Jos biokaasu on hyvä, miksi siitä rangaistaan? Kaasuautoilijat vaativat isoja veromuutoksia, jotka lisäisivät päästötöntä autoilua

Kaasuautoilijat kummastelevat bio- ja maakaasujen yhteisjakelua sekä biokaasulla ajavan epäreilua autoverotusta. Suomessa on tällä hetkellä 7000 kaasulla toimivaa henkilöautoa, ja määrä pitäisi 20-kertaistaa. Se ei onnistu ilman tekoja myös päättäjiltä, sanoo Kaasuautoilijat ry:n Jukka Roinila.

Kari Pitkänen
– Yllättävän tukevan tuntuinen pieneksi kahden hengen autoksi, mutta mitenkähän lasten turvaistuin mahtuu taakse, Jukka Roinila arvioi Seat Aronaa. Gasumin asemilla puolet kaasuautojen tankkauksista tehdään jo nyt biokaasulla.
– Yllättävän tukevan tuntuinen pieneksi kahden hengen autoksi, mutta mitenkähän lasten turvaistuin mahtuu taakse, Jukka Roinila arvioi Seat Aronaa. Gasumin asemilla puolet kaasuautojen tankkauksista tehdään jo nyt biokaasulla.

Kari Pitkänen

Kotimainen biokaasu on nostettu yhdeksi keskeiseksi keinoksi vähentää liikenteen aiheuttamia hiilidioksidipäästöjä.

Hyvä niin, toteaa Kaasuautoilijat ry:n tiedottaja Jukka Roinila, mutta l...

tilaajille

Haluatko lukea koko artikkelin?

Kokeile TS digiä
1kk maksutta.
Tilaus päättyy automaattisesti.

Tutustu 1 kk 0 €
Olen jo tilaaja
Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Aloita keskustelu tästä jutusta
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.