Hyvät kisat nyt
Kimille tarpeen
Turun Sanomat, Monte Carlo
HEIKKI KULTA
Kimi Räikkösen suunnitelmat hyvästä pistesaaliista Monacossa menivät myttyyn aika-ajossa.
- Tietysti sen tietää, että kun lähtee kuustoistapaikalta, niin kisasta ei paljon ole odotettavissa. Pääasia, että saatiin edes yksi piste. Se vähän auttaa. Yksi piste on sentään parempi kuin ei mitään, Räikkönen tuumaili.
- Oikeastaan tiesin jo siinä vaiheessa, kun ajoin seinään, että hyvä on, jos saadaan jotain pisteitä. Nyt saatiin yksi ja se oli ihan hyvä tältä päivältä.
Räikkönen toivoi viimeiseen asti, että auto olisi saatu korjatuksi varikolla aika-ajon pelastamiseksi.
- Olisi se varmaan saatukin, jos ohjausakselin vaihtaminen olisi riittänyt. Mutta kun alatukivarteen oli tullut niin iso halkeama, eivät ne uskaltaneet päästää minua takaisin radalle.
Ferrari on saanut auton nyt sellaiseksi, josta Räikkönen pystyy - ilman ongelmia - saamaan kaiken irti.
- Hyvältä on auto tuntunut viime testeissä ja hyvältä se tuntui tänä viikonloppunakin. Uskon, että olisimme olleet nopeita, mutta starttaa takaa ja niin paljon hitaampia on edellä, ei voi tehdä paljon. Kun koko ajan on toisen perässä, se vähän vaikeuttaa. Luulen, että meillä olisi nyt ihan hyvä auto. Nyt on mukava ajaa, kun saisi viikonlopun menemään ilman murheita.
Räikkönen ajoi 42 kierrosta Jenson Buttonin Hondan perässä ja kun tuli ainoalta varikkokäynniltään, juuttui Nick Heidfeldin BMW:n perään.
Kuinka paljon nopeampi olit kuin Button?
- En osaa sanoa, mutta varmaan paljon lujempaa olisi päästy. Ei siinä saanut käsitystä renkaistakaan, kun ei pysty ajamaan yksin ja niin kuin haluaisi.
Sitten jäit Heidfeldin taakse?
- Se maksoi varmaan muutaman paikan, ainakin yhden. Mutta ei sille enää mitään mahda, Kimi huokaisi.