Liikenne

Liimaukset pettivät, vaneri halkeili: Myrsky-hävittäjästä piti tulla Suomen ilmapuolustuksen huippu

Kari Pitkänen
Myrskyssä on kärkeä kohti kapeneva niin sanottu trapetsinen siipi. Jokainen 22 kolmiosaisesta siipikaaresta ja niiden osista on erilainen. – Tässä saa tehdä käsillään, ja se siinä parasta onkin, Markku Lemmilä (takana) sanoo viimeistellessään siipeä Jouni Ripatin kanssa.
Myrskyssä on kärkeä kohti kapeneva niin sanottu trapetsinen siipi. Jokainen 22 kolmiosaisesta siipikaaresta ja niiden osista on erilainen. – Tässä saa tehdä käsillään, ja se siinä parasta onkin, Markku Lemmilä (takana) sanoo viimeistellessään siipeä Jouni Ripatin kanssa.

Suomessa rakennettiin sotavuosina omia hävittäjälentokoneita, joista yhtä, melkoisen epäonnista Myrsky-hävittäjää entisöidään parhaillaan Jyväskylässä ja Vantaalla. Aikanaan toiveet koneen suhteen oli...

tilaajille

Haluatko lukea koko artikkelin?

Kokeile TS digiä
1kk eurolla.
Tilaus päättyy automaattisesti.

Tutustu 1 kk 1 €
Olen jo tilaaja
Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Aloita keskustelu tästä jutusta
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.