Talousliite

Pitkäjänteisyys leimaa perheyritystä

Liisa Joronen uskoo johtamisen olevan onnistumisen organisoimista. SOLissa ihmisen halu onnistua ja kehittyä työssään huomioidaan panostamalla kaksi miljoonaa euroa vuodessa koulutukseen ja henkilöstöön.

Joronen kertoo näkevänsä usein kiinnostavia unia. Viimeksi tällainen uni koski SOLin uutta pesulaketjua Venäjällä. Unessa kehitettiin moskovalaisille korkeatasoinen palveluvalikoima ja erityinen kanta-asiakaskortti. Myymälät somistettiin venäläiseen makuun kristallikruunuilla.

Oikeassa elämässä SOL sai toukokuussa yli kaksisataa hakemusta Venäjän uuteen maajohtajan työtehtävään.

- Venäjä on iso juttu nyt, Juppe soitti ja sanoi, että Moskovassa on puolimiljoonaa upporikasta ihmistä, Joronen innostuu. Aloitamme siellä ja Puolassa nollasta, mutta Ruotsista katselemme vielä jotain ostettavaa.