Salo lähtee taas arktisille ralliteille

Ralli SM -sarjan avauskisa Arctic Lapland Rally saa osallistujalistoilleen lisää nimekkäitä F1-kuljettajia tammikuun lopussa, kun kokenut formulakuski, Ferrarillakin historiassaan vaikuttanut, Mika Salo lähtee mukaan kilpailuun.

Entinen F1-kuljettaja Mika Salo lähtee kahdeksan vuoden tauon jälkeen kuukauden päästä ajettavaan Rallin SM -sarjan avauskisaan Rovaniemelle.

Tällä kertaa Salon kartanlukijana toimii Peter Flythström, jonka kanssa yhteisiä rallikokemuksia on kertynyt vuosilta 2006 ja 2007. Ralliautona kuljettajakunnalla toimii tehokas SM1-luokan auto, Škoda Fabia R5, joka on Škoda Motorsportin, eli merkin virallisen rallitiimin rakentama.

– Olen aina halunnut päästä ajamaan kunnon kilpa-autolla ja nyt kun siihen tuli mahdollisuus, tottakai halusin lähteä mukaan! Toki SM-rallin taso on kova, joten suoranaisesti voitosta ei lähdetä kilpailemaan, vaan lähinnä nautitaan täysillä ajamisesta, pidetään hauskaa ja koitetaan pysyä tiellä, ettei meitä tarvitse hangesta alkaa kaivamaan, Salo naurahtaa.

Salolta tuki Flying Finn -konseptille ja nuorille autourheilulahjakkuuksille

Suomalaisen autourheilun nuorisotoimintaa edustava Flying Finn -teema näkyy Salon osallistumisessa SM-ralliin, osittain kilpa-autossa, mutta etenkin tahtotilassa, sillä hän tukee konseptia ja haluaa olla mukana edistämässä nuorten lahjakkuuksien löytymistä ja heidän uransa kehittymistä kohti maailman huippua.

– Itse pitkän autourheilu-uran kokeneena olen nähnyt ja läpikäynyt uran eri vaiheet. Kaikki tuki matkan varrella, ja nuoriin panostaminen ylipäätään, on tärkeää, jotta Suomi saa jatkossakin maailmalle menestyneitä autourheilijoita. Tässä tehdään asiaa yhdessä, hyvän asian puolesta, Salo toteaa kannustaen.

Ralli SM -avaus houkuttaa muitakin F1-tähtiä Rovaniemelle: kisassa nähdään myös M-Sportin Ford Fiesta WRC -autolla lähtöviivalle asettuva Valtteri Bottas.

Bottaksen kisaprojekti kantaa nimeä Flying Finn -Tehtävä Tunturissa, jonka myötä myös Bottas antaa tukensa AKK:n nuorisotyölle.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (1)

Vastaa
proffa
Jarruvaltio Suomi !
Miten paljon suomesta löytyisikään taitavia nuoria kuskeja jos nuo raha asiat soisivat mahdollisuuden , jo tuo meidän autoverotus plus muut verot ovat köyhälle rajoittava tekijä , ja vain harvoilla on siihen mahdollisuus autourheilun huipulle ?
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »