Red Bull lupaa epäonnen numeroa vastustajilleen

Heikki Kulta

Numero 13 – epäonnekas joillekin... Näin julisti Red Bull uuden RB13-autonsa esittelyvideon kansikuvassa. Kuljettajat Daniel Ricciardo ja Max Verstappen ainakin vakuuttivat, etteivät ole taikauskoisia. Verstappenin mukaan myös numerolla 13 on voitettu aiemmin.

Adrian Neweyn suurten odotusten uutuustuote ilmoittautuu Mercedeksen haastajaehdokkaaksi. Auton yksityiskohdat on hiottu äärimmilleen, ja testipäivien aikana luomus on komistuu entisestään.

Hainevä yläkatteen takana, ja keulasuunnittelu noudattavat yleistä linjaa.

Radalle auton Barcelonassa vie maanantaina Ricciardo talvitestien käynnistyessä. Verstappenin ajovuoro on tiistaina.

– Mielestäni auto näyttää aika kauniilta ja siistiltä. Se on ehdottomasti virtaviivainen ja nämä näyttävät taas maailman nopeimmilta autoilta, Ricciardo ylisti.

– Uusi auto näyttää hyvin aggressiiviselta. Kun auto näyttää aggressiiviselta, yleensä se on myös nopea. Toivottavasti niin on taas. On odotettava, jotta se nähdään radalla, Verstappen totesi.

Ricciardo määritteli tavoitteensa jo valmiiksi.

– On oltava siellä korkeimmilla askelmilla palkintokorokkeella riittävän useasti, jotta olen mukana MM-taistossa kauden lopussa.

Verstappen oli maltillisempi.

– Tietysti haluan voittaa paljon kisoja, mutta siihen on oltava kalusto. Katsotaan nyt ensin, millainen automme oikeasti on, ja määritellään tarkempi tavoite kaudelle sen mukaan.

Red Bullin kuljettajat myöntävät, että uusien sääntöjen tuomat sääntöuudistukset tekevät ajamisesta huomattavasti raskaampaa.

– Kun autot ovat paljon nopeampia, meiltäkin vaaditaan enemmän energiaa ajamiseen. On reagoitava entistä nopeammin. Onneksi olen vielä nuori, ja minulla on nopeat silmät, Ricciardo tuumaili.

– On selvää, että ajaminen on paljon fyysisempää, kun vauhti on 20-30 kilometriä kovempaa mutkissa. Paljon on harjoiteltu, mutta varmuudella niska on aluksi arka ja jäykkä. Pitää vain tulla toimeen sen kanssa, Verstappen jutteli.

Ricciardolle Australian avaus on kaksinkertainen haaste, kun hän haluaa MM-sarjalle parhaan alun ja samalla tulla ensimmäiseksi kotikisansa voittaneeksi australialaiseksi.

Verstappen puolestaan toivoo vain tylsää kisaa, jossa pääsisi heti johtoon ja pitäisi asemansa loppuun asti.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (1)

Vastaa
Kuka matkii Neweytä ekana?
...ja keulasuunnittelu noudattavat yleistä linjaa.
Eräiden lähteiden mukaan RB:n keula ilmanottoaukkoineen poikkeaa muista erittäin paljon.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »