Gina Tricot, Cubus ja Tapas avaavat myymälät Myllyssä
Kauppakeskus Myllyn myynti kasvoi viime vuonna 4,1 prosenttia. Kokonaismyynti oli 177 miljoonaa euroa ja Myllyssä asioi noin 4,5 miljoonaa asiakasta. Asiakasmäärä kasvoi prosentin verrattuna edelliseen vuoteen.
Eniten myynti kasvoi kodin, asumisen ja vapaa-ajan tuotteissa. Kasvuun vaikuttivat myös uudet liikkeet esimerkiksi Sony Center. Myös päivittäistavara kasvatti myyntiään hyvin.
Myllyssä käyneiden asiakkaiden keskiostos oli lähes 40 euroa, jolla suhdeluvulla Mylly kuuluu Suomen tehokkaimpiin kauppakeskuksiin.
Paras myyntikuukausi oli joulukuu, jolloin Myllyssä asioi 500 000 asiakasta. Toiseksi paras asiointikuukausi oli heinäkuu, ja silloin asiointeja kertyi 400 000. Vuositasolla asiakkaista noin 70 prosenttia tulee Turun, Raision ja lähikuntien alueilta. Joulun aikana ja kesällä asiakkaita saapuu huomattavasti kauempaa.
Myllyssä avautuu tänä vuonna uusia liikkeitä. Gina Tricot ja Suomessa uusi naisten vaateliike Cubus avaavat kumpikin kevään aikana. Tapas-kenkäliike valmistautuu avaamaan jo lähipäivinä, samoin uusiin tiloihin muuttanut Brothers-myymälä. Jc on uudistunut, samoin tekee Seppälä ensi viikolla.