Työ ja yrittäjyys

Autokauppias: Käytettyjen autojen kauppa käy kuumana ja hinnat nousevat – asiakkaat ostavat käytettyjä, koska uusia ei saa

Jane Iltanen
Käytettyjen autojen kaupassa kärkeä pitävät edelleen polttomoottoriautot, vaikka käytettyjen täyssähkö- ja hybridiautojen kysyntä on kuitenkin viimeisen vuoden aikana kasvanut. Vaihtokaaran operatiivinen johtaja Hannu Leino (vas.) ja kehitysjohtaja Jesse Viljanen esittelevät autoja.
Käytettyjen autojen kaupassa kärkeä pitävät edelleen polttomoottoriautot, vaikka käytettyjen täyssähkö- ja hybridiautojen kysyntä on kuitenkin viimeisen vuoden aikana kasvanut. Vaihtokaaran operatiivinen johtaja Hannu Leino (vas.) ja kehitysjohtaja Jesse Viljanen esittelevät autoja.

Kolme vuotta sitten perustettu turkulainen Vaihtokaara Oy kasvaa vauhdilla. Ensimmäinen liiketila avattiin Raisioon. Tämän jälkeen liikkeet on avattu Närpiöön, Poriin, Lempäälään ja nyt lokakuussa uus...

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Lue juttu ja tutustu myös muuhun digisisältöömme.

Tilaa 1 kk 1,90 €

Tee tilaus verkkosivuillamme. Pääset lukemaan jutun ja tutustumaan myös muuhun digisisältöömme.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (2)

Vanhimmat ensin
Vastaa
yxtarkka
Riskiä on ostaa ulkoa, mutta se ei vielä ole se suurin miinus...
Vielä tulee muutos tuontikäytettyjen autojen kauppaa, arvioisi. On jo ehtinyt syntyä isoja lobbareita, siis sikaisoja, mutta miten me suomalaiset olemmekaan tällaiseen bisnekseen valmiita! Ehkäpä siksikin, että mannerEuroopassa, myöskin Skandinavian Ruotsista saa hyvin varusteltuja kohtalaisen isoja autoja käytettyinä edullisesti. Ja niihin voi lyödä täällä meidän kotimarkkinoilla kohtuullisen ilmavan hintalapun.
Käytetyn auton hankinta, ei siinä mitään, mutta onko siinä takuut ja jälleenmyyntiarvo kohdillaan, kysyn vaan! Eli juuri tästä syystä käytettyjen tuontiautojen kauppa tulee supistumaan, ainakin jonkin verran. Nyt voi vielä vaihtaa toiseen, hieman nuorempaan, mutta entä kun nämä ensimmäiset ovatkin jo reilusti yli kymmenen vuoden ikäisinä ei haluttuja. Tosin maahamme tuodaan osaksi jo lähes tämän ikäisiä ajoneuvoja, niitä kun myydään lähtömaassa alehintaan, ja meillä niistä saa keskimäärin maksaa vielä hyvän matkaa yli kymppitonnin, useasti monikertaisestikin , huolimatta runsaista ajokilometreistä. Tuodaanhan sieltä kotimarkkinoillemme todella kalliitakin vanhoja ajopelejä joita sitten rahoitetaan monin eri rahoituslaitoksin. Eli kyllä pitäisi Liikenneministeriön miettiä mitä me jatkossa voimme saada, mistä uudet ajokit ja miten me voimme niillä kyetä liikkumaan suht' edullisin kokonaiskustannuksin. Tätä nykymenoa meillä on seuraavassa vaiheessa isosti Euroopasta hylättyjä autoja odottamassa liikenteestä poistoa omalla maallamme. Ja nykymenossa kuulee kyllä monista ongelmista kun ei ole pitkää takuuta ja ajoneuvon historiassa on aukkoja. Mutta tietysti on komeampi käskyttää isoa ajoneuvoa isoilla tehoilla, esimerkiksi. Ja siihenhän mm. saksalaisten käytettyjen autojen kauppa pitkälti perustuukin. Lisänä saa vielä kunnon päästöt!
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
yxxy
Vast: Riskiä on ostaa ulkoa, mutta se ei vielä ole se suurin miinus...
Uusia autoja vaikea saada?
Osittain pitää paikkaansa, mutta eihän auto hankintana ole välttämättä mikään päivämäärähankinta, että odottamalla esimerkiksi muutamia viikkoja - se on varsin yleistä ollut ennenkin. Ja mitä vielä..., kyllä hyvää kannattaa odottaa, autoakin!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.