Hyvänolon vinkki: Laihduta oikein

Järkevintä laihduttamista on samanaikaisesti lisätä liikuntaa ja vähentää ruuan määrä. Jos saadun energian määrä ei lisäänny, yhden rasvakilon kuluttamiseen vaadittava normaalivauhtinen kävelymatka on keskikokoisella henkilöllä noin 150 kilometriä.

Tunti kävelyä joka päivä kuluttaa keskikokoisella ihmisellä kilon rasvamäärää vastaavan energiamäärän kuukaudessa. Vuodessa vähennystä kertyy 12 kiloa. Mitä painavampi kävelijä ja mitä suurempi hapenkulutus sitä suurempi on energiankulutus. Päivittäisen tunnin kävelylenkin pituus pitäisi olla kuusi kilometriä.

Aloita keskustelu tästä jutusta



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.