Halpa kesärengas voi olla hyvä, kalliskin vanhenee jo kuudessa vuodessa – lue 10 vihjettä renkaanvaihtoon

Kulunut suvikumi tai vanha kitkarengas eivät takaa turvallisuutta kesällä. Sen sijaan kulumisuran syvyys ja renkaan ikä ratkaisevat. Kokosimme muistilistan renkaanvaihtajalle. Nastarenkailla saa ajaa 29. huhtikuuta saakka, mutta rengassesonki käy jo kuumana.

Kari Pitkänen
Euromasterin Jarmo Leppäkorven ja muiden renkaanvaihtajien sesonki käy kuumimmillaan lähiviikkojen aikana. Vaihtoaikaa voi venyttää toukokuullekin, mikäli ajo-olot ja säätilat sitä vaativat.
Euromasterin Jarmo Leppäkorven ja muiden renkaanvaihtajien sesonki käy kuumimmillaan lähiviikkojen aikana. Vaihtoaikaa voi venyttää toukokuullekin, mikäli ajo-olot ja säätilat sitä vaativat.

Kari Pitkänen

Vaihtoaikaa jäljellä

Nykylain mukaan nastallisia talvirenkaita saa käyttää toisen pääsisäispäivän jälkeiseen maanantaihin, joka tänä vuonna on 29. huhtikuuta. Nastarenkailla saa ajaa myöhe...

tilaajille

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa TS Digi
1 kk maksutta.

Tilaan 1 kk 0 €
Olen jo tilaaja
Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Ehdotus
Suomalaislehdet eivät testaa jostain syystä kulumiskestävyyttä. Niissä on niin suuret erot, että kallista ostoksesta voi tulla halpa ja yhtä hyvin päinvastoin. Miljoonien testiratoja rakennetaan muiden ominaisuuksien mittaamiseksi. Melko halvalla voitaisiin rakentaa testilaite, jolla voitaisiin vertailla eri renkaiden kulumiskestävyyttä.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Länsimaiset_oltava
Halvalla ei saa hyvää, ei varsinkaan renkaita Kiinasta.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Saa ajaa, ei pakko
Onneksi tämä nykylaki muuttuu ensi talvikaudelle. Monella kun näyttää olevan tapana ajaa niillä nastarenkailla niin pitkään kuin laki on sen sallinut, eli käytännössä tänäkin vuonna vappuun. Mitään perustetta tällaiselle ei voi olla, ja poliisin toivoisi sakottavan näitä sankareita heti kun päivämäärä on täynnä. Nämä kun jyrsivät kallista paljasta asfalttia kaupunkilaisten keuhkoihin hengitettäväksi, kun se kerran on laillista. Jokunen harva taas vaihtaa liian aikaisin kun ei kestä sitä nastojen melua. Käyttäkää siis kitkarenkaita, jos luulette että talvirenkaille on vielä tarvetta. Paremmin ne tasaa yllättäviä kelin vaihteluita jos sellaisia on tullakseen, kuin varastossa olevat nastarenkaat.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »