Kampanja keräsi yli 42 000 euroa kodittomien nuorten hyväksi
Asunnottomuuden ja päihdetyön asiantuntijajärjestö Sininauhasäätiö onnistui keräämään Katu ei ole koti -kampanjassaan yli 42 000 euroa.
Kampanjalla kerättiin varoja Suomen kodittomien nuorten hyväksi.
Tavoitteena oli saada muun muassa makuupusseja ja hygieniatuotteita noin 400 nuorelle.
Kampanjan tavoitesumma oli 36 000 euroa.
Sininauhasäätiö käytti kampanjassa ensimmäisenä Suomessa uudenlaista varainhankintatapaa. Keräystapa perustui Charidy-nimiseen joukkovarainhankintasivustoon. Vapaaehtoiset loivat sivustolle omia lahjoituslinkkejään ja kertoivat asiasta sitten tutuilleen, jotka saattoivat tehdä lahjoituksen linkin kautta.
Kampanjapäällikkö Soile Bar-Yosef kertoo uskoneensa kampanjaan, mutta olevansa silti hämmästynyt lahjoittajien määrästä. Yhteensä kampanja keräsi yli 800 lahjoittajaa.
Keräykseen on osallistuttu sekä isoilla että pienillä määrillä aina viidestä eurosta kahteen tuhanteen.
Kampanja on saanut näkyvyyttä muun muassa opiskelijoiden ja vapaaehtoisten nukuttua makuupusseissa City Center -kauppakeskuksessa. Myös julkisuuden henkilöiden tuki sosiaalisessa mediassa näkyi lahjoituksissa.
Kampanjassa olivat mukana myös Abloy ja Vuokraturva, jotka tuplasivat osan lahjoituksista.