Käytetty sähköauto on yleensä järkiostos, mutta muutama perusasia paljastaa auton todellisen kunnon

Ajokilometrit tai auton vuosimalli eivät määritä sähköauton arvoa, vaan sen paljastaa esimerkiksi ajoakun kunto. Väärällä latauksella akun voi pahimmillaan ajaa loppuun ennen aikojaan. Sähköautoharrastaja Tero Rintakallio antaa tärppinsä, jotka auttavat kiinnittämään oikeisiin asioihin huomiota sähköautoa ostettaessa ja säästämään rahaa sen käytössä.

Sähköautoharrastaja Tero Rintakallio työskentelee energiansäästöön, kestävään kehitykseen sekä energian tuotantoon ja käyttöön liittyvien kysymysten parissa. Nissania hän lataa enimmäkseen kotona, mutta ajoittain myös Seinäjoen kaupungintalon tolpan kaltaisissa asiakaslatauspisteissä.
Sähköautoharrastaja Tero Rintakallio työskentelee energiansäästöön, kestävään kehitykseen sekä energian tuotantoon ja käyttöön liittyvien kysymysten parissa. Nissania hän lataa enimmäkseen kotona, mutta ajoittain myös Seinäjoen kaupungintalon tolpan kaltaisissa asiakaslatauspisteissä.

Kari Pitkänen, teksti ja kuvat

Jos aiot hankkia sähköauton, kannattaa varmistaa muutamia perusasioita jo ennakolta. Sähköautoharrastaja Tero Rintakallio työskentelee energiansäästöön ja kestävään kehit...

tilaajille

Haluatko lukea koko artikkelin?

Kokeile TS digiä
1kk eurolla.
Tilaus päättyy automaattisesti.

Tutustu 1 kk 1 €
Olen jo tilaaja
Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Aloita keskustelu tästä jutusta
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.