Hartleyn ohitus parasta Bottasta

Heikki Kulta

Valtteri Bottas starttasi Belgian Grand Prix -kisaan pokaalinkiilto silmissään. Lopputulos oli nelospaikka, erinomainen ohitusmäärä ja nopein kisakierros.

Edes kisan jälkeen napsahtanut viiden sekunnin aikasakko ei pilannut Mercedeksen suomalaiskuskin onnistutta päivää.

Bottas laski, että nelossija näistä lähtökohdista oli maksimitulos, mihin hän pystyi.

– Tulos on ok, mutta sääli vain, ettei samalla tullut palkintosijaa. Teimme kaiken, mihin pystyimme. Kisa oli kontrollissa ensimmäistä mutkaa lukuunottamatta. Siinä hajosi etusiipi, kun edellä ollut jarrutti paljon aikaisemmin kuin odotin. Maksoi aikaa, kun jouduin hakemaan uuden siiven, mutta turva-autotilanteen myötä se ei maksanut sijoituksia. Kaiken kaikkiaan tämä oli mielestäni ihan onnistunut toipuminen siitä moottorirangaistuksesta.

Bottas aloitti käytetyillä pehmeillä renkailla, mutta vaihtoi saman tien superpehmeisiin renkaisiin, joilla veti 30 kierroksen maksimimatkan.

– Aika pitkä veto siitä tuli, mutta tavallaan sitä odotimmekin. Renkaat menivät rakoille, mutta jatkoimme vaan matkaa.

Vauhtiin päästyään Bottas tehtaili ohituksia. Varsinkin pyyhällys Toro Rosson Brendon Hartleyn edelle matkalla Eau Rougeen kuului niistä näyttävimpiin.

– Varmaan se oli niistä paras ohitus. Yleensä ohitetaan toiselta puolelta. Onnistuin pitämään paikkani vasemmalta, joten se liike tuntui mukavalta. Sain hyvän kyydin ensimmäisestä mutkasta, päätin pitää kaasun pohjassa, pysyin suunnitelmassa ja vedin sen mutkan nostamatta yhtään jalkaa.

Nelossijasta Bottas väänsi kättä loistavasti aika-ajossa kakkosrivin vallanneiden Force Indian Sergio Perezin ja Esteban Oconin kanssa. Ocon antautui helpolla, mutta Perezin kanssa Bottas joutui paiskimaan enemmän hommia.

– Meille tiiminä nämä pisteet ovat hyvin tärkeät Ferraria vastaan valmistajien sarjassa. Tulos on positiivinen, kun saimme paremman potin. Siitä tuli positiivinen tunne, vaikka en itse voittanut tai päässyt palkinnoille. Nyt on jatkettava täysillä eteenpäin. Ferrari on aika-ajon ja kisan perusteella vähän edellä, mutta meillä on yhä nopea auto ja uusi moottori tuntui tehokkaammalta, Bottas kartoitti.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (3)

Vastaa
äffä
hyvä suoritus
kakkoskuskiksi
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Jalmari
Vast: hyvä suoritus
Ohitti se sentään jonkun ö-luokan auton.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
:-l
"erinomainen ohitusmäärä"
En halua dissata Valtterin hienoa suoritusta, mutta nuo drs-ohitukset ovat vain ohisiirtymisiä. Niin helppoja ne ovat varsinkin tällä radalla. Helppoina ne vähentävät lajin ja kuskien ajotaidon arvostusta! Kaiken kaikkiaan TS:n tilastonikkarin pitäisi laskea ne eri sarakkeeseen. Valtterin Eau Rouge - Raidillon -ohitus Hartleystä oli kyllä upea.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »