Tekoäly

Wärtsilä toimittaa tutkat Mayfloweriin, joka ylittää yksin Atlantin

IBM
Mayflower-projekti sisältää huipputeknologiaa, kuten Wärtsilän RS24 korkearesoluutioisen tutka- ja navigaatiojärjestelmän
Mayflower-projekti sisältää huipputeknologiaa, kuten Wärtsilän RS24 korkearesoluutioisen tutka- ja navigaatiojärjestelmän

Wärtsilä on mukana kansainvälisessä yhteenliittymässä, joka toimittaa teknologiaa yhteen maailman ensimmäisistä täysin miehittämättömistä, Atlantin ylittävistä aluksista. Mayflower-nimistä itseohjautuvaa alusta on määrä testata vesillä tänä kesänä.

Meritutkimusorganisaatio Pro Maren johtamassa projektissa kehitetään autonomisia järjestelmiä, joita voidaan myöhemmin hyödyntää kaupallisesti.

Wärtsilän kanssa samaan yhteenliittymään kuuluu muun muassa IBM, jonka järjestelmillä Mayfloweria ohjataan.

Wärtsilä on osa teknologiayritysten muodostamaa globaalia yhteenliittymää, johon kuuluu myös IBM. Sen kehittämän, tekoälyä hyödyntävän AI Captain -ohjausjärjestelmän ansiosta alus kykenee muun muassa tekemään itse päätöksiä vesillä.

Wärtsilä toimittaa alukseen tutkajärjestelmän.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Aloita keskustelu tästä jutusta
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.