Oletko pyöräillyt maistissa juhlista kotiin? Tulevaisuudessa se saatetaan kieltää

Pyöräturmia pahentavat samat riskit kuin autokolareita: nuori ikä, humala ja turvavarusteen laiminlyönti. Humalassa kaatunut pyöräilijä loukkaa päänsä kaksi kertaa todennäköisemmin kuin selvänä kaatunut. Pyöräonnettomuuksia tutkinut Noora Airaksinen huomauttaa, ettei poliisi tällä hetkellä saa sakottaa humalassa pyöräilystä. Monissa maissa pyöräilylle on asetettu selkeä promilleraja.

Katja Lehto
Liian moni pyöräilijä luottaa enemmän hyvään onneen kuin suojakypärään.
Liian moni pyöräilijä luottaa enemmän hyvään onneen kuin suojakypärään.

Kari Pitkänen

Liikenneväline on yhtä turvallinen kuin sen käyttäjäkin on. Tämä pätee yhtä lailla autoon kuin polkupyörään.

Autokolarien taustalla vaikuttaa hyvin usein varsinainen riskikasauma: kuljetta...

tilaajille

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa TS Digi
1 kk maksutta.

Tilaan 1 kk 0 €
Olen jo tilaaja
Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

känniset pyöräilijät
Olen jo kauan ihmetellyt,miten känniset pyöräilijät saavat ajaa ilman rankaistusta muun liikenteen seassa.Jos auto tölmäsee kännistä niin nousee pyöräilijät takajaloilleen autoilijoita kohtaan.Samat promillerajat kaikille ketä käyttää ajotietä.LAKIPYKÄLÄT IHAN OUTOJA.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: känniset pyöräilijät
Niin eli sinä pidät yhtä suurena vahingona että vaarantaako kännikuski toisen ihmisen hengen vai aiheuttaako autoon pari naarmua?

Lakipykälät on suhteutettu rikoksen vakavuuteen.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: känniset pyöräilijät
Miksi känniset jalankulkijat saavat toikkaroida ilman rangaistusta muun liikenteen seassa? Jos auto tölmäisee kännistä niin jalankulkijat nousevat takajaloilleen autoilijoita kohtaan. Samat promillerajat tosiaan kaikille jotka käyttää ajotietä (kyllä, jalkakäytävä on osa sitä tietä ja etenkin pyörätie ja suojatie).

Eli humalassa ei saa liikkua yhtään mihinkään. Ei sohvalta jääkaapille eikä ravintolan pöydästä tiskille vaan kun olet juonut itsesi humalaan, pitää sinun istua paikallasi kunnes puhallat alle 0,5 promillea.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Valvonta
Mistä löydetään resussit tuon valvomiseen???
Sekä miten pyöräilijän henkilöllisyys todennetaan, sillä pyöräilessähän ei ole pakko pitää mukanaan mitään henkilöpaoereitaan... 🤔
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Valvonta
Niin ja mitä yhteiskunta edes voittaisi valvomalla polkupyöräilijöitä, kun heistä aiheutuu sivullisille varsin vähän vahinkoa. Valvonta olisi kallista ja tehotonta. Itselleen aiheuttavat vahinkoa, mutta nekin ovat melko samassa suhteessa humalassa kävelemiseen. Miksei samantien kielletä koko alkoholia? - Ainiin, kieltolain aikana se kiellettiinkin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Valvonta
Juhannuksen aikaan voisi saada montakin pyöräfylleristiä haaviin. Toiset kaatuu vaikka neljäkin kertaa ja nousevat yhä satulaan. Juhannuksessa voi olla omaa taikaansa.

Itse olen heittänyt pyörällä volttia, kun rullaluistin meni ajaessa pinnoihin, oli toki kassissa, mut ohjaimessa. Pinnoissa on tullut siivutettua myös niin paprikaa kuin tomaattiakin. Nyt olen varovaisempi..
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Kypäräpakkoko?
Aivan vääriä johtopäätöksiä taas. Kysykää vaikka pyöräliitosta tai sen äänitorvista. Pyöräilykypärä ei estä heidän mukaansa loukkaantumisia, joku Australiassa on näin kertonut. Jos lyöt pääsi reunakiveykseen, kypärä ei kulemma
auta yhtään, koska se lisää pään massaa ja vipuvaikutusta tjsp. Näille pyöräilypiireille ei järkipuheet tehoa, heidän mukaansa kaikkien sääntöjen tai pakkojen asettaminen pyöräilijöille on pahasta. Pyöräilijöiden pitäisi voida vapaasti koheltaa ja muilla pitää olla väistämisvelvollisuus ja rajoitteet. Heitä ei haittaa yhtään vaikka kypäränvastaisella propagandallaan aiheuttaisivat pyöräilijöiden vammautumisia tai kuolemia. (lääkärien arvioiden mukaan n. 10 kpl kypärättömyyden aiheuttamaa pyöräilykuolemaa vuodessa)
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kypäräpakkoko?
Jalankulkijoita kuolee ja loukkaantuu enemmän. Miksi jalankulkijoille ei määrätä kypärää ja talvella nastakenkiä pakolliseksi?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kypäräpakkoko?
Mopoilijoille taas on määrätty kypäräpakko. Samoilla nopeuksilla liikkuvat pyöräilijöiden kanssa. Mopoilu on paremmin verrattavissa pyöräilyyn kuin jalankulku.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kypäräpakkoko?
Nimim. "näinpä" kirjoittaa mopoista: "samoilla nopeuksilla liikkuvat pyöräilijöiden kanssa."

Ilmeisesti nimim. "näinpä" kuuluu niihin, joiden mielestä pyöräilijän nopeus on aina vähintään 50 km/h - paitsi tietysti silloin kun pyöräilijä liikkuu "autotiellä" jolloin tämä matelee enintään 10 km/h nopeudella.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kypäräpakkoko?
Ja kun nämä 500000km/h vauhtia kulkevat pyöräilijät kuitenkin pakotetaan pyöräilemään jalankulkijoiden seassa, pitää jalankulkijoille säätää sama kypäräpakko koska ei se törmäysvoima ole jalankulkijalle pienempi.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hiprakassa fillarilla himaan?
Promille raja pitäis laittaa samaan kuin harrasteveneilyssäkin +0,5 promillea. Olen nähnyt tapauksia, joissa kuolema on ollut sekunneista kiinni kun humailanen pyöräilijä on ollut jäämässä bussin alle. No, ei kai sitä sentään alkolukkoa voi sykkeliin asentaa?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hiprakassa fillarilla himaan?
Aika iso ero.

Kännissä pyöräilemällä saa olla aika kamikaze, että saa sivullisille aiheutettua kuoleman.

Veneellä tai autolla ajaessa voi helposti aiheuttaa kuoleman muille, mutta harvemmin itselleen, kun autot ja veneet ovat yhä turvallisempia.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hiprakassa fillarilla himaan?
"Promille raja pitäis laittaa samaan kuin harrasteveneilyssäkin +0,5 promillea"
- olenko väärässä, vai onko se raja kuitenkin yhä 1,0 promillea?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Autoa saa ajaa kännissä ja huumeissa,
mutta fillarointi kielletään??? Keskustassa jaetaan tabuja. Turvapaikanhakijoista puhumattakaan, mutta fillaristit syynätään....
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Autoa saa ajaa kännissä ja huumeissa,
Milloin autoa on saanut ajaa pöllyssä?
Missä on puhuttu fillaroimisen kieltämisestä?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Autoa saa ajaa kännissä ja huumeissa,
Nimim. "Jh": sama rattijuoppo tai huumekuski voi joutua useammankin kerran saman illan aikana poliisin haaviin.

Poliisilla olisi kyllä keinot estää sentyyppinen toiminta, mutta koska niin ei tehdä, niin voidaan sanoa, että "autoa saa ajaa kännissä ja huumeissa".

Oikeus autoiluun on Suomessa Pyhä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Fox
Kielletään kaikki.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Fox
Ei kai nyt pikkuista röpöttelyä sentään! Muistetaanpas nytten alkoholin terveydelliset vaikutukset!
Ja pienen siivun päälle kunnon pyörälenkki...luulis olevan terveellistä!!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kypäräpakkoko?
Nimim. "näinpä" muuttaa kypäräpakon vastustajat kypärän vastustajiksi ja näin ollen rakentaa klassisen olkiukon.

Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: känniset pyöräilijät
Logiikka perustuu matematiikkaan ja tieteellisiin menetelmiin. On laskettu kuinka monta sivullista uhria kännissä pyöräilevät aiheuttavat vuodessa ja suhteutettu rangaistavuuden aste siihen.

Ei ole mitään järkeä rangaista ihmisiä ideologian takia, kun voidaan osoittaa pyöräilijöiden olevan varsin harmittomia.

Autolla taas ajetaan väsyneenä, lääkkeissä, tai masentuneena. Näistä aiheutuu useita kuolemia vuodessa ja nämä ovat paljon suurempi uhka sivullisille kuin kaikki pyöräilijät yhteensä.

Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: känniset pyöräilijät
Olen viimeisen 7 vuoden aikana pyöräillyt 14000 kilometriä. Sinä aikana en ole, tietääkseni, edes kohdannut "kännipyöräilijää" saati että sellainen olisi uhannut terveyttäni tai henkeäni.

Sensijaan...terveyttäni ja henkeäni ovat uhanneet kymmeniä ja taas kymmeniä kertoja nimenomaan ne autoilijat jotka eivät jostain syystä tunne väistämissääntöjä. Sitä, olivatko nämä autoilijat selvinpäin, en pystynyt mistään näkemään.

Niin tai näin, nämä viimeksimainitut ovat kuitenkin oman empiirisen tutkimukseni mukaan liikenteessä muille tienkäyttäjille huomattavasti vaarallisempia kuin "kännipyöräilijät".
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: känniset pyöräilijät
Pitäisi tosiaan kohkata siitä vaarasta mikä muille aiheutetaan eikä lähteä holhousyhteiskuntaan kieltämällä kaikki toiminta joka saattaisi maksaa yhteiskunnalle jotain mutta josta ei seuraa muille mitään vaaraa.

Nimittäin kohta joku huomaa että niistä 15000+ kaatumisesta mitä vuosittain tapahtuu (ja 1000+ kaatumiskuolemasta) suurin osa tapahtuu humalaisille.

Eipä taida tutkijat puuttua tähän asiaan koska itsekin liikkuvat välillä humalassa. Ehei, on paljon helpompaa kohkata asiasta joka heitä itseään ei koske koska jos käyvät jossain keskustan ravintolassa ryyppäämässä, he hyppäävät taksilla kotiin todennäköisesti veronmaksajien rahoilla.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ajan sitten autolla
Idea kuulostaa hyvältä. Jos pyöräily ja autoilu kännissä on yhtä rangaistavia, otan menopeliksi tietysti auton polkupyörän sijaan.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Ajan sitten autolla
Näinpä. Kyseessä on sitten kuitenkin oma turvallisuus ja autolla on humalassa paljon turvallisempaa kuin fillarilla.

Eli jos joku täysi idiootti päättää että autolla ja pyörällä ajaminen humalassa ovat molemmat rangaistavia tekoja, no, autolla siis koska silloin ei kaadu eikä lyö päätään.

Mietin vain että kun humalaisten autoilijoiden takia kuolee vuosittain noin 70 henkeä (suurin osa tapattaa itsensä) ja humalaisten pyöräilijöiden takia 7 (kaikki tapattavat itsensä), niin miksi näiden idioottien mielestä vielä nämä humalaiset pyöräilijätkin pitäisi saada auton rattiin?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: känniset pyöräilijät
Pyöräilijä voi aiheuttaa erittäin vakavan vamman sadan kilon kokonaismassalla törmätessään jalankulkijaan 30km/h nopeudella joka ei ehdi edes valmistautumaan.
Fysiikan taitajat voivat tuosta laskea liikemäärän.

Jalankulkijan kaatuminen ja pään lyöminen katuun voi olla kohtalokasta.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: känniset pyöräilijät
Kypärä päähän sitten Jonne. Vai lohduttaako sinua olla oikeassa kun makaat letkuissa aivovammapotilaana sairaalassa?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: känniset pyöräilijät
Nimim. "Jonne": siinä tapauksessa jalankulkijat tulee velvoittaa käyttämään kypärää!

Näinhän se Suomessa menee: ei puututa onnettomuuksien syihin vaan seurauksiin, ja samalla syyllistetään liikenteen heikompia osapuolia.

Enitenhän liikenneturvallisuutta parantaisi se, että suitsittaisiin autoilijoita. Mutta jostain syystä poliittista tahtoa siihen ei ole, joten tyydytään vouhottamaan kypäristä, heijastimista, "joustosta" ja mitä näitä nyt on.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: känniset pyöräilijät
Jonne, kuinka monta tällaista kamikaze-iskua polkupyörällä vuodessa tapahtuu? Ei yhtään.

Jos onnistuu kiihdyttämään vauhtinsa kolmeenkymppiin ja sitten törmäämään jalankulkijaan, tuskin on enää vahinko kyseessä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.