Ilmastonmuutos

Tuleva ympäristöministeri väläyttää liikenteen päästökauppaa – "Ei päätöksiä tehdä siksi, että haluttaisiin autoilijoilla olevan kurjaa"

Mauri Ratilainen
Ilmastonmuutoksen ja luontokadon torjunta ovat Emma Karin mukaan syyt, joiden vuoksi hän lähti politiikkaan 15 vuotta sitten.
Ilmastonmuutoksen ja luontokadon torjunta ovat Emma Karin mukaan syyt, joiden vuoksi hän lähti politiikkaan 15 vuotta sitten.

Kansanedustaja Emma Kari (vihr) on saapunut Helsingin Kalliossa sijaitsevaan kahvilaan tekemään etätyöpäivää. Hän työskentelee etätyöpäivinään mieluiten juuri kahviloissa.

– Olen mahdollisuuksien muka...

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Lue juttu ja tutustu myös muuhun digisisältöömme.

Tilaa 1 kk 1,90 €

Tee tilaus verkkosivuillamme. Pääset lukemaan jutun ja tutustumaan myös muuhun digisisältöömme.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (36)

Vanhimmat ensin
Vastaa
Naapuri
Asiat mittasuhteisiin
Tavallisella suomalaisella palkansaajalla ei kohta ole enää varaa kulkea autolla töihin, koska kiinalaiset tuhoavat planeettaamme.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vanhamamma
Vast: Asiat mittasuhteisiin
Ja se mitä vaikutusta suomalaisten "tekosilla" on ilmaston pelastamiseksi on hyttysen ininää saharassa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Antsu
Vast: Asiat mittasuhteisiin
Naapuri ja vanhamamma kirjoittaa asiaa. Suomen päättäjiltä on kadonnut todellisuuden taju.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Asiat mittasuhteisiin
Sitten et kulje autolla töihin vaan kävelet tai menet bussilla.

Lähemmäs työpaikkaa saa muuttaa, ei ole pakko asua niin kaukana että luulee auton olevan välttämättömyys.

Jos tämäkään ei käy niin sitten joko maksat lisää tai vaadit lisää palkkaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Heiskalaine
Vast: Asiat mittasuhteisiin
Ano, onko muita legendaarisen ”hyviä” neuvoja? Eikö pyöräily ole vaihtoehto?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Ari Hyvönen
No
Mutta kun kansantalous ja yhteiskunta ei pyöri kahviloissa, kannabiskopperoissa ja muissa vastaavissa aikaa kuluttamalla. Suurimman osan on käytävä töissä tai muuten ei ole näitä kuppiloitakaan.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: No
Missä sinä käyt?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: No
Noin 100% työssäkäyvistä ei tarvitse autoa työmatkaansa vaan pystyisi kulkemaan sen muilla tavoilla.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Heiskalaine
Vast: No
Ano, sinulla on stubbiakin paremmat prosentit :D
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
T.S.
Vast: No
Pyöräilijä: "Noin 100% työssäkäyvistä ei tarvitse autoa työmatkaansa vaan pystyisi kulkemaan sen muilla tavoilla."

Täysin väärin.
Minunkin kotikulmilleni tänne kaupunkiin rakennetaan jatkuvasti uusia omakotitaloja. Usein tekijöillä on yhden päivän aikana useampikin työmaa. Ja ne työkalutkin pitää saada kulkemaan mukana. Ja kun useimmiten ei ole mitään sosiaalitilojakaan niin melkein pitää olla pakettiauto.
Ja Suomihan on täynnään ihmisiä joille auto on välttämätön työmatkoihin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: No
Jospa T.S. olisi lukenut sen 1. viestin niin olisi ymmärtänyt että työmatka ei tarkoita kontekstissa sitä, mikä olisi T.S.n olkiukkojen kannalta mukavaa.

Työmatka tarkoittaa matkaa työpaikan ja kodin välillä. Jos päivän aikana joutuu kulkemaan toissijaisiin työpaikkoihin, ne eivät sisältyneet tuohon 1. viestiin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
T.S.
Vast: No
Nimimerkki Pyöräilijä määrittelee työmatkan: "Työmatka tarkoittaa matkaa työpaikan ja kodin välillä. Jos päivän aikana joutuu kulkemaan toissijaisiin työpaikkoihin, ne eivät sisältyneet tuohon 1. viestiin."

