Talous

Alma Media paransi
hieman tulostaan

(Startel)

Mediakonserni Alma Media kasvatti huhti-kesäkuussa sekä liikevaihtoaan että liikevoittoaan, yhtiön mukaan kumpikin lukema oli neljänneksellä ennätystasoa. Koko vuoden näkymät yhtiö pitää ennallaan.

Alma Median tulos ennen veroja koheni toisella vuosineljänneksellä 15,7 miljoonaan euroon oltuaan vuotta aikaisemmin vastaavalla jaksolla 14,4 miljoonaa euroa. Osakekohtainen tulos koheni hieman 0,16 euroon vuodentakaisesta 0,15 eurosta.

Liikevaihtoa Alma kokosi huhti-kesäkuussa 89,3 miljoonaa euroa, mikä merkitsi runsaan kuuden prosentin kasvua vuotta aiemmasta toisen neljänneksen 84,0 miljoonasta eurosta.

- Alma Median toisen neljänneksen liiketoiminta kehittyi hyvin kansantalouden ja mediamarkkinoiden epävarmuuden lisääntymisestä huolimatta. Liikevaihtomme kasvoi yli kuusi prosenttia ja vertailukelpoinen liikevoitto oli edellisvuoden vahvaa vertailujaksoa parempi, sanoo toimitusjohtaja Kai Telanne yhtiön osavuosikatsauksessa.

Konsernin sanomalehtien mediamyynti kasvoi toisella neljänneksellä hyvin. Erityisen vahvaa kasvu oli Aamulehdessä, joka teki historiansa parhaan neljänneksen. Kauppalehden neljännes oli sekä liikevaihdolla että liikevoitolla mitaten hyvä. Sen sijaan laskeva markkina ja kustannusten nousu painoivat edelleen Iltalehden kannattavuutta.