KymiRing valmistuu aikataulussa

Iittiin rakenteilla oleva Pohjoismaiden ainoa moottoriurheilun Grand Prix -rata on edennyt aikataulun mukaisesti.

Radan läpiajettavuus saatiin käyttöön juhannuksen aikoihin ja massiiviset turva-aluetyöt käynnistyivät heinäkuun alussa.

Tämän vuoden työohjelmaan kuuluvia töitä viimeistellään parhaillaan.

Poikkeuksellisen lämmin ja kuiva kesä sekä tehdyt muutokset työohjelmassa mahdollistivat rakentamisen joutuisan etenemisen. Ensimmäistä asvalttikerrosta ei päällystetty syksyn alkaessa, vaan urakoitsijan pyynnöstä työ suoritetaan ensi keväänä.

– Pyysimme tilaajaa siirtämään asfaltoinnin aloittamisen ensi vuodelle, koska näin toimien mahdollistettiin runkovalmiin ratapohjan käyttäminen dumpperien ajoväylänä turva-alueiden maansiirrossa. Lisäksi massanvaihdon kriittinen rataosuus saa enemmän painumisaikaa, toteaa Destian projektipäällikkö Ilkka Kaarakainen.

Tilaajan edustaja hankejohtaja Timo Pohjola on tyytyväinen tehtyihin ratkaisuihin.

– Destian pitkä kokemus väylärakentamisessa on mahdollistanut parhaiden menetelmien käytön, Pohjola iloitsee.

– Kansainvälisen Grand Prix -radan rakentaminen on ainutlaatuinen kokemus. Kaikki täytyy tehdä viimeisen päälle, koska työn tuloksen tulee televisioinnin välityksellä näkemään koko maailma, Pohjola jatkaa.

Parhaillaan valmistellaan alueen läpikulkevan KymiRing-kadun rakentamisen aloittamista. Katu liittyy itä- ja länsipäässä valtatie 12:lle rakennettaviin liittymiin.

Talviaikana ei ole mahdollista tehdä Grand Prix -radan viimeistelytöitä ja siksi työaika käytetään perusinfrastruktuurin rakentamiseen. Talvi edesauttaa rakennettujen turva-alueiden painumista ja mahdollistaa viimeistelyn aloittamisen keväällä pintarakenteiden osalta. Niitä ovat turvasora- ja nurmialueet sekä asvalttiturvakaistat.

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Suopohja on haastava
Itse olen arvellut samaa, että syksyllä ei uskalleta päällystää koska muuten olisi keväällä ihan eri lajin rata kyseessä.
Liekö tehty suon pohjan altaalle kallioon louhittu aukko veden juoksuttamista varten vaiko vain täytetty?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Tasa-arvo ?
Toiset rakentaa omillaan ja lainoilla, ja toisia tukee valtio ,se on varmaan sitä demokratiaa moottorirata hankkeissakin ?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
KymiRing periferiassa
KymiRingissä ihmetyttää sijainti. Miksi ihmeessä rata pitää rakentaa johonkin periferiaan? Rata olisi pitänyt rakentaa huomattavasti enemmän länteen. Esim. Turku-Tre tai Forssa-Salo akselille.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »