Analyysi: Kevytauto kuulosti hyvältä idealta, kunnes EU älähti

EU-komissio esittää puolen tusinaa huomautusta suomalaisten lempihankkeesta. Vaatimukset ovat kovia – tai tulkinnanvaraisia.

Kari Pitkänen

Harvoin jos koskaan on Juha Sipilän hallitus saanut osakseen niin paljon hyväksyvää hyrinää eduskunnassa kuin tiistaina 9. lokakuuta.

Tuolloin parlamentin lähetekeskusteluun saapui esitys...

tilaajille

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa TS Digi
1 kk maksutta.

Tilaan 1 kk 0 €
Olen jo tilaaja
Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Kokonaisen auton levyinen hidastaja
Kaikki tiet vaan näitä hidastajia täyteen , niin sittenpä näemme. Ennen mopot eivät tukkineet teitä vaikka aiemmin saivat ajaa pyöräväyliäkin. Nyt oikeat autot ottamaan kokonaiset kaistat. Ongelma on kun ei teissä yhtään ylimääräistä leveyttä...., että miten voi sujua?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kokonaisen auton levyinen hidastaja
No, vanha sanonta että köyhällä vain on kiire... Kevytautojen nopeus on hiukan kaksijakoinen juttu - jos ne kulkee 86km/h niin niiden kuljettajat ajaa aina sen 86km/h... 15-vuotialla voi olla ettei tilannenopeuksien arviointi ole vielä huipussaan.Jos ne kielletään kokonaan niin ei sekään enää toimi. Turha kiukuttelu maantien hidastajista ei vie minnekään - tai siis voi viedäkin muttei sinne mihin pitäisi. Kannattaa keksiä parempia ideoita saman tien - mutta teillä tulee aina olemaan hitaita ajoneuvoja. Yksi hyvä keino johon itse voi vaikuttaa on kasvattaa omaa itsehillintää ja opetella olemaan ns defensiivinen tielläliikkuja!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Herätys hölmöt
Kyllä on puuhastelua, 15 vuotias ei vaan ole havaintokyvyiltään vielä valmis liikenteeseen. Tehkää välillä jotain oikeasti järkevää, vapauttakaa taas jotain lupia niin saadaan yrittäjiä eläköitymään ennen aikaisesti.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Juu heti vetäytyi
Suomi-neito kuoreensa... Ruotsi-pahalainen ei piittaa EU-kohinasta näköjään siinä asiassa (jos sitä nyt todellisuudessa on ollutkaan).
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Riesa kuin riesa
Näillä ne hoituu ilta-ajot kullannuppujen harrastuksiin ja öiset rimpsanajot, näihin kun saa vielä useamman kaverin yllyttämään olemattomat ajotaidot ja usein hurjan pään omaavaa kuljettajaa hirmuisiin suorituksiin. Etenkin jalankulkijat varokaa! Näissä "kevytautoissa" kun on massaa saman verran kuin tavallisissakin autoissa.

Aamuisin ja iltapäivisin sitten nämä "kevytautot" ovat tien tukkeina, jos nyt yörimpsan ajojen jälkeen viitsii lähteä kouluun. Kyllä rekkamies kiittää, kun kaivureiden ja traktoreiden lomassa saa väistellä vielä "kevytautoja".

Myös töihin ruuhkissa ajavat ovat ikionnellisia väistellessään näitä uusia tulokkaita, joiden kuljettajat eivät tarvitse sen enempää ajokoulutusta kuin mopedistitkaan. Nyt päästään myös syrjäseutujen lopuista koululaisten varassa toimineista linja-autolinjoista, matkustajat kun vähenevät entisestään. Mutta viestintäministeriössä hallitaan jo linja-autoliikenteen riepottelu, joten ei tässä sen suhteen mitään uutta ole. Nyt sieltä koetetaan tosissaan haitata muuta tieliikennettä ympäristöarvojen vaalimisesta nyt puhumattakaan.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Kevytmielinen auto
Tottahan on monia puolia. Eläke-iässä ei tarvi uusia korttia jne. Ongelma on vain siinä että näillä autoilla ei saisi lähteä ulos taajamista. Ajetaan vain siellä missä on samat nopeudet. Mopoautot on useasti tukkineet koko aamuliikenteen ja jonot jopa kilometrejä. Hitas on sitä itseäään.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Kevytautot
mikskiköhän ruotsissa on paljon lievempi tuo kevytautojen kynnys? niin ainekin olen ymmärtänyt
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »