Onni avaintekijänä
TAKTIIKKANURKKA
Singaporen Grand Prix -tuloksilla onnella on tavattoman suuri osuus. On hyvin luultavaa, että turva-autoa tarvitaan tähän katukisaan ja silloin kaikki ennakkolaskelmat menevät sekaisin. Sadekin on mahdollinen, mutta illalla tällä alueella tähän vuodenaikaan ei useinkaan tule vettä.
Ylivoimaisesti parhaissa asemissa on paalumies Lewis Hamilton, joka KERS-tehoilla pitää kärkipaikan ensimmäiseen mutkaan ja sen jälkeen hän pysähtyy tankkaamaan myöhemmin kuin lähimmät takaa-ajajansa.
Kakkosijasta hyvin tasapäisesti kamppailevat Sebastian Vettel ja Nico Rosberg. Red Bullin kisavauhti on paras, mutta sekään ei riitä ohituksiin, joten Vettelin on saatava startti osumaan paremmin kuin viime kisoissa.
Yleislinjana kaikilla on kaksi pysähdystä, sillä pehmeä kumi ei tällä radalla anna mahdollisuutta yhden stopin taktiikkaan. Hyvin ratkaiseva onkin viimeinen stintti, jolloin pehmeiden renkaiden kulutus ratkaisee paljon. Niissä voi tulla 2-3 kymmenyksen nopeuseroja, mikä jo antaa tilaisuuden ohituksiinkin.
Heikki Kovalaisen ja Kimi Räikkösen mahdollisuudet nousta pistetaistoon perustuvat hyvään starttiin KERS-voimilla ja sen jälkeen siihen, että ei juutu liian hitaan taakse liian pitkäksi aikaa. Erityisesti Fernando Alonso voi olla tulppana, sillä Renault on kärkijoukon hitain auto.
Painot ja
varikkostopit
Lewis Hamilton 660,5 kg (20.kierros), Sebastian Vettel 651 kg (16-17.kierros), Nico Rosberg 657,5 kg (19.kierros), Mark Webber 654,5 kg (18.kierros), Fernando Alonso 658 kg (19.kierros), Timo Glock 660,5 kg (20.kierros), Nick Heidfeld 650 kg (16.kierros), Robert Kubica 664 kg (22.kierros), Heikki Kovalainen 664,5 kg (22.kierros), Rubens Barrichello 655,5 kg (18.kierros),
Kazuki Nakajima 680,7 kg (28.kierros), Jenson Button 683 kg (29.kierros), Kimi Räikkönen 680,5 kg (28.kierros), Sebastien Buemi 678 kg (27.kierros), Jarno Trulli 690,9 kg (32.kierros), Adrian Sutil 693 kg (33.kierros), Jaime Alguersuari 683,5 kg (29.kierros), Giancarlo Fisichella 678,5 kg (27.kierros), Romain Grosjean 683 kg (28.kierros), Vitantonio Liuzzi 656 kg (18.kierros).
Turun Sanomat, Singapore
LUIS VASCONCELOS