tärkeitä päätöksiä. Voi vain kuvitella, mitä kaikkea tuohon liittyy.
Turkulaiselle näistä projekteista on pääasiassa vain haittaa.
Hankala nähdä miten toimivasta julkisestaliikenteestä olisi kenellekään haittaa, jollei nyt mielipahaa lasketa.
Helppo nähdä miten x sataa miljoonaa maksavasta yksittäisestä joukkoliikennehankkeesta olisi haittaa turkulaiselle veronmaksajalle.
Rahan tuhlausta ja kaupunki hiljenee lisää. Ratikat kyllä pitävät ääntä.
Juuri näin. Ratikan vastustajat eivät sitä ymmärrä, mutta meille turkulaisille tarjotaan moderni ja huippu liikkennemuoto, miksi emme siitä nauttisi? Pääsy esim TYKSiin helpottuisi kaupunkilaisilla huomattavasti. On paljon houkuttelevampaa hypätä modernin ja hiljaisen ratikan kyytiin kuin vanhan bussin tai hampaita kiristellen etsiä parkkipaikkaa, ja maksaa siitä.
Lampientaipale, ei meille mitään "tarjota", paitsi maksajan paikkaa. Joka sentti on pulitettava. Pääsy esim. TYKSiin ei itselläni helpottuisi varmaan mitenkään ja saattaisi jopa hankaloitua.
Jos on kiire asiakas menee sairaalaan taksilla tai ambulanssilla. Olisiko tässä taustalla grynderien suunnitelma jyrätä Varissuon lähiö maantasalle, maksattaa veronmaksajilla uusi kulkuyhteys, kuten toteutettiin funikulaari Kakolanmäelle ja Logomonsilta radan yli?
Meille turkulaisille nettoveronmaksajille ei tarjota mitään muuta kuin hemmetin ison velan takaisinmaksu. No onneksi ympäryskunnille kelpaa minunkin kymmenet tuhannet kuntaäyrit vuodessa, jos tuo hulluus menee läpi valtuustossa. Tosin tuskin menee, koska valtuustoon on valittu enemmän raitiovaunun vastustajia kuin kannattajia.
Julkisesta liikenteestä on haittaa niille jotka sen oikeasti veroeuroillaan kustantavat.
Raitiotie on liian kallis lelu.
Vihreille ja muulle räyhätärähtäneistölle pitäisi rakentaa oma tivoli johonkin Paattisten pellolle, jossa voisivat istua vaikka vuoristoradassa. Tämä tulisi satoja miljoonia halvemmaksi.
Ei tarvitsi kykkiä edes Manskulla.
Tyksiin: Tyttäreni lähti juuri Tyksiin upouudella sähköbussilla. modernilla, hiljaisella ja ekologisella joukkoliikennevälineellä. Raitsikalla olisi vain yksi etu: teräspyöristä ei irtoa pienhiukkasia. Tosin sekin etu menee siihen, kun kaivetaan kadut auki kiskoja varten.
Raitsikassa on sekin etu, että jos sieltä tyksistä pitää tulla pyörätuolilla takasisin, niin pääsee helposti kyytiin. Eikä kyyti ole niin pomppuista.
TYKS T-sairaalaan tulee yli puolen kilometrin matka ratikkapysäkiltä. Ei taida olla kovin mukavaa ja tasaista kyytiä mennä tuo matka pyörätuolilla? Vaikka raitiovaunu olisi miten tahansa mukava, sillä pääsee kuitenkin vain osan matkasta, ja se muu osa saattaakin sitten olla kaikkea muuta kuin mukava.
Mieluimmin kestetään pomppuinen kyyti, jos sellaista yleensä on, kuin velkataakka ja pyörätuoliasiakkaat kuljetetaan invataksilla, keksikää jotain muuta.
Jannis elää edelleen jossain omassa haavemaailmassaan, jossa töissä käydään vain autoilla. 2016 tutkimuksen mukaan kyseinen luku oli kuitenkin vain 68 %. Eli tavallisin liikkumismuoto toki mutta ei läheskään ainoa.
Miehet, kyllä miehet, etsivät TYKSin ympäristöstä epätoivoisesti päivittäin parkkipaikkoja ja ovat myöhässä kuvauksista ym. Selitys on aina sama: "mutku mä en tiänny ettei täält saa parkkipakkoi"
No olisivat tulleet julkisilla. No kiinnostaako hypätä bussiin, ei näköjään kiinnosta, mutta kun olisi joku vetovoimainen väline kuten pikaraitiotie niin johan maistuisi.
Lampientaipale: Riittävätkö kiskorahat jos esim. Vehmaalta tai Uudestakaupungista tullaan TYKSiin?
Jotain tolkkua tuohon raitsikkakiimaan.
Oletko Lampientaipale tosissasi!? Kuvitteletko ihan oikeasti, että jos ja kun mies ei halua kulkea bussilla, niin hän suorastaan hinkuaa ratikan kyytiin?
Taidat peilata omia kiinnostuksiasi muihin, mutta ani harva aikuinen on innostunut jostain ratikasta, ja lapset ja nuoretkin kyllästyvät kerran pari ajettuaan. Ylipäätään tuntuu, että hurmoshenkisimmät ratikan puolustajat ovat itse suorastaan lapsellisen kiinnostuneita ja innostuneita siitä, ja ilmeisesti kuvittelevat, että ihmiskunnan enemmistö ajattelee samoin. Useimmille se on kuitenkin vain kulkuväline muiden joukossa eikä mitään hiton "vetovoimatekijä".