Pääkirjoitus

Päästövähennyksillä on hintalappu

Kansallinen tavoite liikenteen kasvihuonekaasujen puolittamisesta vuoteen 2030 mennessä vuoteen 2005 verrattuna on mahdollista saavuttaa. Näin arvioi liikenne- ja viestintäministeriö LVM tiistaina.

Tav...

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Lue juttu ja tutustu myös muuhun digisisältöömme.

Tilaa 1 kk 1,90 €

Tee tilaus verkkosivuillamme. Pääset lukemaan jutun ja tutustumaan myös muuhun digisisältöömme.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (25)

Vanhimmat ensin
Vastaa
AKurkinen
kiitos vihreiden 👎🏻
Köyhät tästä vihreiden ja Suomen maailmanpelastuspolitiikasta eniten tulee kärsimään !
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: kiitos vihreiden 👎🏻
Mihin väitteesi perustuu? Suomi on hyvinvointivaltio, jossa köyhilläkin menee suhteellisen hyvin. Vrt USA.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Jannis_H
Vast: kiitos vihreiden 👎🏻
Miksi vertaus Yhdysvaltoihin?
Yhdysvalloissako maailman köyhät lymyävät?
Minkä tilaston mukaan?
Tämä on minulle melko uusi tieto koska olen perehtynyt moniin tilastoihin eikä esim. miljoonien tungos rajoilla Yhdysvaltojen puolelle väitettyyn umpiköyhyyteen tunnu johdonmukaiselta.
Jos köyhyyttä haluaa nähdä, kannattaa verrata vaikka Kongon Demokraattiseen tasavaltaan, jonka maan nimessäkin lukee jo lupaavasti "demokraattinen".
Aivan kuin Pohjois-Koreassakin. Siellä vasta hienoa on ja siitä voi lukea todisteita verkkolehti Tiedonantajasta.

Ehkäpä kuitenkin maailmassa on valtioita joissa pyritään siihen, että jokaiselle ansionsa mukaan eikä kenellekään ole automaattista oikeutta toisten ansioihin.
Se on reilu peli ja kannustaa yrittämään.
Friedman; Vapaus valita.

Suomessa köyhät laitetaan polvillee perusasioilla; liikkuminen ja asunnon lämmitys sekä muut asumiskustannukset nousevat kohisten.
Asumistukea jaetaan miljardeittain.
Elämän perusasiat nostavat hintojaan ja se on väärin tässä mittakaavassa olemattoman hiilidioksidituottomme valossa.

Asia on tietysti täysin toisin, jos premissinä on, ettei ihmisen kuulu liikkua eikä varsinkaan vapaasti omalla autollaan ja, jos tarkoituksena on ahdas luukku radanvarressa.

Onhan näistäkin paratiiseista olemassa tietoa ja jopa kokemusta.
(asuin vuoden DDR:ssä ja näin mitä se on)
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Angus
Vast: kiitos vihreiden 👎🏻
Köyhillä EI mene Suomessa hyvin, EU:nkaan mukaan.

Harjoitettu politiikka on omiaan nostamaan polttoaineiden hintaa Suomessa. Se on hyväkin, jos se leikkaa turhaa kulutusta. Mutta kun polttoaineiden hinta nousee, tuppaavat nousemaan lähes kaikki hinnat - vähintäänkin aineellisten hyödykkeiden. Tämä hinnan nousu iskee kovempaa köyhiin, koska he hankkivat vain välttämättömän, kuin rikkaisiin, joilla on varaa kohonneiseen hintoihin tai jotka voivat leikata kulutuksestaan ilman epämiellyttäviä seurauksia. Köyhille käy myös entistä vaikeammaksi käyttää edes joukkoliikennettä - jonka hinnat tietysti nousevat myös - saati omaa autoa.

Jotta köyhät eivät köyhtyisi energian hinnan nousun myötä, pitäisi esim. sosiaalitukia korottaa vähintään hintojen nousua vastaavasti. En ole kuullut tällaista olevan hankkeilla. Asia olisi poliittisesti mahdollista hoitaa, mutta pahasti epäilen, etteivät köyhimmät tule saamaan ainakaan riittävää kompensaatiota.

