Liikennevalot

Liikenteen tukoksia pitää välillä purkaa liikennevaloja ohjailemalla

MAURI RATILAINEN
Liikenneoperaattori Jarno Nyholmin tehtävänä Fintrafficin tieliikennekeskuksessa Helsingissä on valvoa järjestelmien toimintaa ja liikenteen tilannetta. Nyholm valvoo ja ohjaa myös pääkaupunkiseudun ympäryskuntien liikennevaloja. Hän pitää huolta muun muassa siitä, että vialliset valot korjataan.
Liikenneoperaattori Jarno Nyholmin tehtävänä Fintrafficin tieliikennekeskuksessa Helsingissä on valvoa järjestelmien toimintaa ja liikenteen tilannetta. Nyholm valvoo ja ohjaa myös pääkaupunkiseudun ympäryskuntien liikennevaloja. Hän pitää huolta muun muassa siitä, että vialliset valot korjataan.

Yli kymmenen metriä pitkä etuseinä on täynnä näyttöjä. Niitä on kahdessa tasossa, ja jokainen ruutu on jaettu pienempiin kuviin. Peräseinällä on lisää näyttöjä.

Lähes kaikki ruudut kuvaavat yhtä ja sam...

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Tilaamalla varmistat, että saat luotettavaa uutissisältöä. Saat kokonaiskuvan ympäröivästä yhteiskunnasta ja maailmasta – oman alueemme näkökulmasta.

Tilaa 1. kk 1,90 €

1. kuukausi vain 1,90 €, jonka jälkeen tilaus jatkuu normaalihintaan. Voit perua tilauksen, milloin haluat.
Oletko jo käyttänyt tarjouksen? Tilaa tästä

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Tilaamalla varmistat, että saat luotettavaa uutissisältöä. Saat kokonaiskuvan ympäröivästä yhteiskunnasta ja maailmasta – oman alueemme näkökulmasta.
Tee tilaus verkkosivuillamme.

Ystäväsi on lahjoittanut sinulle tämän jutun. Hyviä lukuhetkiä.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (2)

Vanhimmat ensin
Vastaa
VKI
Liikenne jumittaa
Turussa on muutamia pätkiä jotka jumittavat. En tiedä mistä jumitus johtuu, mutta tuntuu siltä, että jono lähtee vasta liikkeelle kun valot vaihtuvat punaiselle. Onko kyse sitten autojen start/stop hitaudesta yhdistettynä kuljettajien ennakoinnin puutteeseen vaiko valojen liian nopeasta vaihtosyklistä. Omalle kohdalle sattuneet jumipätkät ovat Ratapihankatu - Ajurinkatun kohdasta => Koulukatu aina Pitkämäenkadun risteykseen. Sama toisin päin välillä Ratapihankatu - Tuomaan silta. Tuomaan sillan jälkeen liikenne alkaa vetää. Satakunnantie välillä Raunistula - Länsikeskus. Suikkilantien jälkeen liikenne alkaa vetää. Koulukatu välillä Myllysilta Pitkämäki.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
yxxy
Vast: Liikenne jumittaa - siihen on syynsä...
Tietotekniikkaa harjoitavat lukuisat koulutetut henkilöt.. ammatikseen. Tämä liikennevalojen ajoittaminen etäohjauksella on yhtälailla tietotekninen juttu. Ehkäpä siihen ei vain ole kiinnitetty riittävästi voimavaroja...kaikkina aikoina. Juuri tällainen tekijä vaikuttaa myöskin ilmansaasteisiin kun sadat ajoneuvot pysähtelevät jokaisen korttelin mittaisen matkan ajettuaan - sitten kiihdyttelyä - ja uusi jarrutus!
Turun katuverkko on todellakin ongelma jo sinänsä, korttelit kun ovat runsaat sata metriä kanttiinsa ja risteävät kadut ovat ruuhkaisuutensa johdosta saaneet osakseen nuo liikennevalot. Eli paljon riippuu valoaalloista ja valojen aikasyklistä miten liikennevirrat kulkevat/jumittavat.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.