Autotehdas

Valmet Automotive valmistaa Volvon lataushybridien akut – Salo sai ensimmäisen akkujen autoteollisuusasiakkaan

Valmet Automotive
Salon akkutehtaalla aletaan valmistaa akkuja Volvon hybridimalleihin.
Salon akkutehtaalla aletaan valmistaa akkuja Volvon hybridimalleihin.

Valmet Automotive valmistaa Salon akkutehtaalla ajoakut Volvon S60-, V60-, XC60-, S90-, V90- ja XC90 -lataushybrideihin. Akkujen tuotanto on jo aloitettu, ja sen työllisyysvaikutus on merkittävä.

Volvo Cars on Valmet Automotiven ensimmäinen julkistettu akkujen autoteollisuusasiakas, ja se liittyy Valmet Automotiven syyskuun alussa julkistamaan valmistussopimukseen.

Salon akkutehtaan äskettäinen laajennus palvelee nimenomaan Volvon kanssa tehtyä valmistussopimusta. Akkutehdasta laajennettiin 3 500 neliömetrillä, ja nyt tehtaan kokonaispinta-ala on noin 23 500 neliömetriä. Laajennus mahdollisti uuden tuotantolinjan rakentamisen, ja samalla huomioitiin kasvavan logistiikkaliikenteen tarpeet.

Volvon valmistussopimuksen myötä Salon akkutehtaan tuotanto laajenee korkeajänniteakkuihin. Valmet Automotive kokoaa ja koteloi Volvolle akkupaketteja, jotka ovat asennusvalmiita komponentteja autonvalmistukseen. Salossa valmistetaan ajoakut Volvon kaikkiin Göteborgissa ja Charlestonissa valmistettaviin 60-ja 90-sarjan lataushybrideihin.

Volvon korkeajänniteakut valmistetaan Valmet Automotiven suunnittelemalla tuotantolinjalla.

Volvon akkujen tuotanto työllistää Salon akkutehtaalla noin 250 henkilöä.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (1)

Vanhimmat ensin
Vastaa
Tero Raunela
Mettä vastaa.
Nyt alkaa sitte maaseudun ilmastopäästö kompensoinnit hiilensidonnassa kun uudistuu maatalouden työ- ja metsä koneet. Vai olisiko kaasu vastaus taikka olisiko insinöörit ja fyysikot keksinyt pienen ydinreaktorin.? Joko teleportti on valmis?
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.