Lukijalta: Sorakenttä Kupittaalla tulisi ottaa parkkipaikkakäyttöön

Turku palautti Kupittaan parkkipaikkoja, kertoi TS 28.11. Hyvä Turku! Olet vihdoinkin tullut järkiisi urheiluhallin käyttäjien antaman palautteen johdosta. Aika pientä järjenkäyttö toistaiseksi on ollut.

Vuosi sitten kirjoittelin alueen parkkisakoista ensimmäisen kerran. Keilaajatkin heräsivät. Sen jälkeen muutettiin liikuntaviraston toimiston edestä Blombergin aukiolta kolmen tunnin paikkojen aikaraja yhteen tuntiin.

No, nostamamme äläkän jälkeen pantiin riita puoliksi ja palautettiin puolet paikoista takaisin kolmen tunnin paikoiksi. Tunnin paikat ovat vieläkin aika tyhjinä saaneet olla.

Sitten olikin vuorossa hallin viereisten paikkojen poisto ja läpiajon esto. Eli ensin on rakennettu parkkipaikkoja ja katua kunnostettu, ja sitten ne poistetaan! On kuulemma ollut turvatonta. Kukaan ei kaiketi ole kuollut. Ratkaistaan paikoitusongelmat poistamalla parkkipaikat?

Lopullinen ratkaisu olisi varsin helppo toteuttaa, jos tahtoa löytyy eikä aleta kikkailla kaiken maailman maankäyttötoimikunnan kannanotoilla ja päätöksillä.

Pyhän Henrikin lähteen sorakenttä ammottaa tyhjyyttään. Siinä ei tapahdu mitään. Sen ottaminen parkkipaikkakäyttöön edes talveksi auttaisi kummasti Aarnen tallinkin jäseniä. Yli 60-vuotiaita siis. Tallin kävijämäärä on todella pudonnut jo 20 prosenttia. Tarkistin keskiviikkona.

Mikä tämän toteutuksessa on niin mahdotonta, kun asiassa on ennakkotapauskin? Kupittaan Paviljonki on saanut alueesta käyttöönsä noin 30 paikkaa. Kuka tämän on päättänyt ja millä perusteilla?

Kääntöympyrän vierestä vain kaksi kivenmurikkaa pois ja asia olisi ratkaistu. Niin se joskus 10 vuotta sitten olikin.

Oikeudenmukainen ja tasapuolinen kohtelu paviljongin asiakkaiden ja urheiluhallin käyttäjien kesken olisi paras, nopein ja halvin ratkaisu. Vai pähkäilläänkö tätäkin 20 vuotta kuten toriparkkia?

Jouko Fossi

Aarnen tallista

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (5)

Vastaa
credo
Vielä on töitä
Ollaan rehellisiä. Aarnen Tallin johtohenkilöt ja hallissa toimivat tahot: mm. kaksi yritystä ja Turun Keilailuliitto ovat olleet puheyhteydessä ja samassa neuvottelupöydässä liikunta - ja liikennesuunnitteluviranomaisten kanssa. Tämän vaikuttamisen lisäksi on tarvittu yksittäisten ihmisten aktiviteettiä, mm. em. artikkelin kirjoittajan.
Mutta tilanne ei ole vielä paras mahdollinen, kuitenkin tyydyttävä.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Asko Ojala
Röyhkeä ehdotus
Turkulaiseen ”kansallismaisemaan” Kupittaanpuistoon autojen parkkipaikka? Johan on röyhkeä ehdotus. Seuraavaksi varmaan puistostakin läpiajo Uudenmaankadulle?

Lisäksi Forssi on väärässä tästä läpiajokiellosta. Se on ollut siinä jo vuosikausia, mutta koska mm. aarnentallilaiset eivät noudattaneet lakia ja liikennemerkin määräyksiä piti fyysiset esteet pystyttää!

Kupittaalla on niin monta koulua ja yritystä, että ilmaisten paikkojen lisääminen ei auta jolle lanata koko puistoa nurin niiden edestä! Näen silmissäni miten tämä hiekkakenttä otetaan käyttöön ja se täyttyy välittömästi. Kenties senkin jälkeen saamme lukea aarnentallilaisten parkkiongelmista?

PS Kupittaalle on mahtavat bussiyhteydet!



Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
A.Eräs
Vast: Röyhkeä ehdotus
Olen samaa mieltä aukion koskemattomuudesta. Siksi kannatan, että ravitsemusliikkeelle varattujen paikkojen tarve arvioidaan uudelleen..

Läpiajokieltoa siellä ei ennen ollut. Väärin tiedetty.

PS. Bussiyhteydet ovat ikäihmisille erittäin kehnot.

Yksi ratkaisu olisi antaa tallilaisille pysäköintikortit keskiviikkoaamuille. Vaikka siellä on jo käytössä jonkin verran invalidikortteja.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Domare
fossiili
Läpiajokielto voimassa ainakin v.2014
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
ulkopaikkakuntalainen
realismia kehiin
Muutaman parkkipaikan lisäys ei auta. Tarvitaan 1000 paikkaa eikä sekään riitä. Eli autolla kulkemisen sääntelyä tarvitaan koht puoliin. Hyvä yritys on sähköiset potkulaudat, mutta vielä kovin kehittymätöntä. SEn lisäksi kunnon kulkupaikat näille uusille välineille. Autokaistoista pois kevyelle liikenteelle?VAin pieniä autoja keskustaan? Vaikka itsekin autoilen, niin toki pitää olla realisti, vaikka harmittaakin. Invapaikkoja yms pitää olla tietysti, eikä tunnin paikka riitä kuntoilijalle. Mutta kevyen liikenteen väyliä ei pidä tukkia kuten kirjoittaja ehdottaa.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »