Leclerc vahvisti Ferrarin paalutoiveita

Luis Vasconcelos

Zeltweg

Charles Leclerc vankisti Ferrarin itseluottamusta kamppailla eturivin lähtöpaikoista Itävallan Grand Prix -kisaan. Perjantain toisen harjoituksen tavoin monacolaiskuski latasi kärkiajan myös lauantain aika-ajoharjoituksessa. Leclerc oli ainoa 64 sekunnin rajapyykin alittaja. Lewis Hamilton, Valtteri Bottas ja Sebastian Vettel miehittivät seuraavat sijat tykitettyään kaikki 0,12 sekunnin sisään. Paalutaistosta on luvassa erittäin tiukka näin lyhyellä ratakierroksella.

Mercedeksen kuljettajilla oli edelleen hallittavuusongelmia rajuissa jarrutuksissa. Hamilton lipesi kahdesti leveäksi kolmosmutkassa ja Bottas kävi ulkona ykkösmutkassa. Red Bull ei ole kaukana perässä. McLaren pitää edelleen asemansa muun joukon parhaana. Lando Norris kirjasi kuudenneksi ja Carlos Sainz Junior kahdeksanneksi nopeimman ajan. Alfa Romeolla Antonio Giovinazzi ehti kärkikymmenikköön, mutta Kimi Räikkönen lähtee aika-ajoon harjoitusten 12. sijalta. Renaultin leirissä Nico Hülkenbergille on luvassa viiden lähtöruudun rangaistus moottorisäännön mukaisesti.

Harjoitusajat

3. harjoitusjakso

I,ma 26 / rata 50 astetta

1. Charles Leclerc Ferrari 1.03,987 - 18 kierrosta

2. Lewis Hamilton Mercedes –0,143 (1.04,130) - 21 kierrosta

3. Valtteri Bottas Mercedes –0,234 (1.04,221) - 23 kierrosta

4. Sebastian Vettel Ferrari –0,263 (1.04,250) - 20 kierrosta

5. Max Verstappen Red Bull –0,459 (1.04,446) - 18 kierrosta

6. Lando Norris McLaren –0,999 (1.04,986) - 19 kierrosta

7. Pierre Gasly Red Bull –1,165 (1.05,152) - 15 kierrosta

8. Carlos Sainz Jr McLaren –1,232 (1.05,219) - 22 kierrosta

9. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo –1,349 (1.05,336) - 17 kierrosta

10. Daniil Kvjat Toro Rosso –1,404 (1.05,391) - 25 kierrosta

11. Alexander Albon Toro Rosso –1,494 (1.05,481) - 29 kierrosta

12. Nico Hülkenberg Renault –1,527 (1.05,514) - 21 kierrosta

13. Kimi Räikkönen Alfa Romeo –1,527 (1.05,514) - 18 kierrosta

14. Sergio Perez Racing Point –1,536 (1.05,523) - 20 kierrosta

15. Romain Grosjean Haas –1,633 (1.05,620) - 18 kierrosta

16. Lance Stroll Racing Point –1,663 (1.05,650) - 17 kierrosta

17. Daniel Ricciardo Renault –1,891 (1.05,878) - 19 kierrosta

18. Kevin Magnussen Haas –2,030 (1.06,017) - 11 kierrosta

19. George Russell Williams –2,689 (1.06,676) - 23 kierrosta

20. Robert Kubica Williams –3,497 (1.07,484) - 23 kierrosta

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Aloita keskustelu tästä jutusta
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.