Testiajo

Jeep on väärä laite, jos kärsit informaatioähkystä – näyttöruutujen tietomäärä uhkaa viedä huomion ajamisesta

Hallintalaitteet ja -näppäimet on sijoitettu pieneen tilaan kuljettajan ympärille. Osa kytkimistä on hieman piilossa liian alhaalla keskikonsolissa.
Hallintalaitteet ja -näppäimet on sijoitettu pieneen tilaan kuljettajan ympärille. Osa kytkimistä on hieman piilossa liian alhaalla keskikonsolissa.

Jos Jeep Renegadea pitäisi verrata johonkin eläimeen, se olisi minusta koira. Eikä mikä tahansa koira, vaan Aku Ankasta tuttu Jäyhä Jököttäjä: hieman yksinkertaisen ja yksitotisen oloinen ja näköinen ...

tilaajille

Haluatko lukea koko artikkelin?

Kokeile TS digiä
1kk eurolla.
Tilaus päättyy automaattisesti.

Tutustu 1 kk 1 €
Olen jo tilaaja
Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (6)

Vanhimmat ensin
Vastaa
Ruben
En ymmärrä
En oikein muutenkaan ymmärrä tätä hipaisukytkinten autuutta. Katse pitää aina kohdistaa näyttöön tietääkseen mitä nyt onkaan tekemässä. Olen appiukoltani oppinut aikoinaan, että opettele kaikki kytkinten sijainnit niin ettei tarvitse katsetta irrottaa tiestä. Ei minusta pöllömpi ohje, ei vaan onnistu nykyisillä autoilla.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ande
Vast: En ymmärrä
Niin. Pian varmaan pyyhkimet ja vilkutkin pannaan päälle hehtaarin kokoisen keskinäytön pikkuikoneista. Edistys ei useinkaan tarkoita parempaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Sivustaseuraaja
Vast: En ymmärrä
Tuota ihmettelen minäkin. Olisi mielenkiintoista tietää kuinka paljon kaikkiin konsoleihin kyttääminen on aiheuttanut. Toinen asia jota olen usein miettinyt, jotkut ihmiset katsovat pelkääjän penkillä istuvaa kaveriansa pitkiä aikoja samalla kun keskustelevat ja ajavat eteenpäin. Siihen kun yhdistetään kaikki lukeminen, missä tilassa on liikenneturvallisuus?

“Autolle luvataan noin 50 kilometrin sähköinen toimintamatka.“ – En kyllä ymmärrä tätä hybridin hypettämistäkään. Monen työpaikka lienee tuon säteen sisällä, joten töihin ja kotiin pääsee, matkalla kauppaankin, mutta entäs ne jälkikasvun harrastukset? Vai onko se perheen sähkötön kakkosauto sitä varten? Entä kesälomat jne?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
EpäHumanisti
Vast: En ymmärrä
"“Autolle luvataan noin 50 kilometrin sähköinen toimintamatka.“ – En kyllä ymmärrä tätä hybridin hypettämistäkään. Monen työpaikka lienee tuon säteen sisällä, joten töihin ja kotiin pääsee, matkalla kauppaankin, mutta entäs ne jälkikasvun harrastukset? Vai onko se perheen sähkötön kakkosauto sitä varten? Entä kesälomat jne?"

Hybrideissä on lyhyt toimintamatka sähköllä ja sen lisäksi polttomoottori. Eli kun akut on tyhjät ajetaan polttomoottorilla sinne sadan kilsan päässä oleviin harrastuksiin ja kesälomareissuille. Toivottavasti tämä auttaa. Kysy vain rohkeasti jos on vielä jotain epäselvää.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Angus
Vast: En ymmärrä
No Epähumanisti, kun lupauduit vastaamaan kysymyksiin, niin voitko kertoa minulle yksinkertaiselle, mikä sitten varsinaisesti on hybridin hyöty? Suhtaudun skeptisesti sähköauton hyötyihin, mutta hybridillä ei nähdäkseni ole niitäkään hyötyjä, mitä sähköllä sanotaan olevan. (Se nyt on selvää, että sekä polttomoottori- että sähköautoista on rutkasti haittaa.)
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
T.S.
Vast: En ymmärrä
Ruben: "Olen appiukoltani oppinut aikoinaan, että opettele kaikki kytkinten sijainnit niin ettei tarvitse katsetta irrottaa tiestä. Ei minusta pöllömpi ohje, ei vaan onnistu nykyisillä autoilla."

Minulla oli edellisessä autossa oikein hyvä radio. Oli kaikki toiminnot ja tarpeeksi kanavien pikavalintoja. Siinä oli sellainen pikku palkki jossa oli rivissä selkeät napit kanaville.
Pimeässä kun ajoi niin katse maantiehen ja toinen käsi radiolle, sormi löytää sen ensimmäisen napin ja sen jälkeen nappi kerrallaan sormi oikealle napille.

Vaan nyt on sitten tällainen nykymuodin mukainen monitoiminäyttö. Siinä on rivissä ihan saman verran pikavalintoja kuin ennenkin. Mutta kun Suomen tiet eivät ole tasaisia niin auto tärisee ja heiluu koko ajan. Pitää siis ottaa peukalolla tukea siitä näytön reunasta, sitten tähdätä ja yrittää etusormella osua oikeaan pikavalintaan.
Kyllä nämä ovat niitä sielunvihollisen vehkeitä, kaikenmoiset teknofriikit keksivät ihmisille toimintoja joita he eivät tarvitse ja joiden käyttö on turhan hankalaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.