Onnettomuudet

Kehätiellä tapahtui kaksi kolmen auton peräänajoa

Riitta Salmi
Kehätiellä sattui onnettomuus keskiviikkoaamuna.
Kehätiellä sattui onnettomuus keskiviikkoaamuna.

Turun kehätiellä sattui kaksi liikenneonnettomuutta keskiviikkoaamuna. Noin kello 6.45 tapahtui kolmen auton peräänajo Tampereen moottoritien sillan tuntumassa Helsinkiin päin mentäessä. Liikenne ruuhkautui, mistä seurasi toinen, pienempi kolmen auton peräänajo, kertoo päivystävä palomestari Eemu Hyvönen.

Ensihoito tarkasti onnettomuudessa osallisena olleet henkilöä. Kummastakaan kolarista ei aiheutunut henkilövahinkoja.

Pelastustoimet saatiin päätettyä hieman ennen kello kahdeksaa. Peräänajossa osallisena olleet autot odottivat hinausta vielä kahdeksan aikaa aamulla.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (16)

Vanhimmat ensin
Vastaa
W.Palmu
Jaahas
Taas on joku vetässyt satasesta, jarrut kiinni kiihdytyskaistan päässä.

Että pitikin lähteä sotkemaan muuta liikennettä, vaikka julkisillakin olis päässyt.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hapansilakka-liike
Vast: Jaahas
Ai se oli sellainen tilanne. Ne on pahoja ylläreitä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Jaahas
Kehätiellä, ei liittymässä. Eli veikkaan että joku luki päivän uutisia kännykästä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Hit’n’run
Liityntäkaistat
”Taas on joku vetässyt satasesta, jarrut kiinni kiihdytyskaistan päässä.”

En tiedä mitä tässä on käynyt, mutta tuossa oli se pahin vaihtoehto. Toiseksi pahin on, että aletaan väistellä kolmion takaa tulevaa aloittamalla kaistanvaihtohippaset siinä etuajo-oikeutetulla väylällä. Kaasujalkaa hiukan höllemmälle kiitos, ja turvavälit käyttöön. Mikähän tässä on niin vaikeaa. Satanen voi olla ihan hyvä nopeus sille liittyjälle, jos muu liikenne kulkee samaa vauhtia..
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
KooVee
Vast: Liityntäkaistat
Kehätiellä turvavälit ratkaisisivat monet ongelmat. Niiden avulla kiihdytyskaistoilta olisi helpompi päästä mukaan liikennevirtaan ja oikealla kaistalla ajavien ei tarvitsisi vaihtaa tarpeettomasti kaistaa vasemmalle. Tämä on tieliikennelaissa kielletty.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
EpäHumanisti
Vast: Liityntäkaistat
Mua kyllä aina ihmetyttää miten niin harva autoilija osaa pitää turvaväliä, sekä siellä minne ollaan liittymässä että rampilla.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Esko
Vast: Liityntäkaistat
Usa:ssa on monessa paikassa kiihdytysrampin alussa sykkivät liikennevalot, jotka antavat yhden auton kerrallaan mennä moottoritielle. Rampilta tulevilla on näin keskenään turvavälit kunnossa. Moottoritieliikenne on myös erittäin joustava. Rampilta tulija otetaan aina huomioon ja hänelle järjestyy tarvittava tila. Suomen olemattomilla liikennetiheyksillä tällaiseen joustamiseen pääsemistä joudutaan harjoitelemaan vielä pitkään.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Sivustaseuraaja
Vast: Liityntäkaistat
EpäHumanisti: Ja jos itse yrität pitää sitä, takaa tulee joku ohi ja tukkii sen raon.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
EpäHumanisti
Vast: Liityntäkaistat
"Rampilta tulija otetaan aina huomioon ja hänelle järjestyy tarvittava tila."

Jos liikenne liikkuu normaalia nopeutta ei pitäisi olla mitään tarvetta erikseen järjestää tilaa vaan siinä liikennevirrassa on niitä turvavälejä automaattisesti.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
EpäHumanisti
Vast: Liityntäkaistat
@Sivustaseuraaja
"EpäHumanisti: Ja jos itse yrität pitää sitä, takaa tulee joku ohi ja tukkii sen raon."