Nyt sitten Pyöräilijä loi uuden käsitteen; toissijainen työpaikka.
Itse ongelma ei kuitenkaan poistu mihinkään tuolla Pyöräilijän sanakikkailulla. Autoa tarvitaan edelleen työkohteeseen pääsemiseksi.

Mutta otetaan nyt sitten esimerkki jossa ei ole noita Pyöräilijän hehkuttamia toissijaisia työpaikkoja. Eli otetaan esimerkiksi metsuri jonka työmaa sijaitsee jossain 'korvessa' jonne ei julkisilla kulkuneuvoilla pääse. Jos Pyöräilijä olisi metsuri niin miten hän saisi itsensä, sahan, raivurin, bensat, suojavarusteet, muut tykötarpeet ja eväät sinne työmaalle?

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: No
T.S.llä on näköjään historiallinen käsitys metsurin hommasta. Kyllä se saha kulkee sen metsäkoneen mukana.

Ja kodin ja työpaikan välisestä työmatkasta koko ajan on ollut kyse koska sillä ratsastavat väittävät että suurin osa suomalaisista ei pääsisi töihin jos autoilu vielä kallistuu. Avauksessahan uhottiin että kuppiloita ei ole ilman töissäkävijöitä ja keskustelu on autoilun kalleudesta. Mihin siis minun vastaukseni on. T.S. siis pieksee tapansa mukaan olkiukkoa koska argumentteja hänellä ei nyt vain ole.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
T.S.
Vast: No
Pyöräilijä: "T.S.llä on näköjään historiallinen käsitys metsurin hommasta. Kyllä se saha kulkee sen metsäkoneen mukana."

Niinpä. Vaan kun se monitoimikone eli moto on yleensä sellainen että sitä kuljetetaan lavettiautolla. Ei sillä päivän päätteeksi kotiin ajeta. Eli ongelmaksi jää edelleen se että miten joka päivä pääset sen moton luokse, useimmitenhan sinne ei bussit kulje.
Ja kyllä se edelleen on niin että valtava määrä työtä tehdään ilman monitoimikoneita. Vai voisitko Pyöräilijä kuvitella että vaikkapa Seurasaareen päästettäisiin moto jylläämään? Ei todellakaan vaan siellä käytetään hevosmetsuria jotta maasto säästyisi.
Ja omilla kulmillanikin pyörii jatkuvasti yksi porukka siivoamassa sähkölinjojen alustoja. Muutaman kymmentä vuotta olen tilannetta seurannut. Julkista liikennettä ei ole näkynyt, oma auto on ainoa vaihtoehto.

Pyöräilijä: "Ja kodin ja työpaikan välisestä työmatkasta koko ajan on ollut kyse koska sillä ratsastavat väittävät että suurin osa suomalaisista ei pääsisi töihin jos autoilu vielä kallistuu. Avauksessahan uhottiin että kuppiloita ei ole ilman töissäkävijöitä ja keskustelu on autoilun kalleudesta."

Kerro nyt Pyöräilijä kuitenkin että mistä sinä sen 'toissijaisen työpaikan' keksit.
Verottajahan kuitenkin kertoo: "Erityinen työntekemispaikka on paikka, jossa palkansaaja työskentelee tilapäisesti."

Vetoat Pyöräilijä myös avaukseen. Sen avauksen teki Ari Hyvönen. Otitko sen tosissasi?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: No
Kylläpäs T.S. nyt puolustaa kiivaasti Hyvösen tekstiä. Tämä siitä huolimatta että kuppilat pysyisivät vaikka töihin ei omalla autolla mentäisi.

T.S. antaa lisäksi esimerkin jossa kohteeseen mennään, kyllä vain, yrityksen autolla. Sähkölinjoja kun hoitavat yritykset alihankkijoineen. Heillä on yrityksellä auto jossa säilytetään työkaluja ja muuta sellaista. Tämä auto on valtaosalla yrityksistä yrityksen tilojen läheisyydessä jonne ei tarvitse omalla autolla mennä. Joissain tapauksissa se alinhankkija on yksityisyrittäjä jonka toimitilat ovatkin kotona. Tuokaan matka kotoa toimitiloihin ei vaadi autoa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Bimbo
Sivutoimenaanko töissä kahviloissa?
Ovatko kansanedustajat vielä etätöissä, ilmeisesti ovat, koska etätyöpäivänä voi työskennellä kahviloissa.. Saako oikein palkkaa?
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Angus
Vast: Sivutoimenaanko töissä kahviloissa?
Mikä juttu tämä nyt on? Entistä useammat suomalaiset tekevät etätöitä koronan jälkeenkin. Vaikka itse en menisi tekemään etätöitäni kahvilaan (muutamastakin eri syystä), niin eiköhän se kansanedustajalta onnistu. Hän ei tarvitse sorvia tai kaivinkonetta, läppäri riittää pitkälle hänen työssään. Tekeväthän kansanedustajat töitään myös esim. lentokoneessa tai junassa ja missä milloinkin. Jos siinä samalla siemaisee kupin kahvia, niin ei se mikään synti ole.

Monenlaista rutisemista löydän minäkin kansanedustajista, heidän töistään, työehdoistaan ja eduistaan, mutta tuo ei kyllä minua häiritse, että joku tekee etätyötä kahvilasta käsin. Arkipäivää maailmalla.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Bimbo
Vast: Sivutoimenaanko töissä kahviloissa?
Ihmiset tekevät etätöitä yleensä työnantajalleen tai palkkion maksajalleen, eivät siis itselleen eli eivät omaksi hyväkseen (paitsi yrittäjät). Tasa-arvon kannattajana unohdin, että moiset säännöt eivät tietenkään kansanedustajia koske. Olisi mielenkiintoista tietää kuinka moni kansanedustaja on samaan aikaan myös muissa töissä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Muumimamma
Ei vakuuta,pelkkää sananhelinää
Jos vihreät saisi yksin päättää,niin polttoaine maksaisi viisi euroa litra.Mutta onneksi vihreät ei päätä yksin.Vihreät haluaisi kieltää polttoöljyn käytön kokonaan lämmityksessä.Vihreät ei ole tippaakaan huolissaan haitoista,jota vihreä siirtymä aiheuttaa.Viherpesupuolueessa harvalla on täyssähköauto.Useimmiten traficomin tietojen mukaan kansanedustajilla on polttomoottoriauto,jopa suurella koneella varustettu katumaasturi,esim.Peteliuksella.Keltaliivejä kadulle odotellessa on hyvä muistaa,että polttoaineverot,päästökauppa,hiilitullit nostaa sähkön hintaa,ruuan ja palveluksien hintaa.Komission oman arvion mukaan EU:ssa on 50miljoonaa energiaköyhää,joilla ei ole varaa maksaa energialaskujaan.Eikä Suomi ole tästä mikään poikkeus.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: Ei vakuuta,pelkkää sananhelinää
Mihin tämäbarvio mahtaa perustua? Onko Vihreät näin kertoneet? Entä jos PS saisi yksin päättää ja omistaisi maailman öljyvarat? 1 € vai 5 €?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
T.S.
Vast: Ei vakuuta,pelkkää sananhelinää
Muumimamma: "Jos vihreät saisi yksin päättää,niin polttoaine maksaisi viisi euroa litra."

Tilanne on vaikea. Pari päivää sitten Yle uutisoi siitä miten fossiilisia polttoaineita suositaan:
"Kansainvälisen valuuttarahaston IMF:n tuore raportti katsoo, että bensiini, kivihiilellä tuotettu sähkö ja esimerkiksi kaasu ovat liian halpoja suhteessa niiden aiheuttamiin ympäristö-, ilmasto- ja terveyshaittoihin. Raportin mukaan fossiiliset polttoaineet saavat Suomessa vuodessa noin 1,6 miljardia euroa tukea alihinnoittelun kautta.
Jos siis haitat haluttaisiin kompensoida, pitäisi fossiilisten käyttäjiltä kerätä eri tavoin sama 1,6 miljardia lisää.
Kansainvälisen valuuttarahasto IMF:n raportin mukaan fossiilisia polttoaineita tuettiin viime vuonna runsaalla 5 000 miljardilla eurolla."
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Lisää