Urheilu

Feeniksin toiveita

Heikki Kulta

Mercedes Benz on parin viikon ajan pyörittänyt Saksan televisiossa automainosta, jossa Kimi Räikkönen kyyditsee ns. tyttöystävää, joka ei ole Jenni Dahlman.

Näin voi väittää, ettei saksalaisen autojätin toiminnassa mikään tunnu sujuvan käsikirjoituksen mukaan.

Perjantaina Imolassa Mercedeksen urheilupuolen johtaja Norbert Haug informoi saksalaismedialle, että McLaren siirtyy jatkossa Renaultin omaksumalle onnistuneelle tuotantolinjalle.

Täst'edes McLaren ja Mercedes pyörittävät kahdella tehtaalla Renaultin tapaan suunnitteluosastoja, jotka samaan aikaan keskittyvät sekä nykyauton että ensi vuoden mallin kehitysohjelmaan.

Voi ainakin olla varma, että jos Renaultin resurssit ja työvoima riittävät siihen, niin McLarenilla ja Mercedeksellä on varmasti kapasiteettia ja pätevää henkilökuntaa kahden rinnakkaisen rakennusprojektin pyörittämiseen.

Tämän vuoden osalta F1-fanit voivat enää jännittää, pystyvätkö McLaren, Mercedes ja Kimi Räikkönen vielä nousemaan tuhkasta muinaisen Feeniks-linnun tavoin.

Bahrainissa paloi Räikkösen moottorin lisäksi huipputallien uskottavuus. Jos vielä tällä kaudella tulosta tulee, aina kärkevä F1-lehdistö voi kritiikin sijasta vielä vertailla tätä tuhkaläjää vaikka entistä ehompaan Feeniksiin.

Torstaina Räikkönen varmisti ainakin yhden palkinnon tälle vuodelle, kun Brisighellan kunnianeuvosto ojensi McLarenin suomalaistähdelle arvostetun Lorenzo Bandini -pystin vuoden 2003 vakuuttavimmista esityksestä.

Kuinka ollakaan, se oli jättikokoinen Ferrari-patsas...