Uutisen takaa
Timo Anttila:

Palkkojen leikkaus iso osa SAS:n säästöohjelmaa – ruotsalais-tanskalainen lentoyhtiö etsii kaikkiaan 7,5 miljardin kruunun säästöjä

ANDY PRHAT
SAS on päättänyt keskittyä lentokalustossaan pelkästään eurooppalaisiin Airbus-koneisiin. Tänä vuonna se saa 20 uutta Airbusia, vuonna 2023 se vastaanottaa 12, vuonna 2024 kahdeksan ja vuonna 2025 neljä uutta Airbusia.
SAS on päättänyt keskittyä lentokalustossaan pelkästään eurooppalaisiin Airbus-koneisiin. Tänä vuonna se saa 20 uutta Airbusia, vuonna 2023 se vastaanottaa 12, vuonna 2024 kahdeksan ja vuonna 2025 neljä uutta Airbusia.

Tiistain pörssikiehunta lentoyhtiö SAS:n ympärillä sujui kuin hyvin harjoiteltu ensi-ilta. Jopa esinäytös osakekurssin alamäkineen Tukholman pörssin aamukaupassa meni käsikirjoituksen mukaan, vaikka s...

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Tilaamalla varmistat, että saat luotettavaa uutissisältöä. Saat kokonaiskuvan ympäröivästä yhteiskunnasta ja maailmasta – oman alueemme näkökulmasta.

Tilaa 1. kk 1,90 €

1. kuukausi vain 1,90 €, jonka jälkeen tilaus jatkuu normaalihintaan. Voit perua tilauksen, milloin haluat.
Oletko jo käyttänyt tarjouksen? Tilaa tästä

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Tilaamalla varmistat, että saat luotettavaa uutissisältöä. Saat kokonaiskuvan ympäröivästä yhteiskunnasta ja maailmasta – oman alueemme näkökulmasta.
Tee tilaus verkkosivuillamme.

Ystäväsi on lahjoittanut sinulle tämän jutun. Hyviä lukuhetkiä.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (2)

Vanhimmat ensin
Vastaa
vexi
Uskottavuus meni jo ennen koronaa
Lentoyhtiöiden tärkein ominaisuus matkustajan kannalta kilpailukykyisen hinnan lisäksi on luotettavuus: Että, kun matkalippu on rahastettu etukäteen, niin yhtiö myös vie perille aikataulun mukaisesti. Tässä suhteessa SASista ja sen STAR-Allianssikumppaneista muodostui huonoimmat kokemukset (Vaikkei Finnar One World-partnereineen toki myöskään isoja pisteitä saanut). Joitakin vuosia sitten, kun SASilla lähti Turusta Tukholman tai Kööpenhaminan kautta maailmalle, tuntui olevan noin 50% riski, että suunniteltu matka keskeytyi lentoyhtiön myöhästelyjen takia, ja jatkolennot olivat menneet menojaan. Taikka Turusta ja Turkuun lähtevät koneet olivat liian pieniä ja siten ylibuukattuja. Siinä ei paljoa lohduttanut SASin mainostamat viini- ja ruokalistavalikoimat. Kun liian pienillä resursseilla yritetään säästösyistä pyörittää bisnestä, niin pakosta tökkii. Siina mielessä tämä uusi kustannustensäästökuuri ei lupaa hyvää.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Angus
Vast: Uskottavuus meni jo ennen koronaa
Hyvä puoli on se, että lentoyhtiöt toimillaan osallistuvat lentomatkailun vähentämiseen. Sehän on kuitenkin erittäin ympäristöepäystävällinen kuljetusmuoto.

Hieman kyllä ihmettelen lentoyhtiöiden innokkuutta vähentää kiinnostusta lentomatkustamiseen, kun asenneilmapiiri on muutenkin sille varsin kielteinen. Mahtaako ilmailuala olla ainoa, joka mieluummin parantaa maailmaa kuin tekee voittoa...
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.