Sähkömopoja markkinoidaan kiivaasti senioreille – 80-vuotias Seppo Lehtonen ajaa skootterillaan jopa kauppoihin sisään

Ketterän sähköskootterin voi ostaa omaksi tai saada lainaan terveydenhuollosta lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineenä. Seppo Lehtosen kauppareissut helpottuivat, kun hän sai apuvälinekeskuksesta lainaksi ketterän sähköskootterin. Tieliikenteessä laitteet ovat kummajaisia: joillakin voi ajaa jalkakäytävällä, toiset kuuluvat ajoradalle.

Seppo Lehtosen lainaskootteri on tarpeellinen apu ostos- ja asiointimatkoilla. Hän arvioi säästävänsä vähintään 50 euroa kuukaudessa, kun matkat voi kulkea itsenäisesti eikä taksin kyydissä.  Lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineenä myönnettävä sähköskootteri rinnastetaan tieliikennelaissa jalankulkijaan, jolloin maksiminopeus on 15 km/h.
Seppo Lehtosen lainaskootteri on tarpeellinen apu ostos- ja asiointimatkoilla. Hän arvioi säästävänsä vähintään 50 euroa kuukaudessa, kun matkat voi kulkea itsenäisesti eikä taksin kyydissä. Lääkinnällisen kuntoutuksen apuvälineenä myönnettävä sähköskootteri rinnastetaan tieliikennelaissa jalankulkijaan, jolloin maksiminopeus on 15 km/h.

Kari Pitkänen, teksti ja kuvat

Ensimmäinen Seppo Lehtosen, 80, sähköajokki oli äkillinen heräteostos. Toinen luovutettiin apuvälinekeskuksesta. Nyt hän selaa kiinnostuneena muidenkin vastaavien laittei...

tilaajille

Haluatko lukea koko artikkelin?

Kokeile TS digiä
1kk maksutta.
Tilaus päättyy automaattisesti.

Tutustu 1 kk 0 €
Olen jo tilaaja
Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (1)

Vastaa
Tuomo Ahonranta
Pyrkijä.
Olen tänä kesänä ajellut 400sella n500km. Todella nautinnollista liikkumista. Mutta: nyt on alkanut kuulumaan vetopyörästöstä sivuääniä. Soitin maahantuojan huoltoon. Siellä tivattiin heti että onko huollettu, ymmärsin niin että pyörrettiin takuuvastuuta. Laitteen mukana ei tullut minkäänlaisia huolto-ohjeita, eikä varaosaluetteloa. Kolme lähintä valtuutettua huoltopistettä on 50km:n päässä. Eikä heilläkään ole varaosaluetteloa. Eli käytännössä laite pitäisi lähettää maahantuojalle asti korjattavaksi. Se reissu kuljetuskuluineen saattaa maksaa skootterin hinnan. Eli mahdoton yhtälö. Ehdotus: sähkökulkimista pitäisi olla ainakin nettisivuilla numeroidut varaosaluettelot, että korjaajat voisivat niitä tilata.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »