F1

McLaren hallitsee kahta sektoria

Kuten odotettua Brasilian Grand Prix -viikonloppu alkoi tiukalla Red Bullin ja McLarenin kohtaamisella. Interlagosin haastavalla radalla ensimmäisellä harjoitusjaksolla Red Bull oli nopeampi keskisektorilla, kun McLaren hallitsi ensimmäistä ja kolmatta rataosaa.

Ferrari on kaukana, kun Fernando Alonso joutui pysähtymään moottoripulman vuoksi seitsemän minuutia ennen aamujakson päättymistä.

Mercedes ja Force India olivat pettymys ja niiden kilpailukyky ei riitäkään taistelussa Ferraria vastaan.

Muu joukko oli aika lailla odotetussa kunnossa. Sauber takerteli eniten, auto vaikutti levottomalta ja Kamui Kobayashi ajoi kahdesti ulos. Myös Renaultilla oli samanlaisia vaikeuksia ja lisäksi suoranopeus uupui.

Uusista kolmoskuskeista Romain Grosjean onnistui parhaiten. Toki hän tuntee radankin entuudestaan. Hän pysähtyi 26 minuuttia ennen jakson loppumista, kun auto sammui varikolle, mutta silti ranskalainen oli nopeampi kuin Bruno Senna.

Jean-Eric Vergne Toro Rossolla ja Jan Charouz Hispanialla olivat selvästi liian hitaita, mutta Lotuksella Luiz Razia teki hyvän vaikutuksen. Hän missasi puoli sekuntia parhaalla kierroksellaan viimeisessä mutkassa, mutta jäi silti vain sekunnin Heikki Kovalaisen ajasta.

Jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

Lotuksela oli kaksi versiota uudesta takasiivestään ja kehitystyössä oltiin tyytyväisiä. Kovalainen uskoo, että vauhti riittää lähelle Williamsia ja Sauberia aika-ajossa.

Uusi kova seos ei toiminut, kun takarengas kuluu niin nopeasti. Pehmeä on hyvä ja tarjoaa paljon pitoa.

Turun Sanomat, Sao Paulo

LUIS VASCONCELOS

Harjoitusajat

1. Mark Webber Red Bull 1.13,811 (keskinopeus 210,163 km/t) - 26 kierrosta

2. Jenson Button McLaren ero 0,014 (1.13,825) - 25 kierrosta

3. Lewis Hamilton McLaren ero 0,150 (1.13,961) - 20 kierrosta

4. Sebastian Vettel Red Bull ero 0,214 (1.14,025) - 28 kierrosta

5. Felipe Massa Ferrari ero 0,696 (1.14,507) - 34 kierrosta

6. Fernando Alonso Ferrari ero 0,730 (1.14,541) - 26 kierrosta

7. Michael Schumacher Mercedes ero 1,351 (1.15,162) - 28 kierrosta

8. Nico Hülkenberg Force India ero 1,367 (1.15,178) - 28 kierrosta

9. Paul di Resta Force India ero 1,430 (1.15,241) - 31 kierrosta

10. Nico Rosberg Mercedes ero 1,510 (1.15,321) - 29 kierrosta

11. Jaime Alguersuari Toro Rosso ero 1,657 (1.15,468) - 29 kierrosta

12. Romain Grosjean Renault ero 1,736 (1.15,547) - 18 kierrosta

13. Rubens Barrichello Williams ero 1,852 (1.15,663) - 27 kierrosta

14. Bruno Senna Renault ero 1,921 (1.15,732) - 32 kierrosta

15. Kamui Kobayashi Sauber ero 1,936 (1.15,747) - 31 kierrosta

16. Pastor Maldonado Williams ero 2,025 (1.15,836) - 27 kierrosta

17. Sergio Perez Sauber ero 2,168 (1.15,979) - 35 kierrosta

18. Jean-Eric Vergne Toro Rosso ero 2,241 (1.16,052) - 33 kierrosta

19. Heikki Kovalainen Lotus ero 2,703 (1.16,514) - 33 kierrosta

20. Luiz Razia Lotus ero 3,784 (1.17,595) - 31 kierrosta

21. Timo Glock Virgin ero 4,329 (1.18,140) - 29 kierrosta

22. Jerome d'Ambrosio Virgin ero 4,842 (1.18,653) - 29 kierrosta

Jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

23. Daniel Ricciardo Hispania ero 5,141 (1.18,952) - 33 kierrosta

24. Jan Charouz Hispania ero 5,766 (1.19,577) - 37 kierrosta