Urbaani legenda. monestakin syystä, yleensä ne ohittajat ajaa lujempaa ja täten pikkuhiljaa katoaa taivaanrantaan, tai sitten ne lähtee pois seuraavassa rampissa. Ja niitä rampilta tulijoita ei kovin montaa siihen yhteen väliin kerkiä jolloin hetken päästä siihen on taas saatu sopiva turvaväli.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Angus
Vast: Liityntäkaistat
EpäHumanisti, en ymmärrä mistä kirjoitat. Olen itse lukemattomia kertoja nähnyt tilanteita, jossa autojen väliseen kohtuulliseen turvaväliin on tunkenut joku ohittaja (yleensä ylinopeutta ajava). Eihän se mikään "urbaani legenda" ole!

Toki turvaväliin tunkenut varmaan pyrkii ohittamaan sitten taas edessä ajavan, mutta miten pian siihen tulee mahdollisuus, on aina epävarmaa. Turvaväliin tunkemalla saa kuitenkin "kivasti" aikaan jarruttelua ja epätasaista ajoa mahdollisesti pitkässäkin jonossa. Hetkeksi turvaväli häviää, ja ikävä kyllä se onnettomuus voi tulla silläkin hetkellä. Sen sijaan voisi ajaa suunnilleen nopeusrajoituksen mukaan, ohittelematta täysin turhaan. Eikä siihen kuole, vaikka ajaisi muutamaa km/h hitaamminkin jonkin aikaa - saati että ei aina tarvitse ajaa sitä poliisinkin (ikävä kyllä) julistamaa "sallittua" nopeusrajoituksen ylitystä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
EpäHumanisti
Vast: Liityntäkaistat
@Angus

Miten "alinopeutta" ajava on yleensäkään ohittanut sinut? Lähtökohtaisesti jos joku ohittaa sinut hänen on pakko ajaa sinua nopeammin.

Ja nythän oli puhetta kehätiestä, joka on enimmäkseen kaksikaistaista, jolloin mahdollisuus ohittamiseen tulee helpommin. Ykköstien päässä lienee vielä yksikaistaista, ei tule niin usein siellä ajettua niin en tiedä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Angus
Vast: Liityntäkaistat
"Miten "alinopeutta" ajava on yleensäkään ohittanut sinut?" Mitä tämä kysymys tarkoittaa? Juurihan totesin, että yleensä se turvaväliin tunkija ajaa ylinopeutta, tai ainakin pyrkii ajamaan.

Edessä voi ajaa joku hiljempää kuin minä ajaisin, koska a) liikennettä tulee yleensäkin tielle liittymistä ja b) jos joku ajaa edellä hiljempaa kuin minä, saavutan hänet.

Kaksikaistaisella tiellä luulisi myös olevan vielä helpompaa pitää sopivia turvavälejä ja vielä vähemmän tarvetta tunkea turvaväliin. Ja silti sitä näkee.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
EpäHumanisti
Vast: Liityntäkaistat
@Agnus

No kas, luimpa väärin. Ylinopeudesta tietenkin puhuit. Mutta silti, jos se auto ajaa nopeampaa mitä sinä, niin se ei jää siihen eteen vaan häviää pikkuhiljaa sinne taivaanrantaan. Eli turvavälin pitämättömyys sillä perusteella että joku täyttää sen turvavälin on höpöä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Angus
Vast: Liityntäkaistat
Huokaus. Koetas nyt ajatella, EpäHumanisti, tai vaikka muistella tositilanteita tiellä. Se turvaväliin tunkenut ei välttämättä pääse ohi seuraavasta heti eikä kohta eikä ehkä pitkäänkään aikaan. Jonossa ohittelu onkin aivan takapuolesta. Ja silti sitä tehdään.

En tosiaankaan enkä missään tapauksessa kehota ketään olemaan pitämättä turvavälejä, eikä varmaan Sivustaseuraajakaan. Kritiikki tässä nyt kohdistuu niihin, jotka tunkevat siihen turvaväliin mahdollisesti - jopa todennäköisesti - aivan turhaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Sivustaseuraaja
Vast: Liityntäkaistat
”Eli turvavälin pitämättömyys sillä perusteella että joku täyttää sen turvavälin on höpöä.”

EpäHumanisti: Alkuperäisessä kommentissani ei ollut kysymys pitämisestä, vaan siitä ettei turvaväli pysy turvavälinä kun joku takaa tulija tukkii sen. Kaikki eivät häviä taivaanrantaan. Olen minäkin muutaman kilometrin (mailinkin) ajanut, nähnyt ja kokenut.
Ja tämä puolestaan aiheuttaa Anguksen mainitsemaa jonossa jarrutusta ja nykimistä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.