittä ymmärtää.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Asko Ojala
Vast: Kyllä kiitos
Turun tauti oli nimenomaan se, kun kaupungin kaavasuunnittelija Vaisaaren johdolla lähdettiin purkamaan vanhaa, kohtuullisen tiivistä keskustaa. Myös Kerttulissa.

Tilalle tuli ensisijaisesti mahdollisimman leveä autotie, jonka reunalle tuli pysäköinti. Tonteille tuli umpikorttelien sijaan pistetaloja (DDR-slummeista matkittu), ja koko piha muutettiin sekin autopysäköinnin tarpeisiin.

Kävelin sunnuntaina tuosta kaava-alueesta läpi. 90% siitä tilasta jonka uudet talot veisi on parkkipaikkaa. Ihan huuhaa-argumentti siis vedota johonkin vihreän vähenemiseen. Esimerkiksi uudet Kupittaanpuiston talot (joita niitäkin kommunistit haukkuu slummiksi) on hyvinkin vihreitä koska autot on laitettu parkkihalliin ja parkkihallin katto on yksi upeimmista viherpihoista Turussa!

Nykyrakentaminen (jota tiiviiksi slummiksi väitetään) on Turun taudin vastakohta. Ainoa yhtymäkohta on se, että jostain vanhasta pitää luopua. Ja sitä tietysti ”saavutetuista eduista” kiinni pitävät osaa korostaa. Turun tautia EI kuitenkaan ole se, että pitää luopua parkkipaikasta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
asiallinen
keskustan "täydennysrakentaminen" tiivistää
Kummallista keskustan tiivistämistä nyt joka puolella Turkua,. Jos asut sattumalta tällaisen "tiiviin rakentamistontin" vieressä täälläkin nimiteltynä etupiirieläkeläisenä tiedät mitä vanhan hajottaminen, pohjien kaivaminen jättinostureilla, uuden paaluttaminen ja rekkojen jatkuva rumba aamusta-iltaan on. Ei tunnu etuoikeutetulta tosiaankaan. Kadut ja pyörätiet ja ajotietkin on suljettuna monta vuotta ja kuraa ja loskaa sekä työmaakoppeja on taloyhtiöiden tonteilla monta vuotta. Usko,että muutosta ja tulevaa hyvääkin kannatetaan aina, mutta miksi ihmisten kiusaksi kaikkea vanhaa pitäisi vihata sen varjolla?
Kyllä vapaata tilaa Turussakin on aika lähellä keskustaa vielä paljon , eikö tiivistämistä voisi tehdä myös ihan vapailla alueille ja tonteille, ja keskustakin levittäytyisi näin kauemmas?
Kaavoittajailla on varmaan kovin mukavaa istua koneidensa takana ja suunnitella uutta , "kuin muuallakin maailmassa on " tyhjältä näyttäviin talojen pihoihin , puistoihin ja kentille. Mutta kaupunkilaiset asukkaat kokevat asiat erilailla elävässä elämässään ja ja luulisi, että kaupunki on ihmisiä varten?
Miksi heitä ei yhtään kuunnella? Miksi meille syötetään tällaista parempana?
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.

Luitko jo nämä?