Suomalainen rangaistussavotta

Kolumni 27.8. Belgian Grand Prix -kisa takaa yleensä tuomaristolle ylitöitä. Niin kävi tälläkin kerralla, vaikka neuvoston kuskiedustaja Mika Salon mielestä mitään rankkoja ratkaisuja ei jouduttukaan tekemään.

Valtteri Bottakselle viikonloppu oli varsinainen rangaistussavotta.

Ensin tuli menestysmahdollisuudet tuhonnut pudotus takariveihin, kun autoon tarvittiin kauden neljäs voimayksikkö. Sitten kuljettaja itse joutui syyniin lauantaina ja sunnuntaina.

Harjoitusten jälkeen Bottakselle mätkäistiin varoitus Stoffel Vandoornen ulosajon aiheuttamisesta. Tuomaristossa oli esillä jopa lähtöruuturangaistus seuraavaan kisaan. Sitä muut pitivät kuitenkin kohtuuttomana.

Kisan jälkeen Bottas joutui vielä vastaamaan törmäyksestä Sergei Sirotkinin perään ensimmäisessä mutkassa. Siitä napsahti aikasakko ja kaksi varoituspistettä.

Lopputulos oli kuitenkin neljäs sija, johon Valtteri saattoi näiden taustojen myötä olla tyytyväinen.

Kimi Räikkönen vältti tuomarikutsut, mutta kärsi kyllä omasta takaa aivan kohtuuttomat rangaistukset. Ferrarin virhearviot kaoottisessa aika-ajossa pudottivat suomalaiskonkarin sellaisiin starttiasemiin, mistä Murphyn lain mukaan seurasi sitten varsinainen katastrofi kisassa.

Räikkösen kaikki kolme keskeytystä ovat aiheutuneet kuljettajasta riippumattomista tekijöistä. Tässä tilanteessa ne sattuvat jo niin Ferrarin kuljettajien kuin valmistajienkin MM-taistoon.

Heikki Kulta

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Näin se menee, että
Kimin kisainsinööri ei ole aivan tehtäviensä tasalla ja aiheuttaa hallaa Kimin ajamiselle. Valtteri taas selaa ratin näytöllään Instagramia ja spämmää sinne kaikkea turhaa by Paul Ripke jne. eikä huomaa vierellä ajavia autoja.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »