Talous

Talentum odottaa jo
kasvua mainosmarkkinoilla

Helsinki (Startel)

Mediayhtiö Talentumin toimitusjohtajan Harri Roschierin mielestä mainosmarkkinoilla on tapahtunut käänne.

- Tähän asti kuluttajamainonta on pärjännyt suhteellisen hyvin, mutta yrityksille suunnattu ei. Maaliskuussa kuluttajamainonta notkahti ja yrityksille suunnattu pärjäsi hyvin, Roschier sanoi tiedotustilaisuudessa.

Huhtikuusta tulee Roschierin mukaan ensimmäinen kuukausi, jolloin Talentumin mainosmyynti on kuukausitasolla suurempi kuin viime vuoden vastaavana aikana. Tammi-maaliskuussa Talentumin lehtien mainostuotot jäivät 4,3 prosenttia viimevuotisesta. Talouselämän rekrytointi-ilmoittelu jäi viimevuotisesta melkein 11 prosenttia, mutta koko lehti pääsi pari prosenttia plussalle.