Mielipiteiden kolumnit

Jännittävää olla asiakas

Nousimme paikallisbussiin tarkoituksena maksaa kaksi lippua yhdellä mobiilisovelluksella. Silloin se tapahtui, tekniikka petti linja-autoon noustessa. Kännykkä sammui. Ajattelimme, että ei hätää, istumme lähimmälle paikalle, avaamme puhelimen rauhassa ja maksamme seuraavalla pysähdyksellä.

Tilanne ei ollut näin auvoinen. Matka ei jatkunut, ehkä jokin sääntö kielsi sen: ensin maksu, sitten liikkeelle. Sen sijaan kuski ojensi meitä tiukalla luennolla, miten puhelin kuuluu olla auki bussiin noustessa, liput avattuna näytölle ja mikä siinä nyt kestää, jäämme aikataulusta. Tilannetta ei helpottanut taustalta kuuluvat kanssamatkustajien huokaukset.

Luuri alkoi aueta, lukulaite ei suostunut lukemaan tärisevissä käsissä olevaa QR-koodia. Ilmassa oli luovuttamisen maku, ja kuski kaasutti bussin liikkeelle.

Jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

Tilanteesta jäi ikävä maku. Puhelin ei ollut tarkoituksella kiinni, se oli vahinko. Töksähtävä asiakaspalvelu kiristi tunnelmaa lisää. Olo olisi ollut toinen, jos olisimme vaikka kuulleet, että ei hätää, hoidetaan tilanne rauhassa.

Näitä sattuu ja kaikilla voi olla huono päivä, myös asiakaspalvelijalla. Mutta ei reagointi silti ole hyväksyttävää, paha mieli jää molemmille osapuolille.

Välillä jännittää jo etukäteen olla asiakas. Yksi jännitys ovat juuri mobiililiput, ja laitteiden toimimattomuus. Jos joskus vielä pääsen ulkomaanmatkalle, printtaan edelleen liput fyysisesti käteeni helpottamaan jännitystä.

Arkipäiväisemmissäkin palvelutilanteissa on mahdollisuus jännittämiseen. Nykyään osaan jo tilata sellaisen kahvin, mitä haluan ja haluamallani maidolla, enkä jähmety cappuccinon, caffé latten, macchiaton, doppion, flat whiten ja monien muiden erikoiskahvien nimistä. Kaikkien näiden sisältöä en tiedä, mutta hyvän asiakaspalvelijan opastuksella omaan makuun sopiva sekoitus on täsmentynyt.

Yhdessä meksikolaista ruokaa myyvässä ketjussa meinasin hämmentyä, valintoja piti tehdä monia, ennen kuin ateria oli koottu. Ensikertalainen ei osannut, mutta asiakaspalvelija jaksoi neuvoa. Aikaa kului, eikä kukaan ahdistunut, vaikka kyseessä oli pikaruokapaikka.

Kirjoittaja on toimittaja.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (2)

Vanhimmat ensin
Vastaa
S.F.
Epäluotettava laite
"lukulaite ei suostunut lukemaan tärisevissä käsissä olevaa QR-koodia"
- tuon lukulaitteen kanssa moni kännykän käyttäjä tappelee pitkään. Luuria väännetään ja käännetään, mutta mitään ei tapahdu. Mobiilimaksaminen ei ainakaan matkantekoa nopeuta.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
T.S.
Käteinen
Minulla ei koskaan ole tuollaisia ongelmia.
Se johtuu siitä että olen systemaattisesti vähentänyt kännykkäriippuvuutta elämässäni. Perheessämme ei ole yhtään niin sanottua älykännykkää, on vain pari puhelinta joilla voi soittaa ja lähettää tekstiviestejä. Toki sitten on kunnon tietokone ja pari hyvälaatuista tablettitietokonetta.

Ja lisäksi on sitten pari pankkitiliä joilla tarpeeksi rahaa. Sitä voi sitten pankkiautomaatilta nostaa sen verran käteistä että saa bussimatkat ynnä muut tarpeen tullen hoidettua käteisellä.

On sellainen sanonta kuin; Tuli on hyvä renki, mutta huono isäntä.
Moni ei ole vielä huomannut että sanonta pätee myös näihin mobiilijuttuihin.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.