Viking Line

Kolme viikkoa matkaa takana – Viking Glory etenee kohti Suezin kanavaa

Viking Linen uusimman matkustaja-aluksen Viking Gloryn matka kohti Suomea on tänään tiistaina kestänyt kolme viikkoa. Se lähti joulukuun lopussa Kiinan Xiamenista kohti Turkua.

Alusten liikkeitä reaali...

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Lue juttu ja tutustu myös muuhun digisisältöömme.

Tilaa 1 kk 1,90 €

Tee tilaus verkkosivuillamme. Pääset lukemaan jutun ja tutustumaan myös muuhun digisisältöömme.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (4)

Vanhimmat ensin
Vastaa
Turkkulaine
Absurdia, mutta totta
Sinänsä absurdia että meillä on itsellämme telakoita joiden laatua on ennenaikaan pidetty maailman huippuna. Nyt katukivet ja laivatkin tuodaan Kiinasta. Samaan aikaan meillä tehdään laivoja valtion tukemana ulkomaille. Joku yhtälössä ei täsmää, eikä se liene valtion tuen puuttuminen. Palkkatasokaan ei päätä huimaa kun valtaosa telakan työntekijöistä painaa pitkää päivää naurettavalla palkalla. Kiinalainen saattaa tosin tehdä työnkin alipalkkaakin alemmalla hinnalla.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Arnold-Karma
Vast: Absurdia, mutta totta
Valtamerille voi rakentaa suurempia laivoja isommalla tuotolla, ei autolauttabisnes kannata.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
TeePi
Vast: Absurdia, mutta totta
Suomen telakoilla ei ollut tilauskirjoissa vapaata slotia rakentaa Viking Linen uutta alusta. Tai oli mutta silloin se olisi valmistunut vasta vuosien kuluttua.

Suomen telakat eivät saa valtion tukea. Ainoastaan rakennusaikaiset lainatakaukset joista yksikään ei ole mennyt maksuun ikinä. Millään telakalla ei ole kassassa miljardia jolla rahoittaa rakennusaika vaan laina otetaan rahoittajilta ja valtio takaa lainat.

Kiinan telakat ovat valtio-omisteisia, kukaan ei halua edes tietää mitä telakoiden taustalla puuhaillaan. Eikä selvittäminen ole käytännössä mahdollista.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Masa_Pasa
Vast: Absurdia, mutta totta
Ei se ole absurdia, se on markkinataloutta. Ja toiseksi, Turun telakka ei olisi varmaan vieläkään päässyt aloittamaan tuon laivan tekemistä, kun on tilauksia jonossa ja risteilijöitä altaassa.

Miksi toisaalta nostetaan tikun nokkaan yhden torin kivet ja yksi laiva, kun Kiinasta tulee melkein kaikki kulutustavara. On kovin helppo syyttää Turun kaupunkia tai Viking Linea asioiden tilaamisesta Kiinasta, mutta itse ei olla valmiita maksamaan kotimaisista vaatteista, kengistä tai polkupyörästä, vaikka niitäkin täällä tehdään. Ja koska varsinkaan kotimaisesta elektroniikasta ei haluttu maksaa, siirtyi tuotanto pois täältä. Kiinaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.

Luitko jo nämä?