Ja sama koskee muuten muutakin EU:ta, kuten Euroopan alueiden komiteakin on havainnut.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Ajattelija
Mites se biokaasu?
Biokaasu autosta ei tule päästöä joka ei siitä muutenkin tulisi mutta sitä pystytään silti verottamaan niin kuin dieseliä mitä perustetta tälle on?
Nii voi siihen tankata maakaasuakin mutta mites on kun biokaasu on halvempaa kumpaa sinne tankkiin laitetaan?
"Tukien tarve on vuosina 2022–2026 noin 96 miljoonaa euroa vuodessa, mutta tälle vuodelle on osoitettu vain 33 miljoonaa euroa."
Mistä noi rahat tehdään? Lainataan niin kuin nytkin mutta milläs ne takas maksetaan? Varsinkin kun pyhä lypsy lehmä polttomoottori autot on katoavaa kansan perinnettä jos uskoo nykyisiä päättäjiä.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Jannis_H
Vast: Mites se biokaasu?
6 miljardia heitettiin jo Etelä-Euroopan nuotioihin.
olisi kannattanut jättää itselle edes 0,1 miljardia enemmän.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: Mites se biokaasu?
Voitko avata mihin nuotioihin on heitetty 6 mrd € ja kuka on heittänyt ja kenen rahoja?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Jannis_H
Vast: Mites se biokaasu?
Kysymyksesi lienee retorinen koska nythän puhutaan matematiikasta ja sitä ei voi veivata eri asentoon kuin mielipiteitä.
Sanna Marin kävi itse vetämässä nimensä paperiin.
Suomi maksaa ainakin 6,6 miljardia ja saa takaisin jotain -ehkä.
takkiin tulee ilmeisesti 4,5 miljardia.
Nämä tiedot ovat mm. Jan Hurrilta Taloussanomista ja sitten myös Tuoma Maliselta.

Mainio orwellilainen sana tuo elpymispaketti.
Samaa tasoa kuin "hyvinvointialue".
Tietämättömyys on voimaa.
Sota on rauhaa...

Eurooppa on ollut taloudellisessa romahduspisteessä parikymmentä vuotta mikä huomattiin kreikan kriisin yhteydessä kuinka euroalueesta alle prosentin bkt:n Kreikka pystyy horjuttamaan rahaliiton.
Kyse on Euron kriisistä minkä pelastusoperaatio naamioidaan aina vain lystikkäämmin sanakääntein.
Italian valtion velka oli jo ennen Koronaa 2600 miljardia Euroa!

Hauskimmat tyypit kertovat maksamiemme miljardien edistävän vientiämme.
Tässä saa ihan vatsastaan pidellä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ari Hyvönen
Vast: Mites se biokaasu?
Taas tuli Mankalalle yllätyksenä, että Suomi on saamassa tulevasta EU-budjetista yhteensä noin 11,1 miljardia euroa, ja maksaa EU:lle noin 16,7 miljardia euroa. Suomen nettomaksuosuus hallintomenot ml on 6 miljardia euroa. Eli tuo 6 miljardia heitetaan tuuleen ja tuhkaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: Mites se biokaasu?
Jannis ja Hyvönen unohtavat/kieltävät kuinka paljon Suomi hyötyy EU jäsenyydestä: jopa 18 mrd € joka vuosi. Suomi osallistui elvytyspakettiin niin kuin kaikki muutkin jäsenmaat. Se oli jäsenyyteen kuuluva velvollisuus. Siinä maksu suoritetaan seuraavan 30 vuoden aikana. Laskekaa siitä mitä jää kokonaisuudesta viivan alle joka vuosi!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Muumimamma
Vast: Mites se biokaasu?
Taas toistuu Tarinan väite,joka ei perustu mihinkään laskelmiin.Vielä pari kuukautta sitten Suomen hyöty EU jäsenyydestä oli 13 miljardia.Nyt se on lisääntynyt 18 miljardiin.Tämä on siis täyttä potaskaa.JOS väite olisi totta,Suomi olisi velaton kymmenessä vuodessa.Ja sitä velkaa ei edes olisi tarvinnut ottaa alunperinkään.Disinformaatiota parhaimmillaan,vai pitäisikö sanoa pahimmillaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mietiskelijä
Vast: Mites se biokaasu?
Mankala puhuu bruttokansantuotteen kasvusta. Luvusta, joka kuvaa kansantalouden kokoa. Aivan eri asia kuin mainittu summa riihikuivaa tai velkaa.
Ei voi verrata bkt:n kasvumiljardeja annettuihin tukimiljardeihin, kuten Mankala tekee.
(18mrd bkt hyöty vs. 6mrd avustus)
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Ari Hyvönen
Niin
Osaako joku oikeasti ilman kiihkoilua kertoa mitä ihmeen hyötyä mitättömien päästöjemme vähentämisestä on? Kaiken taustalla tuntuu olevan edelleen uskomus, että ihminen voi vaikuttaa ilmastoon vaikka se on aina muuttunut ihan omaan tahtiinsa. Nyt ollaan ns pienen jääkauden jälkeen pääsemässä pikku hiljaa plussan puolelle ja se tuntuu joitakin häiritsevän, miksi ihmeessä?
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: Niin
Ilmastodenialisteille on turha näitä faktoja yrittää selittää. Eläkää omassa kuplassanne.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Jannis_H
Vast: Niin
En huomannut Mankalan esittävän mitään faktoja joihin hän vetoaa.
Tuomitsi vain muut kuplaantuneiksi.
Missähän sitä kuplaa nyt on?

Suorastaan tyrmistyttävää on, että ilmaston hyvin rajutkin heilahtelut menneisyydessä sivuutetaan vaikka ne eivät ole liittyneet ennen esiteollista aikaa ihmisen tuottamiin hiilidioksidipäästöihin.

Suomen absoluuttiset päästöt esim. liikenteen osalta ovat maailmanlaajuisesti suuruusluokkaa 0,00xxx prosenttia, joten hämmästelen sitäkin mikä on ns. ilmastotoimiemme vaikutus vaikka ajaisimme polkuautoilla?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: Niin
Voi hyvä tavaton! Kuinka moneen kertaan on toistettava, että nykyinen käynnissä oleva ilmastonmuutos johtuu ihmistoiminnoista eli pääosin fossiilistenpolttoaineiden käytöstä. Tieteellinen näyttö löytyy mm. IPCC ilmastoraporteista ja tuhansista vertaisarvioiduista tiedeartikkeleista. Lukee sieltä lisää!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Muumimamma
Vast: Niin
Hyvä kysymys.Suomen osuus on 0,13%kaikista päästöistä.Kiinan oli 29,3% Intian 6,6% Venäjän 4,7%.Tilasto on kolmen vuoden takaa.MUTTA viimevuonna oli päästöt lisääntyneet Kiinan osalta 5,5% Intian 7%,Venäjän 8,5%verrattuna 2019 tasoon.Ja meno ei ainakaan vähene vaan LISÄÄNTYY vihreän siirtymän takia.Näin sanoo tuore Glopan Carbon Projet raportti.Jos joku luulee,että kun Suomessa sähkön/polttoaineiden hinnat nousee pilviin ja tehdään elämästä mahdollisimman vaikeaa,ilmastonmuutos pysähtyy,tai edes hidastuu,niin kuka siinä omassa kuplassa elää laput silmissä ja vaikkuu korvat täynnä?????
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: Niin
Onko joku väittänyt, että Suomi yksin pystyy pysäyttämään ilmastonmuutoksen? Ette te noilla prosentinosilla pysty perustelemaan miksi Suomen pitäisi jatkaa fossiilisten polttoaineiden käyttöä!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Jannis_H
Vast: Niin
Ilmasto on viherhöppänöiden ja Frankfurtin koulukunnan kirjanoppineiden mielipuolinen poliittinen ase, jotta päästäisiin maailmanlaajuiseen sosialismiin.
Tällä kertaa konkurssi näyttää tulevan jo ennen täyttä sosialismia mikä on jo suoritus.

Rauhanaseet eivät vetäneet niin keksittiin ilmasto.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: Niin
Ilmastonmuutoksen torjuntaan on Pariisin sopimuksessa sitoutunut pääosa maailman maista. Harvassa niissä vasemmisto on yksin vallassa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Muumimamma
Vast: Niin
Sitoutuminen pelkkää viherpopulismia.Harvassa on ne maat,jotka pystyvät tavoitteet toteuttamaan.Sopimukset (Pariisin ilmastosopimus) voidaan koska tahansa peruuttaa,kuten Trump teki.Sama ukko voi sen tehdä vielä toistamiseenkin,jos presidentiksi pääsee.Kun ei USA,Venäjä,Kiina,Intia ei päästöjään KOSKAAN kuriin saa,niin mikä on rangaitus.Heitetääkö johto linnaan?Vai lyödäänkö maille suuret sakot,jota ei kukaan kuitenkaan maksa?Yhtäkään valtionpäämiestä ei ole koskaan tuomiolle saatu.Presidentit linnaan vai?Ja aika monet poliitikot sanovat,että Suomen pitää olla edelläkäviä päästöjen vähentämisessä,siis ENEMMÄN kuin EU:ssa on yhteisesti sovittu.MIKSI?Ei noilla Suomen päästö prosenteilla pysty perustelemaan,miksi Suomen pitää hölmöillä enemmän,kuin muut.Varsinkin,kun suuret tupruttajat lisäävä päästöjään.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Angus
Vast: Niin
"Yhtäkään valtionpäämiestä ei ole koskaan tuomiolle saatu." Kyllä muuten on. Tosin usein presidenttiyden jälkeen, mutta virassa tehdyistä rikokista. Lue historiaa - ihan lähihistoriaakin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Muumimamma
Vast: Niin
Niin.Kun maissa vaan sattuu olemaan hyvinkin erillainen lainsäädäntö.Rikoksista pitääkin saada tuomio.Mutta onko se rikos ja minkä lain mukaan,jos maa ei pääse tavotteisiinsa?Kuka sen määrittelee?En ole nähnyt ainuttakaan sopimusta,missä olisi mainintaa sanktioista tai rangaistuksista.Olisi mielenkiintoista nähdä,jos joku sopimus on tehty.Ja historiaa tulee luettua ihan kiitettävästi , eläkkeellä kun on aikaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Yrittäjä-tj
ihanaa punavihreät
Kalliiksi tulee eräiden uudet sädekehät. HArakka lupasi että "kymmenen vuoteen" mutta pari päivää vaalien jälkeen onkin kuritus päällä.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: ihanaa punavihreät
Ei Harakka puhunut aluevaalien alla bensan hinnan alennuksista. Se oli Peltokangas (PS).
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.

Luitko jo nämä?